Vit månad. Har ni testat?!

FUBAR skrev:
Slutade snusa för ca 6-7 veckor sen, har snusat i 12 år. Anledningen: Jag tappar stora bitar av mina tänder, så nu har jag flera tänder som är "halva".
Polen here i come!!

Ah, Bra idé. Sambon min snusar två dosor per dag :3freak (mini snus, men ändå). Hennes tandhalsar håller på och börjar kika fram... Men hon VILL verkligen inte sluta snusa, så då är det väl inget att göra åt. Hon säger att när hon blir gravid ska hon sluta, så det är väl bara att hem och lägga sig på hålet :tummenupp

juha01 skrev:
Du som också gillar denna gyllene dryck!

Ja, märkligt nog gick det bra. Det var ju inte flera månader i sträck visserligen, men ändå. Gott öl (med betoning på gott) kan man nog egentligen inte få för mycket av.

juha01 skrev:
Har ni provat att ha en vit månad någongång?

...

Är detta vansinne eller bara nyttigt?!

Jag har flera vita på rad, och dricker jag så mycket någongång per år, så att jag blir fyllesjuk, ser jag det som ett misslyckande.

Jo, det är bara nyttigt.
Alkohol är giftigt. :fakta
Hur och varför vet du lika bra som jag! ;)

Rikkard skrev:
tycker man det är jobbigt o skita i spriten/ölen ska man nog hålla upp längre än en månad.

Klart som tusan att det är jobbigt att vara utan en av dom saker man uppskattar mest! Skulle jag påstå att det var lätt, ja då skulle jag heller inte gilla öl. Själva fyllan är inte viktig eftersom jag dricker mig berusad någon gång per år, men själva ölen!

Som om man gillar godis utav bara den, och sedan hålla upp. Hur många av oss skulle inte tycka att det var jobbigt att vara utan internet/mobiltelefon i en månad? För att inte tala om viss mat eller nåt annat som hör till vissa dagar..

Flamma77 skrev:
Jag har flera vita på rad, och dricker jag så mycket någongång per år, så att jag blir fyllesjuk, ser jag det som ett misslyckande.

Jag blir verkligen imponerad av er som inget dricker! Fast imponerad är väl fel ord, eftersom det handlar mycket om sällskap och intressen.

Om man bor i ett kollektiv med en massa studenter och inte krökar, så har man en bra karaktär. Bor man hos mamma och gillar körsång och att vara scoutledare på helgerna så är det väl annat...

När jag tävlade i motocross så var det nyktert mest förjämnan. Tävlingar på helgerna så man hade inte tid helt enkelt. Nu däremot har man inget annat än tid!

juha01 skrev:
Klart som tusan att det är jobbigt att vara utan en av dom saker man uppskattar mest! Skulle jag påstå att det var lätt, ja då skulle jag heller inte gilla öl. Själva fyllan är inte viktig eftersom jag dricker mig berusad någon gång per år, men själva ölen!

Som om man gillar godis utav bara den, och sedan hålla upp. Hur många av oss skulle inte tycka att det var jobbigt att vara utan internet/mobiltelefon i en månad? För att inte tala om viss mat eller nåt annat som hör till vissa dagar..

Jag blir verkligen imponerad av er som inget dricker! Fast imponerad är väl fel ord, eftersom det handlar mycket om sällskap och intressen.

Om man bor i ett kollektiv med en massa studenter och inte krökar, så har man en bra karaktär. Bor man hos mamma och gillar körsång och att vara scoutledare på helgerna så är det väl annat...

När jag tävlade i motocross så var det nyktert mest förjämnan. Tävlingar på helgerna så man hade inte tid helt enkelt. Nu däremot har man inget annat än tid!

Hur kan man låta sig vara så beroende av något att man får abstinens om man blir utan i en månad.
Skulle man lämna mobilen och internet helt i en månad hade ju folk ringt efter snuten för att man var spårlöst försvunnen, men sprit och öl liksom.
Nä, jag klarar mig fint utan sprit.
Har varit full 4 gånger detta året, inga höjdare alls nån gång av dem - än idag...

Man dricker vatten till maten.

Jag bestämde mig för att ha 6 vita månader efter att ha gått för hårt på flaskan i ett antal månader. Det bästa jag gjort tror jag nog, sen dess dricker jag inte ens i närheten av likadant som förr, med undantag för midsommar och nyår då det brukar bli lite över det vanliga.
Nu super jag nästan aldrig istället så jag är full varje helg eller så, men däremot tar jag gärna en grogg eller två på kvällen vilken dag som helst i veckan. Det känns bättre på nåt vis....

Har själv haft en del vita månader, dock som någon sagt kan det vara segt att gå ut när alla ens polare dricker.
Det jag är mest stolt över är väl att jag på söndag har varit EN HEL MÅNAD utan en godisbit. Innan dess hände det att jag lade 200 och ibland upp till runt 300kr i vekcna på godis. Enligt många sockeberoende
har lyckats sluta med hjälp av Chromax som man köper i naturbutikerna. Sätter ner sötsuget och rekommenderas STARKT till alla som vill sluta eller skära ned på godiset. En tablett om dagen och efter 2-3 vekcor börjar de hjälpa :tummenupp

jag gav mig fan på att vara nykter runt en månad, för de hade blivit för mycke krök och det passa inte med skolan o träningen. jag klarade 3veckor o 4 dagar tror jag. fan de bästa veckorna på länge, jag säger att inget är så bra som att lägga av kröket ett par veckor för träningen. sen spar man ju stålar oxå, lever och hjärnceller.

första gången i mitt liv vara utan fylla så länge, ok jag tog nån öl framför fotbollen nån vecka med inte full, det var det som var meningen.

Jag är hyfsat torr jag. :tomten

Visst, har man varit på festival och druckit några dagar i sträck så känner man ett visst sug efteråt. Men när det bara är en helt vanlig fredag och man har ont om pengar så känns det mera motiverat att kunna köra hem än att bränna alla pengar på krogen och sedan råna en alkis för att ha råd att åka nattbussen hem.

Last edited:
juha01 skrev:
Psykologiskt var ordet!
Kroppen är "avgiftad" av akohol efter ca en vecka, men man ska vara ren i sju år för att man ska klassas som fri... Psykologiska suget är så starkt.

"Gå ut" orkar jag bara när klasskompisarna tjatat på en. Jag är mer för att sitta på en pub när det är lugnt och skönt, tidigt på kvällen innan helvetet brakar lös.

Testade på vit månad förut, minns inte riktigt men det gick nog inte så bra, så jag tog år istället, 7 nu så fri alltså :banana

Fast halkar dit på kaffe och cola så riktigt ren från suget är man väl inte... :huvet

juha01 skrev:
Tjae, räcker det med att det smakar skit?

Till pizza dricker man läsk.

Edit: Till pannkakor dricker man mjölk.

Till pizza ja, där funkar inte mjölk. Fast till pizza är en riktigt kall öl fan bäst...mmm....
Pannkakor utan mjölk är som pizza utan ost. Mer mjölk till folket, länge leve mjölken! OBS! MJÖLK ----> :öl

McFille skrev:
Till pizza ja, där funkar inte mjölk. Fast till pizza är en riktigt kall öl fan bäst...mmm....
Pannkakor utan mjölk är som pizza utan ost. Mer mjölk till folket, länge leve mjölken! OBS! MJÖLK ----> :öl
Varför kan man inte ha mjölk till pizza, tycker att det går alldeles utmärkt. Mjölk är också gott att dricka när man är riktigt bakis.

acura skrev:
Varför kan man inte ha mjölk till pizza, tycker att det går alldeles utmärkt. Mjölk är också gott att dricka när man är riktigt bakis.
Mjölk är gott jämt. Dock nästan godast på krogen, för alla blir så förvånade. I like it. :D

Visserligen är det roligt att sprita, men, det är helt fantastiskt vad pengar det går att spara genom att skita i att drälla på krogen i tid och otid, är man då leksakstorsk som jag så passar det ju utmärkt :tummenupp På sommaren så går ju en dags hojåkning bort om det ska drickas sprit...dagen efter that is.

Har just kommit hem från en Hellacoptersspelning, gissa hur skönt det var att sätta sig i bilen och köra hem...

...jag säger mjölk å nybakta bullar :drool

Last edited:
juha01 skrev:
Om man bor i ett kollektiv med en massa studenter och inte krökar, så har man en bra karaktär.

Jag bor i ett studentkollektiv, och jag krökar inte. Får jag en guldstjärna nu? :tomten :gnissla :banana

stoffer skrev:
Jag bor i ett studentkollektiv, och jag krökar inte. Får jag en guldstjärna nu? :tomten :gnissla :banana

Japp! Direkct.

Jag tycker också att det är förbannat skönt attköra hem när man varit på nån tillställning, men grjen är ju att om jag ska köra imorgon, så tar jag nog förbannat en eller två goda öl idag ändå. Det är det som jag saknar nu...

Tänk att få en pilsner urquell upptappad åt en på krogen, med skumkrona och allt... En god mat till det när man sedan kliver in på en ESB och en påse vinägerchips.. Mmmmm.....:) Sen kanske man skulle ha nån porter som avslutning, och en liten whisky! Detta är kärlek, men jag får bara drömma om detta ännu och åka och fiska istället! :död

Jag har haft mååånga vita månader nu. Inte druckit alkohol sen den 4:e december -04. Snart ett år. Och jag har inte känt nå sug efter att festa heller. Klarar mig så himla bra utan alkohol. :)

// Lena

Hinkas skrev:
Ah, Bra idé. Sambon min snusar två dosor per dag :3freak (mini snus, men ändå). Hennes tandhalsar håller på och börjar kika fram... Men hon VILL verkligen inte sluta snusa, så då är det väl inget att göra åt. Hon säger att när hon blir gravid ska hon sluta, så det är väl bara att hem och lägga sig på hålet :tummenupp
2 dosor per dag, hur fan lyckas hon :confused: Måste ju slänga ut prillen direkt efter hon stoppat in den. Slöseri!!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti