Tessan,vad är en quarter-horse ?
Quarterhästen är en ras som är jättevanlig som "kåbåjsarhäst".
Har fått sitt namn för att det är den snabbaste rasen på en quartermile.
(Nu är inte jag Tessan, men ändå!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tessan,vad är en quarter-horse ?
Är det av såna man gör Quarter Pounder With Cheese?Quarterhästen är en ras som är jättevanlig som "kåbåjsarhäst".
Quarterhästen är en ras som är jättevanlig som "kåbåjsarhäst".
(Nu är inte jag Tessan, men ändå!
Aha,trodde dom va små,typ 25% av en vanlig häst.
Den va rolig![]()
Falabella är världens minsta ras, får inte vara högre än 76 cm i mkh. Den minsta någonsin är 43 cm hög, och väger 25 kg.
Nästa i storleksordningen är shetlandsponnyn. Den får inte vara högre än 107 cm i mkh.
DEN va lagom.
Det är såna där hästar dom har i R1:an.
189 stycken..![]()
Är det av såna man gör Quarter Pounder With Cheese?
Nej, nej, hästkött är bara gott som pålägg på mackan, inte i en hamburgare!![]()
Inte ens då.. Jäkla speciell smak det där.. =/
Jag kommer inte ihåg sådär exakt, pappa lurade i mig det när jag var fem, sex år, har inte ätit det sen dess, men jag minns hur arg jag var för att jag tyckte om det då..![]()
Rodeo är rent djurplågeri, och inget annat...
Vilken jävla kille hade inte hoppat runt som en idiot ifall man vred om kuken på de, liksom?![]()
Rodeo undet uppsyn är underhållande. Små ställen som inte går under det stora förbundet är skit.
Hästarna som använda på den högre nivån där de utser mästare m.m är värda en hel del pengar, precis som tjurarna. En tjur i den högsta klassen kostar flera hundra tusen kr.
Blanda inte ihop seriösa rodeoarenor med de andra är du snäll
Här kan du läsa mer om de seriösa och deras regler
http://www.grandnationalrodeo.com/rodeo.html#welfare
Jaha, så de "seriösa" får hästen att skutta runt genom att dopa den med amfetamin eller?
Förlåt, men du menar alltså att du kan få hästen att skutta runt som en idiot utan att den har ont?![]()
Ja har du aldrig varit med om att en häst har bockat?
De dopar dom inte med amfetamin utan det finns ett läderband som sitter i ljumsken som de släpper direkt när ryttaren har åkt av. Hästen lugnar sig direkt när det släpper. Om du tittat noga på vissa bilder så ser du att vissa är klädda med fårskinn för att inte skava hästen.
Vissa hästar älskar att leva jävel helt enkelt och dessa väljs ut till rodeo. När de inte vill längre så åker de inte med. Pga att ryttaren får låga poäng när hästen inte skuttar runt så mycket.
Men det här är en helt annan diskussion.
Rodeo undet uppsyn är underhållande.
Blanda inte ihop seriösa rodeoarenor med de andra är du snäll![]()
Klart jag varit med om att en häst har bockat, många ggr, men det är inte pga att jag vridit runt pitten på de.
Oavsett om de har fårskinn runt för att det inte ska skava, eller ej, så bockar de ju för att det gör ont.
De filmerna jag såg tillhörde rodeoförbundet, och var enligt lag tvungna att ha veterinär på plats hela tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=6r8lj_yzdVw
http://www.youtube.com/watch?v=aTFtSXzi4fI
Underhållande? Helt ärligt?
Nja man vrider inte om pitten på den utan spänner ett band i ljumsken lite skillnad
Och de bockar dels för att det är roligt och dels för att de vill få bort bandet
Säger vem..?
Jag gillar häst och tjur ridning
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |