Axxexs
Ordinary man doing extraordinary things
- Gick med
- 11 Dec 2003
- Ort
- Verkstan
- Hoj
- Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Don Quixote skrev:Nån som har förvirrat sig in i fel forum måhända?![]()
Kanske..

Men Suzuki gjorde ju en racerversion av RGV som dom körde med i Japan och vann tre år i rad i det AllJapanska 250 mästerskapet! Sen vågade dom sig tillbaka till VM efter det att Kocinski hade skällt ut dem att den bara va på 185cc och hade ställt en hoj upp mot ett räcke med full gas på den och gått därifrån för att den skulle köra sönder sig själv..
Stiggy körde ju en säsong med dom och och Bayliss gjorde en minnesvärt inhopp bl.a..
Köp en sånn!

Annars så är det vad jag hört att nyare racers har bredare effektregister. Och tydligen så är dom mindre servicebenägna med. Nyare Honda i orginalskick i motorn ska visst gå ca 70 mil på en kolv och nyare org Yamaha ca 100 mil på en kolv. Men det gäller nog hojar som är från detta deceniumet.
Yamaha ser lite mera svårmeckad ut men det är nog mest en synvilla för när dom som är vana mekar med dom så kan dom byta tex cylinder utan att ta bort förgasare och airbox, vilket man kan behöva på en Honda (fast det är jättelätt och går på några sek så den skillnaden spelar nog ingen roll...)