Visst borde Mattias köra Anderstorp?

Visst borde Mattias köra SM på Anderstorp

• Antal röstningar
    0

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Mattias försöker banga på SM på Torpet i slutet på april. Visst borde han våga och inte fega ur?

Jag HATAR att jag alltid lyckas göra en jävla secret-poll.. grr. Vill ju ha publikt vilka som är på rätt sida. :)

Ni ska köra alla tre sådetså. Ni har inget att skämmas för. Kunde jag med min fysik och brist på talang köra SM med 125:an så kan ni också. Pungt.

Sen så behöver jag tältplats också. :rodnar

Suck. Alltid detta tjaaaat. Finns det ingen EM- eller VM-tävling vi kan börja med istället?

För övrigt var det mycket roligt att du la "livsstilsaccessoar" på minnet.

Okej, här är min lista på ursäkter:

1. Hur gör man egentligen för att handha en sån här motorcykel?
Jag såg framför mig hur jag i trivselfart körde runt på nån träning och höll koll på tempmätaren medan jag åkte in och ut ur depån och lärde mig saker.

2. Hur illa låter den egentligen? Vill jag bli svartflaggad och satt att vidta ljudsänkande åtgärder i skarpt läge i fält?

3. Jag gillar INTE att åka skåpbil tvåtusen mil och äta skitmat och sova dåligt.

4. Sen har jag vissa issues med vädergudarna i Småland också. Senast (enda gången iofs) jag pallrade mig till Anderstorp regnade det mer under en timme än vad det gör under hela monsunperioden i valfritt monsunland.

Räcker det så? Eller ska jag göra en längre lista? Som skitsege vet så är jag ett kontrollfreak utan motstycke. Att bränna en smärre förmögenhet på att klanta sönder helt oprövade saker bär mig lite emot. Jag vill lära mig hur fan man gör innan jag via min ytterst mediokra körning tar mig till en gloriös sjuttondeplats, tre placeringar bakom sege och åtta bakom Mah-tin. Jag är synsk också!

Suck. Alltid detta tjaaaat. Finns det ingen EM- eller VM-tävling vi kan börja med istället?

För övrigt var det mycket roligt att du la "livsstilsaccessoar" på minnet.

Okej, här är min lista på ursäkter:

1. Hur gör man egentligen för att handha en sån här motorcykel?
Jag såg framför mig hur jag i trivselfart körde runt på nån träning och höll koll på tempmätaren medan jag åkte in och ut ur depån och lärde mig saker.

2. Hur illa låter den egentligen? Vill jag bli svartflaggad och satt att vidta ljudsänkande åtgärder i skarpt läge i fält?

3. Jag gillar INTE att åka skåpbil tvåtusen mil och äta skitmat och sova dåligt.

4. Sen har jag vissa issues med vädergudarna i Småland också. Senast (enda gången iofs) jag pallrade mig till Anderstorp regnade det mer under en timme än vad det gör under hela monsunperioden i valfritt monsunland.

Räcker det så? Eller ska jag göra en längre lista? Som skitsege vet så är jag ett kontrollfreak utan motstycke. Att bränna en smärre förmögenhet på att klanta sönder helt oprövade saker bär mig lite emot. Jag vill lära mig hur fan man gör innan jag via min ytterst mediokra körning tar mig till en gloriös sjuttondeplats, tre placeringar bakom sege och åtta bakom Mah-tin. Jag är synsk också!

Okej, vi bemöter på stubben:
1. Att lära sig handha hojen gör man utmärkt på banan, enda sättet att göra det är alltså att ta sig till en bana och börja köra. Anderstorp är UTMÄRKT att lära sig köra på. Dessutom massa bra förare som kan ge tips, knep och råd hur faaan man kör fortare än 3 km/h i kurvorna med moppen. Det är träningar även på SM-helger, dessutom kan du nog åka runt i ungefär samma lunk även om det heter 'SM', banan är runt 400 meter bred så du kommer nog inte vara i vägen alls.

2. Låter inte illa, låter FINT! Vi kan nog få till mätningar innan med lite tur?

3. Åka skåpbil med mig är som att ha sex, bara alldeles underbart. Den ursäkten går inte för sig. Dessutom inte särskilt långt till Torpet, närmare än Gotland säkert. :)

4. Det är blött där ofta ja, så är det nog. Men; regndäck, ingen ursäkt, bara köra! Ett av mina absolut roligaste race ever var i dyyyyblött på A-torp 2006. Vattenplaning halva rakan är fan macho (när rejset är över, under tiden var det rännskita). Regnrace kan vara otroligt roligt. Träning så där kanske, vet inte hur många gånger jag och Sleven har fikat i hans husvagn när det regnat men det var nog mest på regndäck faktiskt. Slå ihjäl sig och hoj på 209or i regn kändes så där men med regndäck känns det klart annorlunda.

Jag är livrädd att du ska se det som en accessoar på riktigt och mest gnälla och hänga på den i hörnet på ditt jobb, vafan har du då uppnått? Klimax är att köra ett race och komma i mål efter skoj fighter (helst först), det vet du! TÄVLA är livet, TÄVLA!

Det är väl ändå mycket bättre att testa på Anderstorp med STORA MÄNGDER 125-gudar samt Axxexs/Nordgren Racing så man kan få oändligt med hjälp i sitt famlande (och reservdelar!) än att stå på Gotland och grina utan delar att byta med och hjälp att få eller? Fan, 4-taktsmupparna på Gotland kan inte bidra med nånting, då är vi typ utelämnade till varandra och hur brukar det gå? Åt skogen, DIREKCT.

1. Mja, alltså... Jag är inte rädd att jag ska köra för sakta. Körningen löser sig nog som vanligt. Hittills har du ju inte varit ljusår före eller efter så vi är nog ganska jämnlagom. Sen det där med körtips... Har du nånsin fått nånting annat än "gasa mer, bromsa mindre"? Det är ju lite som att ge rådet "tryck på tangenterna i rätt ordning, bara" när man lär ut pianospelande.

2. Mjo, NÅN träning måste man köra innan. Går det hyfsat då finns det ju anledning att köra tävling.

3. Vad ska jag säga? Om jag säger att det är underbart att åka skåpbil med dig ljuger jag på samma sätt som din fru gör när hon säger att sex med dig är underbart. Jag ser skåpbilandet som ett nödvändigt ont, precis samma åsikt som hon har om ert samliv. :FU

4. Att köra i regn är säkert skoj. Att meka i en strid ström av vatten och att överhuvudtaget existera i 13 grader och 100% relativ luftfuktighet ser jag inte som nåt nöje.

Min motorcykel ÄR ett smycke, en pryl. Inget svettigt redskap för testosterondrivna kappkörningar.

Jag har vissa tillitsproblem och ett kontrollbehov. Att någon säger något till mig gör det inte till en sanning. Jag tar till mig vad folk säger, sen gör jag som jag hade tänkt i alla fall och bildar mig en egen uppfattning.

Dock har du helt rätt om fyrtaktsmupparna på gotland. Motorcykelkonsumenter. Bah! Jag föraktar dom!!! :loska

Jag är lite inne på det spåret också faktiskt.

Jag tror att hela pensionärssatsningen i 125R håller på att krascha nu.
Om både Martin & Sege är beroende på att Mattias ska visa sig på startlinjen så kan det gå illa.
Gör eran plikt och dansa för oss betalande publik nu, den här ambivalenta gnällrövsinställningen vill vi inte höra mer.
Jag ser fram mot att racet i April där det ska vara kallt som fan, regna sjukt mycket och en total vurporgie.
Och eftersom det är ett gladiatorspel ni håller på med så vill jag se vurpor med hojar som exploderar i stora eldhav, är det uppfattat?

Sen det där med körtips... Har du nånsin fått nånting annat än "gasa mer, bromsa mindre"? Det är ju lite som att ge rådet "tryck på tangenterna i rätt ordning, bara" när man lär ut pianospelande.
Så sant, så sant.

Dock har du helt rätt om fyrtaktsmupparna på gotland. Motorcykelkonsumenter. Bah! Jag föraktar dom!!! :loska
:rofl

Sluta lipa nu, släpp sargen och kom in i matchen. Tävla är det enda roliga momentet, träna ger noll kick what so ever.
Jag lovar att hålla dig i handen när du skruvar och peka med hela densamma när du gör fel.
Fukten kommer inte heller utgöra något problem eftersom du och Sege kommer att kampera i min deluxehusvagn. :brynad

Seså, anmäl sig nu.

1. Det är ett utmärkt tips, vad mer behövs? Jag menade kanske mer i form av bestyckning, drevning, hejkomochhjälpmighjälp och så vidare.

2. Spelar väl ingen roll hur det går på träning? Se tävling som träning? Finns garanterat fler vilsna själar som inte presterar supertider som man kan tävla med och därmed lära sig något av. Sluta fega, kör bah.

3. Skåbilsåkat är det bästa, det är det man minns. Jag har många vackra minnen från våra turer till Sviestad, se det som en mancation till Anderstorp!

4. Meka? Pff, du kör mekfri tvåtakt, vi ska inte meka, det har Sleven lovat oss. Har han ljugit troru? Tält över huvudet och stövlar på fötterna bara, inga konstigheter. Blir det för kallt tar vi in den i slevens husvagn och ställer den på köksbordet bara!

Motorcykeln tigger och ber om att slå smiskad, plågad och våldtagen så GÖR DET!

(jag orkar inte åka själv!)

När vi ändå är inne på ämnet, borde vi inte hyra en box och dela på!?
Då gör det inte så mycket om det regnar, då blir man i alla fall bara blöt när man kör.

Det går inte att hyra transpondrar längre va? Dom kostar ju frikkin 4 tussen nu för tiden :confused:

Om Mattias bara bestämmer sig kan vi nog dela på en box, men då måste vi nog ha med Sleven va så vi kan tvåtakta ihop? :)

Hyrde flera gånger förra året för 500 pengar per gång, tog för givet att det går i år också?

Är jag off the hook då?

Jag har funderat lite, och jag pallar inte med att ha en massa press på mig att köra tävlingar jag inte passar in i. Hojen åker ut på annons å det snaraste. Det lutar åt en hyfsat ny 600 att bara köra bandagar med istället.

Back