Fast som jag uppfattar gsxabusers text så har jan ju rätt i mycket av det som står där. Vi tror och påverkas av det som står i massmedia och skriker ofta efter förbud och hårda insatser mot det vi ogillar, om det sedan gäller bidragsfuskare, kamphudar eller sporthojar kvittar. Och det riktar sig i allmänhet alltid mot marginal företeelser, inte f-n är man så dum i massmedia at man ger sig på det som den stora massan håller på med. Små grupper ligger helt enkelt risigt till i samhället om de gör något som faller utanför ramarna.
Det jag uppfattar som tråkigt är iofs att de flesta inte inser hur påverkade de blir av massmedia eller att en nyhet är en nyhet just för att den inte är så vanlig. Så min gissning är att vi kommer att fortsätta att få se dessa artiklar ända till dess att tillräckligt många reagerar för att våra politiker ska ta i med hårdhanskarna. Vare sig förbud är effektivt eller inte. Kom ihåg var ni läste det första gången!
Att sedan texten andas en hel del politiska toner är en annan sak.
Å det är möjligt att jag missuppfattar den.
Sedan när det gäller debatt, där du ju verkar stolt över din egen förmåga, kunde du t.ex. försöka förhålla dig mer till textens innehåll och grundtanke än hur du anser att den personen är som har lagt in den.

Vad skönt att jag fick vara lite besserwisser igen!