Vinteråkning i 北海道 (Norra Japan)

  • Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date
Ser jävligt najs ut, men hur f-n undviker dom att få isbildning på visiret undrar man ju.
Förra året fick jag is både på in och utsidan så jag fick köra med öppen lucka ett tag. Det blev rätt kyligt rätt fort.
 
Ser jävligt najs ut, men hur f-n undviker dom att få isbildning på visiret undrar man ju.
Förra året fick jag is både på in och utsidan så jag fick köra med öppen lucka ett tag. Det blev rätt kyligt rätt fort.
Funderade på det jag med. Dom kanske kör med någon form av snorkel.
 
Ser jävligt najs ut, men hur f-n undviker dom att få isbildning på visiret undrar man ju.
Förra året fick jag is både på in och utsidan så jag fick köra med öppen lucka ett tag. Det blev rätt kyligt rätt fort.
?Finns elvisir som fixar sånt , iallafall om du inte är låst till en specifik hjälm så finns såna till skoterhjälmar
 
Jag har kört med:
Nolan med kanthaltråd, HJC med elvisir samt den senaste en AFX med elvisir. Alla tre i grunden mc-hjälmar
vinterb15.jpg

161225b4.jpg
 
Inte en enda ruta på däcken - hur det var dubbat, utstick eller något.

Ja, eller visiren.

Helt värdelös film alltså, som instruktionsfilm.
Och dessutom tog dom jääävligt fula spår i en del kurvor.
Något dom slutade med nästan direkt efter det att jag kom på att det är vänstertrafik i Japan... :rodnar:rodnar:rodnar


Alltså en fantastisk upplyftande och inspirerande film! Vilken snö!!!
Äkta fluff, kristallren, torr och prydligt.

Det gick att se en termometer flimra förbi på slutet. 10 komma något minusgrader.
Skulle tro att snön fallit i lägre temperatur än så.

Så sugen man blir på att ge sig ut i det stora vita!

Visir: Vissa hjälmar ur HJCs MC-hjälms sortiment gick tidigare att kombinera med elvisir från deras snöskoterkatalog.
Elegant lösning. Funkar fortfarande?

Pinlock kan funka ner till -10/-15 ungefär, sedan brukar det strula också.

Bra crossglasögon funkar ner till -15/20

Snöskoterglasögon med dubbla glas och flärp för nästippen funkar utmärkt därifrån och ner så långt kroppen tål.

Det låter märkligt, men det senare har blivit mitt weapon of choice efter lång, lång utprovning. Krånglar aldrig för mig.
Men kräver noggrann utprovning innan man ger sig iväg på allvar


Tips från filmen:

Köra med fötterna i marken ger absolut ingen säkerhet, tvärt om.
Ojämnheter slår direkt, och sådant som är fastfruset under snön är FAST och slår sönder dina fötter.

Fötterna på pinnarna ger stabilitet och harmoni åt körningen.
Släpa benen i marken det motsatta.

Schysst låt i filmen!
 
  • Gilla
Reaktioner: VS
Hade man ersatt havet med lite mer berg så hade det kunnat vara filmat i Gällivare :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top