du har inte heller fattat detta med sunt förnuft va?Gamla & sjuka har fan inte i trafiken att göra!![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
du har inte heller fattat detta med sunt förnuft va?Gamla & sjuka har fan inte i trafiken att göra!![]()
läs lagen.jag trodde du skämtade faktiskt. om den lagen finns är det ju inte konstigt att ingen i sverige tycker lagsättningen är speciellt bra. men förövrigt tror jag inte det där är en lag som finns utan en önskelag från din sida.
Isåfall begär jag att alla som har nått pensionärsålder ska ha en varningstriangel på bilen eller en övningskörningskylt, så att vi när vi kommer upp bakom dom för att de är i vägen (den del av de gamla som är sjuka och som du säger "inte kan köra") så vi kan hoppa över att signalera till dom.3075141Du också ska visa extra stor hänsyn till gamla senila bilförare.
Du har inte heller förstått detta riktigt ännu va?
Ojoj, nu har du skaffat dig många fiender här på SHKan man inte köra trafiksäkert ska man inte få köra helt enkelt, oavsett om man är gammal, ung lr ers majestät konung. IMO.
Det låter ju jätte bra allt detta.farmors ragg är senildement, ena stunden vet han varken var han är eller vad han gör å kan glömma de mest simpla saker, han har körkortet kvar, borde inte för hans egen min farmors å alla andras säkerhets skull börja utnyttja färdtjänst?
Min farmor kör inte längre, men de har hon själv sagt och bestämt. för hon ser dåligt. De tycker jag är bra för då minimeras risken att hon eller någon annan råkar ut för en olycka. å jag får behålla min farmor ett tag till
( morfar, mormor å farfar är bortgånga sen länge så man håller lite exktra hårt i farmor som fortfarande är vid liv)
jag säger inte att gamlingar inte får framföra fordon, men när äldre som inte klarar av det gör det då börjar de bli oroväckande.
Visst när jag blir 80år å halv blind å halv döv å folk vill ta mitt KK från mig kommer jag nog förmodligen lacka satan å tala om för snorjärshen att jag minnsan allt har kört bil och mc i 62år och kan de alldeles utmärkt!
så förståelse å respekt för dem har jag och ni andra på forumet också tror jag ,man menar nog bara väl tror jag även om folk kanske skriver lite klumpigt och omoget om den där kärringen som körde ut osv..
tror alla här har respekt för äldre bara de att folk iaf jag är rädda att de blir en olycka å en sådan så illa att den/dem äldre stryker med.även en själv.
så tror jag de igentligen ligger till hos de allra flesta här på forumet.
Ojoj, nu har du skaffat dig många fiender här på SH![]()
Ojoj, nu har du skaffat dig många fiender här på SH![]()
Det låter ju jätte bra allt detta.
Men du ska visa extra stor hänsyn till de gamla som inte har insett att de inte bör köra. Enlig sunda förnuftet och även enligt trafikens grundlag nr1
Du också ska visa extra stor hänsyn till gamla senila bilförare.
Du har inte heller förstått detta riktigt ännu va?
du har inte heller fattat detta med sunt förnuft va?
Nja, läs om vad du själv skrev. Du började med en bra åsikt men började sen precis som de du klagar på, klaga själv och komma med udda påhittade citat ur lagboken om att man ska visa hänsyn till "de som inte kan köra".3075153läs lagen.
Läs trafikens grundregel nr1.
Återkom efter detta. Innan du gör dig dummare.
eh, nu börjar det blir svårt
är det ok att köra alkohol/drog påverkad också?
vart går gränsen?
Varför det?Isåfall begär jag att alla som har nått pensionärsålder ska ha en varningstriangel på bilen eller en övningskörningskylt, så att vi när vi kommer upp bakom dom för att de är i vägen (den del av de gamla som är sjuka och som du säger "inte kan köra") så vi kan hoppa över att signalera till dom.
du har inte heller fattat detta med sunt förnuft va?
Men du ska visa extra stor hänsyn till de gamla som inte har insett att de inte bör köra.
om man inte kan köra , vad ska man i en bil att göra då![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |