Vinterhäst?

Men va fa.....!?
Den filmjäveln skulle ju jag se! Varför stog inte den på tv.nu? :va

Jaja...får väl se reprisen sen....:rolleyes:

Hoppas du missar den också. :arsele

Du behöver väl inte se reprisen iaf, du har säkert sett den en massa ggr redan... :tungan

Hoppas du missar den också. :arsele

Du behöver väl inte se reprisen iaf, du har säkert sett den en massa ggr redan... :tungan

Akta...hästkraken kanske biter :rolleyes:

Naj naj...har inte sett den. Missade den när den gick på bio med..:(

Akta...hästkraken kanske biter :rolleyes:

Naj naj...har inte sett den. Missade den när den gick på bio med..:(

Hade det inte varit för att jag aldrig skryter så hade jag skrutit med att jag har den på dvd, men det tänker jag inte göra, för jag skryter aldrig. Så det så. :näsblod

Hade det inte varit för att jag aldrig skryter så hade jag skrutit med att jag har den på dvd, men det tänker jag inte göra, för jag skryter aldrig. Så det så. :näsblod

Stackare...:rolleyes:
Kan inte vara lätt att hålla tillbaka all den uppdämda energin.

...nä, usch sicket jefla humör jag är på.

Go natt och sov gott. I morgon är det jobbet igen efter julledighet.....:huvet

Jag har också en hästfilm, med nån italiensk brud..

..

Hmm... vad du gömmer för filmer i garderoben vill jag helst inte veta....:gnissla

Stackare...:rolleyes:
Kan inte vara lätt att hålla tillbaka all den uppdämda energin.

...nä, usch sicket jefla humör jag är på.

Go natt och sov gott. I morgon är det jobbet igen efter julledighet.....:huvet

Ska verkligen sova gott. Speciellt eftersom jag inte ska jobba imorron.. Sov gott du med. :tungan

Last edited:
Får man rida på fyllan? Jag menar, hästen kör ju själv.. :va

Nope!
Hästen räknas som ett fordon, dock med vissa privilegier.
Frågade en mc-polis förut vad som skulle hända om jag rejsade full fart med min pålle förbi en hastighetskontroll på 30-väg. Det skulle nog inte bli fortkörning men däremot vårdslöshet i trafik. Han var dock inte säker eftersom det tydligen inte är någon som testat.:tungan

Ne... ingen vinterhäst. Det är för jävla jobbigt med häst på vintern... och hösten... och en bit in på våren.

Sommarhäst ska det vara.

Fast denne skulle jag kunna bära vatten åt året runt... :yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=DPa6qEG2lUg

Last edited:
Ne... ingen vinterhäst. Det är för jävla jobbigt med häst på vintern... och hösten... och en bit in på våren.

Sommarhäst ska det vara.

Fast denne skulle jag kunna bära vatten åt året runt... :yoparty
http://www.youtube.com/watch?v=DPa6qEG2lUg

Tja. Hästen kanske var fin men husse verkade vara lite stygg mot tjuren. Leka så med en fin oxfilé.
Dock är det ju tyvärr så med hästar att dom är ganska dyra i drift. En hoj är nästan gratis vid jämförelse. En häst äter ju som en häst och dessutom ska den ha någonstans att bo och en massa nya skor hela tiden.

Äsch då, nu ska vi nite vara såna!

För övrigt heter styret "Bett", det sitter fast i ett "träns" som håller kvar bettet i munnen på hästen. Du styr med "tyglar" som sitter fast i "bettringarna".
"Grimma" är något hästen har på sig när du ska binda upp den.

cheyfasoner:fakta

tycker lätt att trådskaparen ska satsa på en havremoped, plockar man bara gräset själv kostar bränslet nada, de är miljövänliga, accar sjukt bra (:näsblod ) för att ha så pass låg effekt (fast en häst har faktiskt mer än en hästkraft, närmare 5 tror jag:fakta ) och skulle nån försöka sig på att sno den så bits den där fram och sparkas där bak!:tummenupp

cheyfasoner:fakta

tycker lätt att trådskaparen ska satsa på en havremoped, plockar man bara gräset själv kostar bränslet nada, de är miljövänliga, accar sjukt bra (:näsblod ) för att ha så pass låg effekt (fast en häst har faktiskt mer än en hästkraft, närmare 5 tror jag:fakta ) och skulle nån försöka sig på att sno den så bits den där fram och sparkas där bak!:tummenupp

Jag tror att en häst har betydligt mer än 5 hästkrafter faktiskt.
Jag har närmare 3 i mina ben. Eller hade när jag gick i högstadiet. Antagligen är det lite mer nu men å andra sidan har jag ju fetat till karossen lite. Och det har jag med 2 ben och 85kg kroppsvikt. En häst som väger över 500 modiga har antagligen bra mycket mer än så.

Definitionen på hästkraft har ju underligt nog inget med en häst att göra.
Det är den effekt som krävs för att lyfta 70kg 1 meter upp på en sekund.

med andra ord. Om man väger 70 kg och precis pallar att ta sig uppför en 2 m hög trappa på 2 sekunder så har man en hästkraft. Om en stor häst klarar samma trappa på samma tid så har den ca 8 hk. (Teoretiskt jag vet. Hästar gillar inte trappor) Jag skulle gissa att en fullstor häst har minst 15 hk. Fast det går ju inte att få ut maxeffekten under några längre stunder i taget förstås.

Jo. Det är ju det. Ska man vara petimeter så är det faktiskt till och med så att det skiljer på om man är ute efter metrisk hästkraft, mekanisk hästkraft eller någon annan av dom otaliga definitionerna. Det varierar mellan 73 och 75 kg ungefär. Men den metriska hästkraftern är faktiskt baserad på just 75 kg.
Det verkar som om minnet inte är helt osvikligt. Fast det är ju ganska många år sedan man läste det där i skolan.

Skit samma,det fanns bara i bakhuvet nånstans..:)

till trådskaparen:
du får ju byta nick från wannagofast till wannago-häst....:rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka