Vinter.

Kommer du köra vintern igenom?

• Antal röstningar
    0

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Hur många på sporthoj.com kommer köra vintern igenom?

Jag körde idag när det snöade i tokholm. FZan gick så fint på vägen, även i halka, så jag har beslutat mig för att börja leta vinterdäck till den och köra den hela vintern.

:)

EBS skrev:

Jag körde idag när det snöade i tokholm. FZan gick så fint på vägen, även i halka, så jag har beslutat mig för att börja leta vinterdäck till den och köra den hela vintern.

Hade det inte varit för allt salt på vägarna så kanske jag kört lite i vinter oxå..

//N

Hade gärna velat! Men inte me 125:an!!! Det ska till mycket för att jag drar ut den på vägarna i vinter!

Körde precis i två graders kyla, höll på att frysa fingrarna av mig, så jag skiter i det när snön och ännu mer kyla kommer..

Klart som att jag inte är i Californien längre med 25 grader varmt under vintermånaderna. :(

Iceman1975 skrev:
Hade det inte varit för allt salt på vägarna så kanske jag kört lite i vinter oxå..

//N

Så fort solen tittar fram är det omöjligt att INTE låta bli... :fakta :hej

Iceman1975 skrev:

//N

Bara fram med vattenslangen och blåsa av när man kommer hem så är det löst. :)

Är det någon verkligen ställer av hojen på vintern? :confused:
Har man helårsförsäkring sk man väl utnyttja den, eller? :banana

Last edited:
På vintern kör man förståss SKOTER!!

Eb bild på Bläjden med den gamla lacken och i vinterutförande!

Bifogat

• blade4.jpg
    blade4.jpg
    67.8 KB · Visningar: 249
EBS skrev:

Jag har "hört" att tidigare ägare kört den genom snöstorm ett antal gånger :rolleyes:

Den där bilmotorn lär fungera lika bra vinter som sommar... gissar att det blir väldigt spännande med dubbdäck... 240 kg, 106 hästar, 16" fram, 18" bak :crash :1pajas

tks skrev:
Jag har "hört" att tidigare ägare kört den genom snöstorm ett antal gånger :rolleyes:

Den där bilmotorn lär fungera lika bra vinter som sommar... gissar att det blir väldigt spännande med dubbdäck... 240 kg, 106 hästar, 16" fram, 18" bak :crash :1pajas

Hehe. Jo jag har också snackat med den där tidigare ägaren om det. :rolleyes: ;)

Du får komma upp i vinter och testa. Kommer bli en riktigt dräpare! :D:D:D

EBS skrev:

jeg kommer til å kjøre vintern igjenom, selv om det ser ut til å bli extremt kaldt i
år. pga av en veldig varm sommer er vintern allerede her, makstemp nå om dagen er rundt 15 grader. Har allerede vært forkjølet 2 ganger i høst.... :crash

Här ligger snön åtminstone för tillfället rätt stabilt. Ett tunt lager, men det räcker för att avskräcka mig i alla fall. Men blir det plusgrader igen och snön smälter bort så lovar jag att det inte dröjer länge innan ni ser mig på Östersunds gator :)

nån tjuvåkning på XRen kan det bli, men det är ju så jävla kallt på vintern så det blir nog sparsamt, man är ju inte 18 år längre.
Förr åkte jag året runt och man frös ibland så man knappt kunde gå, antar att man får igen det en dag:-/

Macho Woman skrev:
Eeehh... Vinterpreppad hoj eller inte, har ni inte glömt en viktig detalj nu?

Det är KALLT på vintern!

Fodrat goretexställ, bra kläder under, härliga fodrade, vattentäta stövlar. Det enda som kan bli kallt är om händerna, men nu har jag beställt värmeisolerande innerhandskar och teddyfodrade styrmuffar, så jag behöver inte ens bry mig om att laga handtagsvärmen (...vars kablar gick av efter för mycket gasande i somras).

EBS!
Kommer upp med hojen lagom till Mc-mässan i januari... vi kör same procedure as last year :tummenupp

tks skrev:
Fodrat goretexställ, bra kläder under, härliga fodrade, vattentäta stövlar. Det enda som kan bli kallt är om händerna, men nu har jag beställt värmeisolerande innerhandskar och teddyfodrade styrmuffar, så jag behöver inte ens bry mig om att laga handtagsvärmen (...vars kablar gick av efter för mycket gasande i somras).

EBS!
Kommer upp med hojen lagom till Mc-mässan i januari... vi kör same procedure as last year :tummenupp

:rock
Kommer du på festen då också?
Kommer blir brutalt roligt med en vinterkittad FZa. :D:D:D
Släng upp lite bilder på tåring XT:n nu också :rock

Macho Kvinnan:
Som Tommy (tks) skriver så är det bara att sätta på sig kläder efter vädret. Att skaffa styrmuffar gör bara det att man klarar sig riktigt långt. Det viktigaste är att man håller sig varm om händer och fötter så att man inte förfryser några vitala delar.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park