Vintertester 2007/08.

Troy Bayliss på 1098 F08 på Qatar.

[YOUTUBE-ID]LEzpvfeg5SY[/YOUTUBE-ID]
 
Bayliss snabbast på 1098an

1. Troy Bayliss AUS Ducati Xerox 1098R 1min 58.1 secs
2. Noriyuki Haga JPN Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 58.4 secs
3. Troy Corser AUS Yamaha Motor Italia YZF R1 1min 58.5 secs
4. Carlos Checa SPA Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1min 59.0 secs
5. Fonsi Nieto SPA Alstare Suzuki GSXR1000 1min 59.0 secs
6. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 1min 59.1 secs
7. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSXR1000 2min 0.9 secs
8. Ryuichi Kiyonari JPN Hannspree Ten Kate Honda CBR1000RR 2min 1.8 secs


Tester i Qatar. Snabbaste wsbk-varvet innan var 1.58,4 satt under superpole i år. Så 1098an verkar gå bra!

EDIT - glömde vintertesttråden.. jeje
 
Last edited:
När får biaggi börja testa?


När dom fått hojarna av Ducati.

Från Max hemsida:

"As you know Max will not be present in the Qatar Tests (28 - 30 November) because the Team will only receive the motorbikes from Ducati on December 15th. At this point to see our pilot in action we will have to wait on January, the 8 for the first tests session in Australia……a bit late, but they could not do any better."
 
Triumph på Qatar och med intervju med McCoy.

[YOUTUBE-ID]DQqUbg-6ww4[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
Intrvju med Ronald Ten Kate.

[YOUTUBE-ID]g6dc912utzU[/YOUTUBE-ID]

Carlos Checa.
[YOUTUBE-ID]78dMJlaSu7k&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Kenan Sofuoglu's kraschade hoj.
[YOUTUBE-ID]OANlgFteZI0[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:
2008 CBR 1000 med baguette

Man testar CBR 1000 i USA. Men vad i h-e är det för ljuddmämpare?! Den ser ut som en baguette!
 

Bifogat

  • BJN35152.sized.jpg
    BJN35152.sized.jpg
    94.1 KB · Visningar: 205
Man testar CBR 1000 i USA. Men vad i h-e är det för ljuddmämpare?! Den ser ut som en baguette!

Krävs stor volym om man skall få tyst på cykeln genom att bara använda absorbationsdämpare. Alternativet är det vi har sett på senare års gatcyklar med en stor burk under motorn.
 
Hänger inte med. Absorbationsdämpare? En stor burk under motorn?

GSXR600 och 750 06-07 hade en extra burk under motorn... det var därför man kunde ha den lilla diskreta dämparen bakom fotpinnen!
 

Bifogat

  • suz_gsxr750_k6.jpg
    suz_gsxr750_k6.jpg
    129.7 KB · Visningar: 86
Last edited:
Hänger inte med. Absorbationsdämpare? En stor burk under motorn?

Absorbationsdämpare= ljudämpare enl principen om perforerat rör rakt igenom omlindat av ull dvs precis samma metod som används i majoriteten av vanliga MC dämpare.

Reflektionsdämpare= Stor burk med en massa mellanväggar där gaserna krockar och därmed dämpas ljudet. Används bla på R6-06 och div Suzuki av sen årsmodell. Vanligt trick för att få ner ljudet men är mer tveksamt ur strömmningshänseende.

Poängen är att här kör Honda med en gigantisk absorbationsdämpare då det ger bättre flöde än en reflektionsdämpare samtidigt som det håller ned ljudnivån.
 
Absorbationsdämpare= ljudämpare enl principen om perforerat rör rakt igenom omlindat av ull dvs precis samma metod som används i majoriteten av vanliga MC dämpare.

Reflektionsdämpare= Stor burk med en massa mellanväggar där gaserna krockar och därmed dämpas ljudet. Används bla på R6-06 och div Suzuki av sen årsmodell. Vanligt trick för att få ner ljudet men är mer tveksamt ur strömmningshänseende.

Poängen är att här kör Honda med en gigantisk absorbationsdämpare då det ger bättre flöde än en reflektionsdämpare samtidigt som det håller ned ljudnivån.

Så gott som alla standarddämpare på sporthojar har varit reflektionsdämpare. Finns vad jag vet inte nån standarddämp som man kan se rätt igenom...

Men denna honda är från amerikanska superbikeserien där dom inte har några hårdare ljudkrav så jag fattar inte varför man ska ha en sån torped. Ful som stryk är hela cykeln iofs så det spelar kanske ingen roll...
 
:D som sagt blev mkt fulare nu med på den. fett stor burk! meningslöst tycker ja vafan vikten osv bullernivån borde de skita i?
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top