Visst borde Mattias köra Anderstorp?

Visst borde Mattias köra SM på Anderstorp

• Antal röstningar
    0
Är jag off the hook då?

Jag har funderat lite, och jag pallar inte med att ha en massa press på mig att köra tävlingar jag inte passar in i. Hojen åker ut på annons å det snaraste. Det lutar åt en hyfsat ny 600 att bara köra bandagar med istället.

Kom igen nu !
Jag och D1ce kommer med små vimplar och hejar på dig.:banana

Är du spikad och klar? Jag klarar mig inte helt ensam men om du dyker upp där måste jag nog anmäla mig och åka ner även om jag måste åka själv. :)
Njae jag är inte spikad och klar, men vafan, man måste ju köra lite. Det lär ju inte gå fort, för jag antar att det inte kommer att bjudas på många träningstillfällen innan den timme man får på fredagen.. Alldeles lagom med träningstid för att lära sig köra en helt ny cykeltyp :rolleyes:
Bara det löser sig med vettig depå- och sovplats så lär jag åka. Det är ju nästgårds för mig typ.

Är jag off the hook då?

Jag har funderat lite, och jag pallar inte med att ha en massa press på mig att köra tävlingar jag inte passar in i. Hojen åker ut på annons å det snaraste. Det lutar åt en hyfsat ny 600 att bara köra bandagar med istället.
HAHA! Bra skoj

Och nej, klart du inte är off the hook.
Bättre träning kommer du inte att få innan nästa tävling. Ganska dyr träning men om vi ordnar en torr depåbox och en husvagn eller två så kan det bli riktigt trevligt.

Vi kan kalla det träning med snabba föråkare/instruktörer istället för tävling så kanske det känns bättre?
Det är ju alltid du som tjatar om att tävling är bästa träningen. Lev som du lär :hördu

Njae jag är inte spikad och klar, men vafan, man måste ju köra lite. Det lär ju inte gå fort, för jag antar att det inte kommer att bjudas på många träningstillfällen innan den timme man får på fredagen.. Alldeles lagom med träningstid för att lära sig köra en helt ny cykeltyp :rolleyes:
Bara det löser sig med vettig depå- och sovplats så lär jag åka. Det är ju nästgårds för mig typ.

HAHA! Bra skoj

Och nej, klart du inte är off the hook.
Bättre träning kommer du inte att få innan nästa tävling. Ganska dyr träning men om vi ordnar en torr depåbox och en husvagn eller två så kan det bli riktigt trevligt.

Vi kan kalla det träning med snabba föråkare/instruktörer istället för tävling så kanske det känns bättre?
Det är ju alltid du som tjatar om att tävling är bästa träningen. Lev som du lär :hördu

Jag har plats i min buss för en hoj ner till träningen i slutet av April. Ska vi samåka?

/ Jens

En tröst i natten. Dra till Gotland! Får man säga så här? Det låter nästan som en svordom, speciellt i detta sammanhang. SM-premiär på Anderstorp i april har alla förutsättningar för att bli en riktig racehelg. D v s kallt, blött och värdelös körning. För, handen på hjärtat, det är ingen körning att tala om. Visst, hela raceupplevelsen , allt det där tokroliga med genomblöta skinnställ, litervis med pulverkaffe, långa transporter, mögeldoftande sovsäckar, o s v, o s v, allt det där får man i parti och minut under SM-premiär på Anderstorp, och ju värre den är, destå större raceupplevelse. Missförstå mig inte nu, allt sånt stök och bök är skitskoj, det är sånt man minns och skrattar åt i efterhand. Ingen minns lata dagar på stranden. MEN...om man vill köra, alltså köra, verkligen KÖRA, då är en SM-premiär på Anderstorp ett värdelöst val. Körningen är faktiskt urusel, det är kallt, blött och allmänt jävligt. Jo, jo, jo visst KAN det vara torrt och varmt på Anderstorp i april…eller? För att inte tala om den finansiella aspekten på det hela. Till priset av att halka i krypfart 60 varv runt Torpet under drygt tre dagar kan man genomföra tre tisdagsträningar med 300% mer bantid under halva tiden.

Ärligt talat. Jag deltog på en SM-premiär på Mantorp i plus tre grader, det kostade mycket pengar, det tog lång tid, vi körde lite och körningen var värdelös. Jag återkom till Mantorp två månader senare på en bandag som kostade en fjärdeldel av vad racehelgen kostat, jag körde mer och framförallt lärde mig 10 gånger mer än vad jag lärde mig under hela racehelgen. Det emotionella värdet av de två upplevelserna diametralt olika. Jag minns knappt någonting från träningsdagen annat än körupplevelser ute på banan, hur cykeln kändes i kurvorna och speciellt inbromsningar, lustigt nog. Racehelgen är ett enda långt lyckligt, roligt partyminne, roliga stunder med massor av vänner, nära-fiasko-upplevelser, lyxmek, mat och hysteriskt väder. Jag kommer till och med ihåg att jag och min dåvarande racekompis Peter stannade till på Statoil utanför banan innan vi rullade in genom grindarna, Peter köpte två Red Bull och jag köpte en Festis.

Sen är det faktiskt också så att tävlingskörandet blir roligare när man känner att man inte begränsas sina egna uppenbart urusla förutsättningar, både vad gäller körteknik, mekaniskt kunnande och allmän rutin. Jag sket i allt det där, jag ville ju liksom bara tävla, frustrationen över den egna bristande förmågan kom först efter att de första tävlingarna var genomförda. Ungefär som du. Du har redan startat och kommit i mål, sen har du snabbt insett att nästa naturliga steg är att förbättra sina förutsättningar, ner i gymet och boxa på påsen helt enkelt.

Jabaskoja såklart. Här ska inte köpas nån 600. Men Teddy förstår precis vad jag känner. Jag är 37 år. Jag MÅSTE inte nånting. Jag kör när jag vill och för att jag vill. Så det så.

Det emotionella värdet av de två upplevelserna diametralt olika. Jag minns knappt någonting från träningsdagen annat än körupplevelser ute på banan, hur cykeln kändes i kurvorna och speciellt inbromsningar, lustigt nog. Racehelgen är ett enda långt lyckligt, roligt partyminne, roliga stunder med massor av vänner, nära-fiasko-upplevelser, lyxmek, mat och hysteriskt väder. Jag kommer till och med ihåg att jag och min dåvarande racekompis Peter stannade till på Statoil utanför banan innan vi rullade in genom grindarna, Peter köpte två Red Bull och jag köpte en Festis.

Sen är det faktiskt också så att tävlingskörandet blir roligare när man känner att man inte begränsas sina egna uppenbart urusla förutsättningar, både vad gäller körteknik, mekaniskt kunnande och allmän rutin. Jag sket i allt det där, jag ville ju liksom bara tävla, frustrationen över den egna bristande förmågan kom först efter att de första tävlingarna var genomförda. Ungefär som du. Du har redan startat och kommit i mål, sen har du snabbt insett att nästa naturliga steg är att förbättra sina förutsättningar, ner i gymet och boxa på påsen helt enkelt.

Just på grund av det där första stycket här va så måste Mattias åka med till Anderstorp. Det är racehelgerna man minns när man ligger på sin sdödsbädd. Jag minns knappt några träningar ALLS men jag kan räkna upp alla racehelger på samma vis som du beskriver. Det är alltså racehelger som räknas. Jag hävdar nog bestämt också att man aldrig komma känna sig 'beredd' för en racehelg utan att ha upplevt ett par (läs många!) så att träna sig beredd på racehelg köper jag inte.

Det går väl inte ut på att starta och komma i mål utan att samla på underbara orgasmliknande raceupplevelser och vad kan då vara bättre än en helg på Anderstorp i slutet på april? :)

Gotland blir ju trots allt av ändå, det som får stryka på foten är kanske några tisdagar men de är ju tämligen meningslösa jämfört med en SM-helg med allt som händer där.

Näfan, nog ska vi iväg på en Anderstorptripp Mattias, du måste inte men i Paradise Hotel-anda.. "du vet att du vill kööööra"

Dom 3 senaste åren har det varit riktigt fint väder på SM:et på Anderstorp. Inga minusgrader på nätterna heller.

Depåbox tror jag dom har nån regel om att man max får vara 4st hojar i dom och man får inte ha bensin i dom och några sånna lite konstiga regler till fanns det nog.

men regnet ifjol ska vi bara inte prata om:D

safytcar fick vatten planing i 90 lr hur det nu var:tummenupp

Äääähä, I'm out. Jävla vänner har planerat två 30-årsfester och Mattias vägrar.

Blir det något blir det Falkenberg så hela tråden är bara åt helvete. Allting. Vi skyller nog på Mattias mest dock!

Äääähä, I'm out. Jävla vänner har planerat två 30-årsfester och Mattias vägrar.

Blir det något blir det Falkenberg så hela tråden är bara åt helvete. Allting. Vi skyller nog på Mattias mest dock!

Ungefär lika upphetsande tråd som träningar på Sviestad... Mycket snack, mindre verkstad.

Vill man köra gör man det, annars tar man en öl. Dåliga bortförklaringar :arsele

Suck. Alltid detta tjaaaat. Finns det ingen EM- eller VM-tävling vi kan börja med istället?

För övrigt var det mycket roligt att du la "livsstilsaccessoar" på minnet.

Okej, här är min lista på ursäkter:

1. Hur gör man egentligen för att handha en sån här motorcykel?
Jag såg framför mig hur jag i trivselfart körde runt på nån träning och höll koll på tempmätaren medan jag åkte in och ut ur depån och lärde mig saker.

2. Hur illa låter den egentligen? Vill jag bli svartflaggad och satt att vidta ljudsänkande åtgärder i skarpt läge i fält?

3. Jag gillar INTE att åka skåpbil tvåtusen mil och äta skitmat och sova dåligt.

4. Sen har jag vissa issues med vädergudarna i Småland också. Senast (enda gången iofs) jag pallrade mig till Anderstorp regnade det mer under en timme än vad det gör under hela monsunperioden i valfritt monsunland.

Räcker det så? Eller ska jag göra en längre lista? Som skitsege vet så är jag ett kontrollfreak utan motstycke. Att bränna en smärre förmögenhet på att klanta sönder helt oprövade saker bär mig lite emot. Jag vill lära mig hur fan man gör innan jag via min ytterst mediokra körning tar mig till en gloriös sjuttondeplats, tre placeringar bakom sege och åtta bakom Mah-tin. Jag är synsk också!

Du kunde ju ha lånat ut hojen till mig så kunde jag fått köra lite 125r :tummenupp:drool

Ni borde definitivt kört!

Fast det är svårt att köra 125-räser. Tävling är verkligen bästa träningen. Om jag bara skulle lära mig att lita på cykeln och inse att jag inte kommer att välta inåt och så kanske kan någon gång kan lära mig att svänga höger. Jag röstar för att vi vänder och kör vänstervarv på alla banor istället.
:mad:

Nu har man redan körabstinens. Vars anmäler man sig till Falken? :banana

Back