Vintertester 2009/2010 - MotoGP, WSBK och WSS

Bilder från Portimao.

PA685038.jpg


PA685066.jpg


PA685300.jpg


PA685309.jpg


PA685380.jpg


PA685311.jpg


PA685325.jpg


PA685345.jpg


PA685354.jpg


PA685392.jpg
 
MotoGP Sepang Test, Malaysia
Session 2 - 25/02/10

Pos Rider Team Fastest lap Prev. Gap Lead. Gap Laps

1 Valentino Rossi Fiat Yamaha Team 2:01.068 - - 47
2 Casey Stoner Ducati Marlboro Team 2:01.219 +0.151 +0.151 33
3 Andrea Dovizioso Repsol Honda Team 2:01.631 +0.412 +0.563 52
4 Loris Capirossi Rizla Suzuki MotoGP 2:01.687 +0.056 +0.619 52
5 Ben Spies Monster Yamaha Tech 3 2:01.843 +0.156 +0.775 42
6 Colin Edwards Monster Yamaha Tech 3 2:01.897 +0.054 +0.829 35
7 Dani Pedrosa Repsol Honda Team 2:02.036 +0.139 +0.968 47
8 Mika Kallio Pramac Racing Team 2:02.038 +0.002 +0.970 76
9 Alvaro Bautista Rizla Suzuki MotoGP 2:02.078 +0.040 +1.010 34
10 Marco Melandri San Carlo Honda Gresini 2:02.086 +0.008 +1.018 52
11 Nicky Hayden Ducati Marlboro Team 2:02.221 +0.135 +1.153 61
12 Hiroshi Aoyama Interwetten-Honda MotoGP 2:02.419 +0.198 +1.351 57
13 Aleix Espargaro Pramac Racing Team 2:02.447 +0.028 +1.379 35
14 Hector Barbera Aspar Team 2:02.485 +0.038 +1.417 62
15 Randy De Puniet LCR Honda MotoGP 2:02.535 +0.050 +1.467 76
16 Marco Simoncelli San Carlo Honda Gresini 2:03.254 +0.719 +2.186 53

motogp-sepang-pretemporada-250210-barbera.jpg
 
Last edited:
Kul att se att Aoyama har börjat fått upp farten. Ska bli intressant att följa hans utveckling under testhelgen.
 
Franco Battaini, som är Ducatis testförare, valde att inte följa med till Sepang utan stannade kvar och körde tester på Jerez. Han testade olika sidokåpor för att försöka förbättra sidvindskänslighet. Vädret var dock inte det bästa med blöt och kall bana. I slutet av dagens test så körde han och vurpade och bröt armen.
 
Dagens tider från Sepang:
1. Valentino Rossi ITA Fiat Yamaha Team 2min 0.271 sec (39 laps)
2. Casey Stoner AUS Ducati Marlboro Team 2min 0.512 sec (33 laps)
3. Nicky Hayden USA Ducati Marlboro Team 2min 0.703 sec (42 laps)
4. Colin Edwards USA Monster Yamaha Tech 3 2min 0.988 sec (35 laps)
5. Ben Spies USA Monster Yamaha Tech 3 2min 1.014 sec (44 laps)
6. Loris Capirossi ITA Rizla Suzuki MotoGP 2min 1.320 sec (50 laps)
7. Andrea Dovizioso ITA Repsol Honda Team 2min 1.439 sec (46 laps)
8. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team 2min 1.478 sec (57 laps)
9. Hiroshi Aoyama JPN Interwetten Honda MotoGP 2min 1.692 sec (50 laps)
10. Alvaro Bautista SPA Rizla Suzuki MotoGP 2min 1.732 sec (25 laps)
11. Randy de Puniet FRA LCR Honda MotoGP 2min 1.980 sec (58 laps)
12. Marco Melandri ITA San Carlo Honda Gresini 2min 2.078 sec (60 laps)
13. Hector Barbera SPA Paginas Amarillas Ducati 2min 2.080 sec (52 laps)
14. Mika Kallio FIN Pramac Racing 2min 2.082 sec (66 laps)
15. Aleix Espargaro SPA Pramac Racing 2min 2.367 sec (49 laps)
16. Marco Simoncelli ITA San Carlo Honda Gresini 2min 3.689 sec (2 laps)


Hayden tar ett kliv framåt.

Simoncelli highside'ade ordentligt på tredje varvet och fick besöka sjukhuset.
"I have a mark on my head because I broke my helmet in the fall, but I'm okay. I also hurt my arm a little... About my memory, I can remember everything before the accident, but nothing about the accident itself."
simoncelli-sepang-crash.jpg
 
Valencia 2010-03-01 (dag 1)

125ccmar1.jpg



moto2mar1.jpg


Andrea Iaonne med sin lottade Moto2-motor som blev motorn med nummer 73.
c6c07196f8a360c22bcdd261431b2e63_iannonemoto2.jpg
 
Last edited:
Verkar som vädret är dåligt och få som har kört idag på sista dagen på Valencia. Ser grått ut på banans web-kamera och tiderna på banans live-tidtagning står det att det är öppen depå för båda klasserna at köra. Men dom har inte många listade som kör eller har kört idag.
 
Last edited:
Dåligt väder på dagens tester på Jerez.
Sturla 3:a. :tummenupp


125jer1.jpg


moto2jer1.jpg
 
Last edited:
Snabbaste 125:an hade varit 5:a i Moto2, ser jag nu.
 
Enligt en förares mekaniker så kommer Moto2-motorerna direkt från det löpande bandet av CBR600RR motorer. Det enda som skiljer en Moto2 mot en CBR600 blir tändningen och avgasröret. 125hk trodde han att dom hade. Det har gett problem med att ramarna är felkonstruerade nu för en effekt på +150hk. Så dom är för styva. Så nya ramar måste tillverkas. I detta fallet hade dom Suter ram. Dom har ställt in tester som skulle körts efter Jerez-testerna som pågår nu. Det för att det inte är lönt att köra med en felkonstruerad ram. Så dom vill inte köra förens nya ramarna kommer.

Verkar även som att teamen nu kommer få ha sina motorer i 3 race innan dom lämnar tillbaka dom för service. Innan sas det att man skulle få dom på torsdagen och skulle lämna tillbaka dom på söndagen.
 
Enligt en förares mekaniker så kommer Moto2-motorerna direkt från det löpande bandet av CBR600RR motorer. Det enda som skiljer en Moto2 mot en CBR600 blir tändningen och avgasröret. 125hk trodde han att dom hade. Det har gett problem med att ramarna är felkonstruerade nu för en effekt på +150hk. Så dom är för styva. Så nya ramar måste tillverkas. I detta fallet hade dom Suter ram. Dom har ställt in tester som skulle körts efter Jerez-testerna som pågår nu. Det för att det inte är lönt att köra med en felkonstruerad ram. Så dom vill inte köra förens nya ramarna kommer.

Verkar även som att teamen nu kommer få ha sina motorer i 3 race innan dom lämnar tillbaka dom för service. Innan sas det att man skulle få dom på torsdagen och skulle lämna tillbaka dom på söndagen.


F*n otroligt vad de sysslar med, hade förhoppningar på denna klassen.
Men det är ju klart ska de bara ha 125 pållar så ska väl rovorna hålla 3 race.
Vad kostar det nu inte för ramtillverkarna att ta fram nya ramar och för teamen att behöva dessa nya ramar.

Nu kommer skrotpriset på aluminium att rasa igen *S*
 
Back
Top