Vilket land ska USA invadera nästa gång

Spinky Spendrup skrev:
Inlägg 83, 87 och 88 är intressanta. Du bör repetera första stycket i inlägg 88 för dig själv ett par ggr.
.

Jag håller med de är intressanta och det ligger mycket i dem. Jag är dock fortfarande av den fruktansvärda åsikten att kulturer inte är likvärdiga. Om alla människor tyckt att just deras bakgård är den bästa då hade vi inte haft de folkvandringar som vi har. :fakta

Spinky Spendrup skrev:
Vidare så anser jag att du är lite otydlig med vad du själv tycker. Mycket länkande till andras åsikter och det känns inte som om du riktigt läser vad de andra här skriver.
.

Jag är demokrat och anser att alla företeelser i samhället skall kunna granskas och kritiseras. För detta blir man hårt ansatt och för att visa att man inte är en ensam galning så använder jag länkar.

Spinky Spendrup skrev:
Du kanske vill besvara några enkla och jätteskojiga "pest eller kolera" frågor som tidsfördriv?
.

Nej tack.

Om nu alla länder är lika trevliga varför framställs då en avvisning från Sverige som en deportering till Helvetet?

Angående trådämnet.

USAs väpnade styrkors de facto roll kommer att vara att bevara världen trygg för vår ekonomi och öppen för vårt kulturella angrepp. För att uppnå detta kommer vi att utföra en skälig mängd dödade.

Uttryckt i ett uttalande av en Pentagonplanerare...
Galtung ger USAs Imperium 20 år till, han förutspådde Sovjets fall på 80 talet. Men missade tidpunkten med några månader.
Hypotesen är inte att USA-imperiets nedgång och fall innebär en nedgång och ett fall av republiken USA (det nordamerikanska fastlandet). Tvärt om, lättnaden från bördan att kontrollera och försvara imperiet när det distanserar förmånerna från ojämlikt utbyte, och öppnar för ökad hellre än minskad deficit.

edit: förtydligade lite

Last edited:
Det ska i alla fall bli väldigt intressant att se vilken maktposition länder som Indien(Världens största demokrati, och på enorm frammarsch på snart sagt alla områden), Kina, Brasilien och Ryssland kommer ha i framtiden. Kanske kommer den anglo-amerikanska hegemonin att ersättas av en euro-asiatisk.....

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back