vinterprojektet klart

en jävligt stor skillnad blev det. fan en ny hoj ju!

gillas skarpt

!!

Forsberg skrev:
Så du har hakat upp dig på baken på dom du också? :) Funderar på att göra om baken på min i vinter...

Skulle bara nämna att det är en kille på bike.se som gjort om sin fzr dock en -94 så jag vet inte om bakramarna är likadana men enligt honom så skulle R1 kåpan/erna bak passa rakt av!
Tror han höjde sin lite grann, kanske kan skicka länk ifall nån är intresserad av o se slutresultatet!
//D

Slappa skrev:
Skulle bara nämna att det är en kille på bike.se som gjort om sin fzr dock en -94 så jag vet inte om bakramarna är likadana men enligt honom så skulle R1 kåpan/erna bak passa rakt av!
Tror han höjde sin lite grann, kanske kan skicka länk ifall nån är intresserad av o se slutresultatet!
//D

Vore kalas om du kunde hitta den länken. Kul å kolla lite iaf....

:hej

Slappa skrev:
Forsberg skrev:
Så du har hakat upp dig på baken på dom du också? :) Funderar på att göra om baken på min i vinter...

//D

Trevligt! Håller med Hållundan om att det skulle vara kul att kolla lite. Hade tänkt att man skulle kunna köpa begagnade kåpor för baken, så att fästena blir bra, och att man sedan går på med såg och plast...

Länk!

hållundan skrev:
Vore kalas om du kunde hitta den länken. Kul å kolla lite iaf....

:hej

Tyvärr kunde jag inte hitta länken med dom bra bilderna men jag hittade lite andra bilder, uppdaterar inlägget ifall jag skulle hitta den rätta länken!

http://www.bike.se/fotografier/visa-stor.php?bild=1477_fzr.2.jpg

http://www.bike.se/fotografier/visa-stor.php?bild=1478_fzr.3.jpg

http://www.bike.se/fotografier/visa-stor.php?bild=1476_fzr.1.jpg

Jepp jag hittade dom fast på min hårddisk hehe!
Var tvungen o förminska bilderna men om nån vill ha dom i större format så kan jag skicka på msn/mailen!
//D

Bifogat

• Resize of Kens street fighter nr 4 Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    Resize of Kens street fighter nr 4 Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    79.2 KB · Visningar: 66
  • Resize of Kens street fighter nr 5 Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    Resize of Kens street fighter nr 5 Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    81.7 KB · Visningar: 40
  • Resize of Kens street fighter nr 6 Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    Resize of Kens street fighter nr 6 Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    84.4 KB · Visningar: 53
  • Resize of Kens street fighter nr 7  Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    Resize of Kens street fighter nr 7 Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    80.4 KB · Visningar: 65
  • Resize of Kens street fighter nr 8  Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    Resize of Kens street fighter nr 8 Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    79.1 KB · Visningar: 58
  • Resize of Kens street fighter nr 9  Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    Resize of Kens street fighter nr 9 Yamaha Fzr 600r -94 med thundercat motor.jpg
    86.9 KB · Visningar: 49
Last edited:
Forsberg skrev:
Trevligt! Håller med Hållundan om att det skulle vara kul att kolla lite. Hade tänkt att man skulle kunna köpa begagnade kåpor för baken, så att fästena blir bra, och att man sedan går på med såg och plast...

Hittade en annan bild på en fzr 600 -89 men den fick inte plats i inlägget nedanför så jag la in den här!
//D

Bifogat

• Ombyggd Yamaha Fzr 600 -89.jpg
    Ombyggd Yamaha Fzr 600 -89.jpg
    81 KB · Visningar: 95
Edit: @Slappa

Fan dom var rätt najs, fast lampan var ju förjävla ful...

Är det alltså en FZR 600 '94 i botten???

Kul

Forsberg skrev:
Slappa: Tackar så mycket :tummenupp

Hehe bara roligt o kunna hjälpa till!
Funderade faktiskt på o köpa en fzr innan jag köpte szr:en, vart helt såld när jag hade provkört szr:en hehe så de fick bli en sådan :)

Säg till om det är nåt mer jag kan hjälpa till med!
//D

Fzr

hållundan skrev:
Edit: @Slappa

Fan dom var rätt najs, fast lampan var ju förjävla ful...

Är det alltså en FZR 600 '94 i botten???

Ja den är inte så snygg, det är en fzr 600 -94 (tror de var en -94 inte bergis) som han hade bytt motor i, det är en Thundercat motor som sitter i hojen på bilderna!

Hojen kraschades o sen vet jag inte vad som hände med den, synd för den ser riktigt fin ut!
Verkar ju inte så svårt o byta tail kåperna heller!

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard