Vintertester 2009/2010 - MotoGP, WSBK och WSS

Enligt en förares mekaniker så kommer Moto2-motorerna direkt från det löpande bandet av CBR600RR motorer. Det enda som skiljer en Moto2 mot en CBR600 blir tändningen och avgasröret. 125hk trodde han att dom hade. Det har gett problem med att ramarna är felkonstruerade nu för en effekt på +150hk. Så dom är för styva. Så nya ramar måste tillverkas. I detta fallet hade dom Suter ram. Dom har ställt in tester som skulle körts efter Jerez-testerna som pågår nu. Det för att det inte är lönt att köra med en felkonstruerad ram. Så dom vill inte köra förens nya ramarna kommer.

Verkar även som att teamen nu kommer få ha sina motorer i 3 race innan dom lämnar tillbaka dom för service. Innan sas det att man skulle få dom på torsdagen och skulle lämna tillbaka dom på söndagen.

Förstöra en så fin klass som 250GP för den här skiten?
Långsammare än WSS och tar sig knappt förbi 125'orna, löjligt är bara namnet.
Billigt för teamen är det ju inte heller.
Ok för att man pushar fram fyrtaktare, men då hade man väl kunnat köra med ett vettigare reglemente.
Jag kommer aldrig köpa en Honda, eller för den delen betala för att se motogp..

Förstöra en så fin klass som 250GP för den här skiten?
Långsammare än WSS och tar sig knappt förbi 125'orna, löjligt är bara namnet.
Billigt för teamen är det ju inte heller.
Ok för att man pushar fram fyrtaktare, men då hade man väl kunnat köra med ett vettigare reglemente.
Jag kommer aldrig köpa en Honda, eller för den delen betala för att se motogp..
Men det visar ju hur bra originalmotorerna är nu för tiden. :rolleyes:

Jag tycker att bara man skrapar lite på ytan när det gäller VM så är det inte så seriöst som det uppger sig att vara. Känns så när man varit inblandad på ett eller annat sätt!

Åh andra sidan så blir det många startande:)
Men är motorerna färdigutvecklade ännu :confused:

Inte under säsongen menade jag inte, dåligt formulerat av mig!
Dom är klara som dom är nu alltså?
Vi kommer nog få se lite mer standardmaskiner i fortsättningen tror jag.
Och ingen hade varit mer glad än jag om vi hade haft det i Sverige!

En ensam leverantör av motorer. vad finns det för incitament för att de skulle utveckla motorerna under säsong?

Absolut. Ser dock inte så stora förutsättningar för att Honda skulle spendera en massa pengar på att utveckla motorerna under säsongen. Alla kör ju samma så de "tjänar" ju inget på det.
Jo, alla vet ju att de kör honda. Nog vill de att maskinerna presterar.

Verkar som att de kopierat konceptet från Formel 1. Första supportklassen heter GP2 (Moto2... vilken fantasi), och körs med enhetsmotorer.

Verkar som att de kopierat konceptet från Formel 1. Första supportklassen heter GP2 (Moto2... vilken fantasi), och körs med enhetsmotorer.

Dennis Noyes kallade Moto2 för "NASCAR på 2 hjul som passar folk i landet (USA) som vill lägga alla pengar för teknologi på NASA men inget på racing."

Last edited:
Back