Vit månad. Har ni testat?!

juha01

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Africa Twin
Har ni provat att ha en vit månad någongång?

Jag har snart tagit mig igenom mitt lidande... Har varit helt nykter sedan den andre oktober och får börja igen den fjärde november.

Det har varit skitjobbigt vid vissa tillfällen, tex när man ska äta kokt potatis, köttbullar och lingonsylt och dricka läsk till det! (har bestämt att jag inte ens får dricka alkoholfri öl..) Då ska man ju ha en op-snaps och en god öl...:Bugar
Likaså på helgkvällarna när man sitter och smuttar på en cola istället för en whisky eller bärs.

Är detta vansinne eller bara nyttigt?!

juha01 skrev:

Jag har snart tagit mig igenom mitt lidande... Har varit helt nykter sedan den andre oktober och får börja igen den fjärde november.

Det har varit skitjobbigt vid vissa tillfällen, tex när man ska äta kokt potatis, köttbullar och lingonsylt och dricka läsk till det! (har bestämt att jag inte ens får dricka alkoholfri öl..) Då ska man ju ha en op-snaps och en god öl...:Bugar
Likaså på helgkvällarna när man sitter och smuttar på en cola istället för en whisky eller bärs.

Om du lider av det är det nog bara nyttigt...du ska kanske ha ett par till? Jag har själv et par helt nyktra månader ibland och det är hur lugnt som helst.

juha01 skrev:

Det skulle säkert vara väldigt nyttigt för kroppen, men samtidigt ganska svårt att hålla. Känns lite som att alkoholkonsumtionen stigit lavinartat sen man började leva studentlivet :rolleyes:

juha01 skrev:

Jag brukar ha en 6-8 månader i följd vita...
Det är inte det att jag inte tycker om att ta en kall öl, eller att gå ut på helgerna (fast det är fan inte kul egentligen, bara en massa desperata människor som tänker med könsorganen och spiller öl omkring sig)

Jag har bara aldrig någon bra anledning utom på nyårsafton, alla andra dagar tänker jag bara "fan vad onödigt att ta en öl till maten, tänk om jag behöver åka någonstans sen"

Sommartid med grillning och allt sånt, då ska man ju alltid köra hoj, så då är läsken det enda alternativet

Chris Ash skrev:
Om du lider av det är det nog bara nyttigt...du ska kanske ha ett par till? Jag har själv et par helt nyktra månader ibland och det är hur lugnt som helst.

Det är mest det där med vanor som man lider av. Som att når man ska sluta röka, så kanske man ska sluta dricka kaffe med eftersom man saknar ciggen efter kaffet bara för att "det hör ihop".

En stekt torskfilé och en läsk/vatten... Nej tack.
En kväll på nåt skönt hak drickandes läsk... Näpp

Jag har tom provat att börja dricka kaffe, men det smakar skit fortfarande!

Edit: Kanske ska tillgga att öl är ett av mina absolut största intressen..

Last edited:
GuW skrev:
Jag brukar ha en 6-8 månader i följd vita...
Det är inte det att jag inte tycker om att ta en kall öl, eller att gå ut på helgerna (fast det är fan inte kul egentligen, bara en massa desperata människor som tänker med könsorganen och spiller öl omkring sig)

Jag har bara aldrig någon bra anledning utom på nyårsafton, alla andra dagar tänker jag bara "fan vad onödigt att ta en öl till maten, tänk om jag behöver åka någonstans sen"

Sommartid med grillning och allt sånt, då ska man ju alltid köra hoj, så då är läsken det enda alternativet

A real biker!

Hehe. Hojen går före allt. :tungan

Är jag med polare osv skiter jag hellre i att köra och tar en beera med dom. Finns buss! =)

juha01 skrev:

Ha ha! Erkänn att du supit för mycket senaste tiden och att du fundera på vad de kostat och om du verkligen har kontroll!!

Har också prövat vit månad 2-3ggr och tror att de flesta skulle må bra av det, anl var att det var mkt då och det kostar att ligga på topp.

juha01 skrev:
Edit: Kanske ska tillgga att öl är ett av mina absolut största intressen..

Ja, det där med öl kan du. Det vet ju jag! :tummenupp Nu för tiden dricker jag mest fulöl på studentpubar, lite deprimerande faktiskt...

Ang. vit månad har jag inga problem med det. Hade jag flera st i somras utan att det var jobbigt.

Har haft vit månad sedan 1999. :D
Man kan lägga en del pengar på annat, och livet är rätt skoj ändå.. :)

General E skrev:
Ha ha! Erkänn att du supit för mycket senaste tiden och att du fundera på vad de kostat och om du verkligen har kontroll!!

Har också prövat vit månad 2-3ggr och tror att de flesta skulle må bra av det, anl var att det var mkt då och det kostar att ligga på topp.

Nästan rätt! :tummenupp

Jag var till tjeckien i slutet på sommaren och då eskalerade min redan höga konsumtion... Tänkte att en ren månad inte vore så dumt och så fick det bli! Känner inget sug efter grogg eller sprit, men däremot efter öl. Fast jag tror att jag skulle lida mer av att äta nyttig och fettfri mat i en månad! Tänk en månad utan pizza, hamburgare, bacon, korv, varma macor osv.

Eftersom jag inte är härifrån från början så är ju sysselsättningarna på helgerna lätt begränsade. Inge hoj heller.. Man stövlar inte in till nån granne bara sådär som hemma menar jag, så därför har krogen även blivit lite av det sociala.
Nu har jag varit ute på havet och fiskat på helgerna men såna båtar man betalar en fiskeplats på, så jag har nog gått back om man räknar rent ekonomiskt!

Coola Ola skrev:
Ang. vit månad har jag inga problem med det. Hade jag flera st i somras utan att det var jobbigt.

Du som också gillar denna gyllene dryck!

Den första februari i år så kom jag på: Neh fan, jag ska sluta snusa!
Detta alltså efter att ha snusat 1dosa per dag i ca 3 år... Så när sista snusen var slut på kvällen så tog jag ingen mer, har faktiskt inte snusat en ända gång efter det. Men jag blir något grymt sugen ibland! Så det värker i hela kroppen nästan, men det är ju bara psykologiskt vet jag, skulle jag lägga in en skulle jag säkert spy.
Att dricka alkohol... Det var väl jävligt kul förut, men nu orkar jag inte med längre... Låter som jag blivit gammal fast jag bara är 21 ;). Men tycker helt enkelt inte att det är lika kul att vara ute... Kanske går på puben 4-6ggr per år.

Hinkas skrev:
Men jag blir något grymt sugen ibland! Så det värker i hela kroppen nästan, men det är ju bara psykologiskt vet jag, skulle jag lägga in en skulle jag säkert spy.

Att dricka alkohol... Det var väl jävligt kul förut, men nu orkar jag inte med längre... Låter som jag blivit gammal fast jag bara är 21 ;). Men tycker helt enkelt inte att det är lika kul att vara ute... Kanske går på puben 4-6ggr per år.

Psykologiskt var ordet!
Kroppen är "avgiftad" av akohol efter ca en vecka, men man ska vara ren i sju år för att man ska klassas som fri... Psykologiska suget är så starkt.

"Gå ut" orkar jag bara när klasskompisarna tjatat på en. Jag är mer för att sitta på en pub när det är lugnt och skönt, tidigt på kvällen innan helvetet brakar lös.

Jorå, har haft och har ibland titt som tätt, inga större problem egentligen, förutom att det är skittråkigt att hänga på polarna ut nykter. :huvet

juha01 skrev:

Ja, eftersom att du tycker att det är jobbigt, så är det nog bra.
Men det kan ju vara lite onödigt också faktiskt, det är ju itne egentligen farligt att ta ett litet glas någon gång eller så.

juha01 skrev:
Det har varit skitjobbigt vid vissa tillfällen, tex när man ska äta kokt potatis, köttbullar och lingonsylt och dricka läsk till det! (har bestämt att jag inte ens får dricka alkoholfri öl..)!

Läsk till potatis o köttbullar? :3freak Vad är det för fel på mjölk, eller vatten för den delen?
:va

McFille skrev:
Läsk till potatis o köttbullar? :3freak Vad är det för fel på mjölk, eller vatten för den delen?
:va

Tjae, räcker det med att det smakar skit?

Till pizza dricker man läsk.

Edit: Till pannkakor dricker man mjölk.

Hinkas skrev:
Den första februari i år så kom jag på: Neh fan, jag ska sluta snusa!
Detta alltså efter att ha snusat 1dosa per dag i ca 3 år... Så när sista snusen var slut på kvällen så tog jag ingen mer, har faktiskt inte snusat en ända gång efter det. Men jag blir något grymt sugen ibland! Så det värker i hela kroppen nästan, men det är ju bara psykologiskt vet jag, skulle jag lägga in en skulle jag säkert spy.
Slutade snusa för ca 6-7 veckor sen, har snusat i 12 år. Anledningen: Jag tappar stora bitar av mina tänder, så nu har jag flera tänder som är "halva".
Polen here i come!!

mjölk är onyttigt!!!

ajja. hur fasen slutar man snusa? mår dåligt så fort jag inte har nått hemma...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti