Det är så att brorsan jobbar på Volvo sedan många år tillbaka och sedan 3 år tillbaka så har jag en volvodator här hemma genom honom. Mycket förmånligt för min del, han pyntar 4-500 innan skatt per månad på den och jag bränner lite film och musik åt honom då han är totalt ointresserad av datorer.
Nu har det kommit ett nytt erbjudande och jag måste beställa inom kort.
Min egentliga fråga är vad man får lösa ut datorerna för, den som jag redan har tex? Han jobbar helg-natt och kan på så vis inte fråga någon om detta just för tillfället.
Den datorn jag har hade ett marknadsvärde på ca 30 000:- när erbjudandet kom, vad den står i nu vette fan, inte många kronor iaf kan jag tänka mig.
I nya katalogen står det att man får köpa ut produkterna till marknadsvärde alternativt lämna igen den. Jag vill ju ha min kvar då det är smidigt att ha en stationär och en bärbar.
Den bärbara jag tänkte välja är en HPdv9094ea. Den verkar ju jävligt bra iaf om man kollar specen:
2048mb interminne, 667Mhz
2x100gb sata-diskar
nvidia geforce 7600
dvd/rw-brännare
inbyggd webkamera
inbyggd tv-tuner för digitala nätet (kan man köra kort i den förresten?)
fjärrkontroll
bluetooth
och en massa annat skit.
Detta får jag betala 250:-/månad för och det måste ju vara ett bra erbjudande? Den borde väl kosta runt åtminstone 17-18 000:- att köpa över disk och 250:-/månad märks ju inte ens om man går på bidrag
Nu har det kommit ett nytt erbjudande och jag måste beställa inom kort.
Min egentliga fråga är vad man får lösa ut datorerna för, den som jag redan har tex? Han jobbar helg-natt och kan på så vis inte fråga någon om detta just för tillfället.
Den datorn jag har hade ett marknadsvärde på ca 30 000:- när erbjudandet kom, vad den står i nu vette fan, inte många kronor iaf kan jag tänka mig.
I nya katalogen står det att man får köpa ut produkterna till marknadsvärde alternativt lämna igen den. Jag vill ju ha min kvar då det är smidigt att ha en stationär och en bärbar.
Den bärbara jag tänkte välja är en HPdv9094ea. Den verkar ju jävligt bra iaf om man kollar specen:
2048mb interminne, 667Mhz
2x100gb sata-diskar
nvidia geforce 7600
dvd/rw-brännare
inbyggd webkamera
inbyggd tv-tuner för digitala nätet (kan man köra kort i den förresten?)
fjärrkontroll
bluetooth
och en massa annat skit.
Detta får jag betala 250:-/månad för och det måste ju vara ett bra erbjudande? Den borde väl kosta runt åtminstone 17-18 000:- att köpa över disk och 250:-/månad märks ju inte ens om man går på bidrag