Du sa att det var "löjligt" att påstå att vista/wlan inte alltid lirar så bra ihop. Märkligt att det är så många som har problem med det då, när det fungerar bra i t.ex. XP. Och, ja, det är många som har problem med det vare sig du vill inse det eller inte.
Jag har vidare inte skyllt alla fel på MS som du påstår, jag har enbart tagit upp wlan-strulet. Och det har inte att göra med sleep-funktionen som dsu verkar tro. Ett problem som vädras lite här och där är att det inte går att ansluta till routern med wep/wpa-kryptering. Bara för att ta ett exempel.
För övrigt så använder du ju själv exakt samma argument som du säger emot: Du säger ju att det är drivrutinstillverkarens fel, det kan
absolut inte ha med vista att göra

Och hur vet du det om jag får fråga?
Wow du googlade upp hela FEM exempel som passade din "teori". Vilket fantastiskt statistiskt urval. Redan den första länken i Google tar upp problemet med kryptering, men den glömde du kanske ta med.
Du säger också att om jag läst techsidorna så hade jag förstått problemet. Jag kan garantera dig att jag läst betydligt fler techsidor än dig om detta problem eftersom jag sett det flera gånger och försökt finna lösningar. Enda lösningen jag hittade i det här fallet var att köra helt utan kryptering. Och detta med en fullversion av vista ultimate/64, fullt uppdaterad, och med uppdaterade drivrutiner.
En annan sak som slår mig, som visserligen inte är relaterat till wlan, är att t.o.m. Microsoft säger att Vista inte var en särskilt bra produkt.
Nej du grabben, det är dags att inse att bara för att det fungerar i ett fall så är det inte säkert att det fungerar i ett annat fall. Lite mer kritiskt tänkande och lite mindre skygglappar vore på sin plats. Man kan inte dra slutsatsen att någonting är felfritt bara för att felen inte uppträder hos dig.
Den enda lösningen i mitt fall var att kontakta BBB och be dem helt ta bort krypteringen på routern, vilket inte är ett alternativ. Att börja om från början hjälpte inte. Nu kör jag W7, men eftersom asus ännu inte släppt drivrutiner för wlanet så kör jag med kabel (precis som tidigare eftersom jag inte gillar att ha mitt nätverk öppet).