Vill se lite bänkkörningsdiagram

Stämmer min kurva :D

Om ni vill se många kurvor så gå in på www.dynojet.nu
 

Bifogat

  • dyno.jpg
    dyno.jpg
    35 KB · Visningar: 856
Min kurva, motorn hade gått 40 mil, avgaskammen stod helt fel och den gick för fett:
 

Bifogat

  • pers bnkning redigerad.jpg
    pers bnkning redigerad.jpg
    75.2 KB · Visningar: 864
Här är vridkurvan. Samma här som för OLJEKYLD, min gick
grymt mycket för fett. Gick knappt att åka med under 4000 RPM.
Misstänker att med en RS-brygga och inlämning för bänkkörning
kommer det nog fram några till kusar :)
Det sitter en brygga från en -89 på nu och det är ju bara 36:or.
40mm är original på min.
RS-knasare någon? :rolleyes:
 

Bifogat

  • winpep_nm.jpg
    winpep_nm.jpg
    16.6 KB · Visningar: 769
maverick_750rr skrev:
Jepp, i min lilla skapelse sitter det en 900morot.
Om jag fattade det hela rätt: Hade min mest Nm/l jämfört med de andra? (föutom turbosaken nej)
Fattade inte att Mavve väntade på en kommentar....

Jo, 108 Nm/l mätt på bakhjulet visar på väldigt bra o sund trimning. Bättre andning o förbränning går nästan inte att fixa (f en 4takt, nota bene) utan överladdning. Betyder att bmep (effektiva medeltrycket, brake mean effective pressure ?) är högt o bra.
/u
 
Last edited:
ulf_lundin skrev:
Fattade inte att Mavve väntade på en kommentar....

Jo, 108 Nm/l mätt på bakhjulet visar på väldigt bra o sund trimning. Bättre andning o förbränning går nästan inte att fixa (f en 4takt, nota bene) utan överladdning. Betyder att bmep (effektiva medeltrycket, brake mean effective pressure ?) är högt o bra.
/u

Kungligt. Tack. :)

750RR
 
Här är kurvorna på min smått trimmade Bulle.

(gjort med världens äldsta scanner, där av det kungliga färgerna... :rolleyes: )

Max HK = 80.9
Max Vrid = 105.7
:tummenupp
 

Bifogat

  • winpep_hk_nm_high.jpg
    winpep_hk_nm_high.jpg
    121.2 KB · Visningar: 716
Nordens vassaste Ducce?

/B
 

Bifogat

  • dynorun24.jpg
    dynorun24.jpg
    66.8 KB · Visningar: 814
Nr:18 skrev:
MIN SLÅR DIN!!! MED EN ÄKTA 750 :fakta

Jag kan gasa till Toulouse utan att behöva klyva motorn på vägen :cool: Det kan inte du.

Mäster Jansberg är kunglig på att trimma men ska jag ha en superbike kommer min vara värre än din :bow



750RR :squid
 
maverick_750rr skrev:
Jag kan gasa till Toulouse utan att behöva klyva motorn på vägen :cool: Det kan inte du.

Mäster Jansberg är kunglig på att trimma men ska jag ha en superbike kommer min vara värre än din :bow



750RR :squid
Put up or shut up :rolleyes:
 
Björn: Under 6500 ointressant förstås....
Är värdena på bakhjulet ? Får ingen riktig ordning på vridet. Borde vara runt 107 Nm v 9200 och det är väl runt 75 foot-pound. Men var kommer värdet 82 i diagrammet ifrån ?

Är 107 Nm på hjulet korrekt så har den ungefär samma spec.vrid (Nm/l) som Mavves 4a; inte dåligt för en twin m dubbelt så stora cyllar....
/u
 
Last edited:
ulf_lundin skrev:
Björn: Under 6500 ointressant förstås....
Är värdena på bakhjulet ? Får ingen riktig ordning på vridet. Borde vara runt 107 Nm v 9200 och det är väl runt 75 foot-pound. Men var kommer värdet 82 i diagrammet ifrån ?

Är 107 Nm på hjulet korrekt så har den ungefär samma spec.vrid (Nm/l) som Mavves 4a; inte dåligt för en twin m dubbelt så stora cyllar....
/u

169 på hjulet med en ducce 916SPS? :confused:

Det var bra. :tummenupp
 
Min hoj.. tidigare

Hästkrafter
r102-stock-bhp.jpg


Vrid (amerikanska mått.. vad är det i svenska?)
r102-stock-torque.jpg
 
Gammal bänkning, dock den senaste jag har. Tok-klen med gas. 183 hästar ur en 1340 motor med bara 11:1 i komp är rätt bra.
 

Bifogat

  • dyno_bandit_7-17-2001.jpg
    dyno_bandit_7-17-2001.jpg
    43.3 KB · Visningar: 623
ulf_lundin skrev:
Björn: Under 6500 ointressant förstås....
Är värdena på bakhjulet ? Får ingen riktig ordning på vridet. Borde vara runt 107 Nm v 9200 och det är väl runt 75 foot-pound. Men var kommer värdet 82 i diagrammet ifrån ?

Är 107 Nm på hjulet korrekt så har den ungefär samma spec.vrid (Nm/l) som Mavves 4a; inte dåligt för en twin m dubbelt så stora cyllar....
/u

På slangen, bänkningen gjordes för ett år sen på Schneiders i tokholm.. Får inte programvaran från dynojet att funka rikrigt bra, det har en hel del buggar verkar det som, så siffran 82 kan du nog bortse ifrån.. Du har rätt, det är svårt att få en bra fyllnadsgrad med så stora lungor..

Å jo, nä.. det är inte min hoj.. hehe.. Jag är nöjd om jag har 125 på slangen efter vinterns arbeten..

Lite kul är att jag har knäckt tändmappen från ett Corse Marellisystem (sitter i Vbergs hoj), vi ska se vad det kan göra, betydligt mycket mer förtändning än var vi använder nu i Peters motor. Tändmappen där har gjorts "lite på känn"..

/B
 
Last edited:
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top