Vilket land ska USA invadera nästa gång

Markus skrev:
Men egentligen ville jag bara poängtera att europeisk och svensk geografikunskap kanske inte alls är så mycket bättre, vilket del av ön var det som var Dominkanska Republ. resp Haiti förresten? Något säkert fler amerikaner än européer kan svara på. Många av de amerikaner med rötter i karibien skulle säkert skratta gott åt er om ni svarade fel (själv har jag ingen aning).

NU va det kanke ett extrem fall?? Det är ungefär som att fråga en jenkare om han kan skilnadernaq mellan Öland & Gotland?? Jag skulle vilja påstå att vi har bätre gegrafi kunskap iaf i sverige, till och med min brorsa som äe 10 vet att inte Nord Korea är Australien eller att Canada hör till Nordamerika.

Ja det är kul. Frågor man bör ställa sig:

Hur kan dumma USA vara världsekonomins motor, hur kan de ha flest Nobelpristagare, patent osv osv. Ja listan kan göras lång.

Nej jag vill inte ens tänka på vilka svar du skulle fått se om man frågade folk i övriga världen samma typ av frågor.

Nu till frågan: Om det sker ett nytt terrorattentat av magnitud mot USA eller deras intressen kommer man "finna" bevis för att det är Iran som skall invaderas nästa gång.

Kom ihåg var ni läste det först.

Tänkte jag skulle kunna hålla mig från denna usa-tråd men icke... :)
Sverige har sin tyngsta internationella styrka någonsin i Liberia, (stridsfordon9040 med extrapansar och massa tungt beväpnade pansarskyttesold.)
-Hur många svenskar vet om det? Hur många kan peka ut liberia på en karta?

Att se den filmen som uttryck för "amerikanskhet" är ungefär som att läsa UFO-tråden på SH och sedan uttala sig som svenska sporthojsåkare.

General E skrev:
Tänkte jag skulle kunna hålla mig från denna usa-tråd men icke... :)
Sverige har sin tyngsta internationella styrka någonsin i Liberia, (stridsfordon9040 med extrapansar och massa tungt beväpnade pansarskyttesold.)
-Hur många svenskar vet om det? Hur många kan peka ut liberia på en karta?

Att se den filmen som uttryck för "amerikanskhet" är ungefär som att läsa UFO-tråden på SH och sedan uttala sig som svenska sporthojsåkare.

Så du menar att jänkarna vet om det där med stridsfordon9040 i libera?

det är ju knappast så att det kommer i media som irak-kriget t ex.

Zee skrev:
Det var det väl??!? Endel i filmen i länken oven trodde ju Australien var Nordkorea/Irak osv.

Jag tor säkert att mindre än 50% av jänkarna ens vet vart Irak är, och då är det endå ett land som de krigar i!!

Jag syftar på att svenskar inte har koll på vad svenskar gör alla gånger.
Och att anl till att det inte står i media kanske är att inte så många bryr sig.
Fortsätter senare, skall ut och öla!

ah17 skrev:
Ja det är kul. Frågor man bör ställa sig:

Hur kan dumma USA vara världsekonomins motor, hur kan de ha flest Nobelpristagare, patent osv osv. Ja listan kan göras lång.

Nej jag vill inte ens tänka på vilka svar du skulle fått se om man frågade folk i övriga världen samma typ av frågor.

Nu till frågan: Om det sker ett nytt terrorattentat av magnitud mot USA eller deras intressen kommer man "finna" bevis för att det är Iran som skall invaderas nästa gång.

Kom ihåg var ni läste det först.

Av 250 miljoner nissar borde det finnas några som belönats med hjärna.

FreddaAbborre skrev:
Av 250 miljoner nissar borde det finnas några som belönats med hjärna.

Självklart. Frågan är om den majoriteten är inbreeders?

Jag trodde inte vi skulle hetsa mot folkgrupper här.
De här pundhuvudena, är de mer utbredda i någon speciell etnisk grupp? Eller är det själva nationaliteten som degraderar Amerikanernas mentala kapacitet?

Markus skrev:
Eller är det själva nationaliteten som degraderar Amerikanernas mentala kapacitet?

Tror iofs inte det har något med mental kapacitet att göra... Det handlar ju bara om inställning till saker och ting.

Sveriga är ett land som knappts syns så det är ju rätt klart vi håller koll på omvärlden eftersom vi alltid påverkas av den men "aldrig" påverkar den...

För USA är det tvärtom...

Såg häromdagen någonstans på nätet att Svenska skolungdommar var bäst i Europa på geografi och kunde placera ut i snitt 13 av 16 länder.. Något annat land låg tvåa med 12 och därefter en rad med 11 rätt...

Geografi och länder är ju tyvär en överskattad kunskap som korvstoppas dagarna i ände i skolan....

korvgubbe skrev:
Tror iofs inte det har något med mental kapacitet att göra... Det handlar ju bara om inställning till saker och ting.

Sveriga är ett land som knappts syns så det är ju rätt klart vi håller koll på omvärlden eftersom vi alltid påverkas av den men "aldrig" påverkar den...

För USA är det tvärtom...

Såg häromdagen någonstans på nätet att Svenska skolungdommar var bäst i Europa på geografi och kunde placera ut i snitt 13 av 16 länder.. Något annat land låg tvåa med 12 och därefter en rad med 11 rätt...

Geografi och länder är ju tyvär en överskattad kunskap som korvstoppas dagarna i ände i skolan....

Viktigare är då att lära sig mångkultur och härskarteknik. Matematik mfl ämnen blir vi stadigt sämre på.

Svenskarna älskar att narra jänkarna....men när tyskarna knackar på dörren.... eller sovjet skramlar med vapen....då är USA praktiska att ha.

ah17 skrev:
Viktigare är då att lära sig mångkultur och härskarteknik.

Jag är väl så förbannat indoktrinerad att jag anser det bättre att lära sig mångkultiur än att enbart hata det från början..

Det senaste jag hörde om ryssarna var att vi skulle ha millitära övningar ihop med Ubåtar.. Känns inte så skrämmande...

korvgubbe skrev:
Jag är väl så förbannat indoktrinerad att jag anser det bättre att lära sig mångkultiur än att enbart hata det från början..

Det senaste jag hörde om ryssarna var att vi skulle ha millitära övningar ihop med Ubåtar.. Känns inte så skrämmande...

Du var mig då en sällsynt historielös typ....

Jag har iofs frågat detta innan men inte fått svar. Varför slänger sig alla hela tiden med ordet mångkultur? Sverige varken är eller aspirerar på att bli en multikulturell stat.

Markus skrev:
Men egentligen ville jag bara poängtera att europeisk och svensk geografikunskap kanske inte alls är så mycket bättre, vilket del av ön var det som var Dominkanska Republ. resp Haiti förresten? Något säkert fler amerikaner än européer kan svara på. Många av de amerikaner med rötter i karibien skulle säkert skratta gott åt er om ni svarade fel (själv har jag ingen aning).

Jag kan bara hoppas på att ni tror mig när jag säger att jag inte har googlat eller tittat nånstans. Men Hatiti är den vänstra halvan, så mycket vet jag.
Och jänkare är inte dummare eller smartare än annat folk, det vore löjligt och rasistiskt att tro det. Men däremot har de en annan form av undervisning som inte är lika internationellt focuserad som europers tror jag.
Sen har de ju så mycket korkat folk som invandrat dit (:hihi)

Hittade en kommentar om detta på ett annat forum:

National Geographic gjorde år 2002 en undersökning av geografikunskaperna bland unga vuxna i nio länder. Svenskarna var bäst och amerikanerna var näst sämst.

Undersökning

/geek

Victor skrev:
Och jänkare är inte dummare eller smartare än annat folk, det vore löjligt och rasistiskt att tro det.

Japp det vore väldigt enkelt att sammanställa ett eget test och sedan gå runt och testa bushmän i afrika för att sedan skratta hejdlöst över hur dumma negrerna är.

Det finns för övrigt många exempel på genuint dumma svenskar, alltså inte på de viset att de inte vet var länder ligger eller vad en kamel är för ett djur, utan på ett djupare plan. Det visar bland annat detta forum.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back