Visst är det så TC funkar(tror jag me).. Men du får inte MER grepp för det. Däremot blir du förlåten om du råkar gasa för mycket. Eller om du helt förlitar dig på TC så sköter den gasen.
Förstår du hur jag menar?
Småkillarna skulle kunna acca exakt lika mycket med bara högerhanden som med tc. Men det är verkligen på gränsen.
Edit. Och visst var det så han menade, att det blir mindre tryck på bakhjulet, men det i sig betyder inte att Pedrosa accar mindre mot Pedrosa med TC.
Poängen är om jag inte fått det hela om bakfoten att en lätt förare har mycket mindre grepp under en större del på banan så dom nytjar tc mycket mer än vad en stor förare gör. Greppet ökar vi lätt slip på bakhjulet så om du är lätt och har TC så får du samma grepp som en tung förare + bättre acc + mindre soppaförbrukning = mer Hk ...... med andra ord en mycket större fördel av TC om du är lätt

Ja, det står det men det står även "Variable Valve Lift system". Jag är ingen expert, därav min frågor.
Hoppas verkligen inte att det innebär att pneumatiska ventillyftera försvinner.
Nej det är bara en variant av ventilfjädrar som tål höga varvtal...... har inget med kammar eller elektronik att göra

Last edited: