Vilket land ska USA invadera nästa gång

haha, humor.

nice att dom pekar ut Australien som Frankrike, eller den sista kommentaren, Korea måste bort när det så stort *pekar på australien*

Säga vad man vill om amerikanerna, men dom verkar generellt fruktansvärt kortsynta. De ogillar länder för att det inte är Amerika. Är det inte Amerika, är det ett skitland. Det är inte ovanligt att de tror att det finns isbjörnar i Sverige till exempel. Ni såg ju hur dom pekade ut länder på kartorna. Ignoranta jänkare! KETTING!!!

Markus skrev:
Själv kan jag inte peka ut alla Eu-länder eller alla USA's stater.
Skamligt.
:banana

Men du vet på ett ungefär vart länderna/staterna ligger.. Vissa jänkare tror ju Irak ligger i Australien ffsiken. :3freak

Jag kommer ihåg ett gammalt avsnitt av Jay Leno där de gick runt på stan o frågade folk utanför ett universitet enkla frågor såsom vilken sida av ekvatorn de befinner sig i, om Mexiko ligger söder eller norr om USA, osv. Otroligt många gav pinsamma svar. En tjej som pluggade till grundskolelärare trodde Kanada låg i Europa.. :näsblod

Zee skrev:
Men du vet på ett ungefär vart länderna/staterna ligger.. Vissa jänkare tror ju Irak ligger i Australien ffsiken. :3freak

Jag kommer ihåg ett gammalt avsnitt av Jay Leno där de gick runt på stan o frågade folk utanför ett universitet enkla frågor såsom vilken sida av ekvatorn de befinner sig i, om Mexiko ligger söder eller norr om USA, osv. Otroligt många gav pinsamma svar. En tjej som pluggade till grundskolelärare trodde Kanada låg i Europa.. :näsblod

Jo jag vet på ett ungefär var eu-länderna ligger men en del stater kan jag inte gissa. Wisconsin? :va
Låter som TTS (Trailer-Trash-State) så jag gissar i och för sig på Mid West. :confused:

Vore kul att veta hur många som kan peka ut alla delstäder i USA. Jag kan det inte.

Men jag är väll också en ignorant jävel

Lartes skrev:
Vore kul att veta hur många som kan peka ut alla delstäder i USA. Jag kan det inte.

Men jag är väll också en ignorant jävel

Det är väl en sak att inte veta vart alla delstater ligger, men jag tror alla europeer vet vart USA, Mexiko och Kanada ligger.

Om man vänder på det verkar nivån vara lägre i USA. Men det har jag ju inget vetenskapligt belägg på (statistik, fakta).

Markus skrev:
Jo jag vet på ett ungefär var eu-länderna ligger men en del stater kan jag inte gissa. Wisconsin? :va
Låter som TTS (Trailer-Trash-State) så jag gissar i och för sig på Mid West. :confused:
du ska inte må dåligt över det då det är en hel del jänkar som inte ens kan alla delstater :hihi

Man kan kanske inte peka ut delstater i USA men å andra sidan vet jag att dom ligger i USA, skulle inte få för mig att peka på Cuba som en av delstaterna!!!

Zee skrev:
Det är väl en sak att inte veta vart alla delstater ligger, men jag tror alla europeer vet vart USA, Mexiko och Kanada ligger.

Om man vänder på det verkar nivån vara lägre i USA. Men det har jag ju inget vetenskapligt belägg på (statistik, fakta).

Skillnaden är?
Det var ju inte så att dom sa att dom skulle bomba Europa & pekade på Ryssland eller liknande.

Lartes skrev:
..
Det var ju inte så att dom sa att dom skulle bomba Europa & pekade på Ryssland eller liknande.

Det var det väl??!? Endel i filmen i länken oven trodde ju Australien var Nordkorea/Irak osv.

Jag tor säkert att mindre än 50% av jänkarna ens vet vart Irak är, och då är det endå ett land som de krigar i!!

Markus skrev:
Själv kan jag inte peka ut alla Eu-länder eller alla USA's stater.
Skamligt.
:banana

Varför måste man kunna peka ut USAs stater? Jag begär inte att amerikanerna skall kunna peka ut landskapen i Sverige tex.

Men att kunna peka ut var de "större" länderna ligger (speciellt de man invaderar) är ju ganska basic.....

Starstriker skrev:
Varför måste man kunna peka ut USAs stater? Jag begär inte att amerikanerna skall kunna peka ut landskapen i Sverige tex.

Men att kunna peka ut var de "större" länderna ligger (speciellt de man invaderar) är ju ganska basic.....

Exactomundo!

scatter.gif

Jag gjorde jämförelsen mellan EU's stater och USA's stater, enligt mig en högst relevant jämförelse.
Att ett krig blir mer eller mindre rättfärdigt beroende på huruvida de sk ockupanterna vet var landet ligger geografiskt ter sig förresten något märkligt, så till vida det inte handlar om en gränskonflikt.
Men egentligen ville jag bara poängtera att europeisk och svensk geografikunskap kanske inte alls är så mycket bättre, vilket del av ön var det som var Dominkanska Republ. resp Haiti förresten? Något säkert fler amerikaner än européer kan svara på. Många av de amerikaner med rötter i karibien skulle säkert skratta gott åt er om ni svarade fel (själv har jag ingen aning).

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back