Vilket j*vla äckel!

Det behöver ju inte vara sant. USA te.x har väl en jävla massa andra problem med sitt samhälle som påverkar de resultaten? Bara för att de gör en massa andra fel så innebär väl inte det att ALLT de gör är fel?

De pralleller du drar är ju helt skeva. Så du menar att om vi skulle höja straffet på knarkinnehav så skulle vi bli Thailand nr2? Tveksamt.

Du gillar att missförstå va? Poängen var att höga straff inte avskräcker. Därav exemplen.

Vill bara påpeka för alla att det inte är brottsligt att vara pedofil och att rent statistiskt sett om ni känner hundra människor så känner ni ~4-5st pedofiler också, ni kanske ska ta och börja med att ta ihjäl dom så bidrar ju ni till att lösa problemen :rolleyes:

Sanning är att det är just pga människor som er som detta händer, istället för att söka hjälp för sina problem så drar dessa människor sig för det och till slut kanske deras lust rinner över och det resulterar i det vi har diskuterat. Det är ALLTID bättre att förekomma problemen, tror ni något annat är ni helt enkelt idioter och då tycker jag synd om er. Men för att förekomma ett problem måste man kunna få reda på att problemet finns, men det går inte så länge samhällets inställning till detta är att ALLA pedofiler är människor som förgriper sig på barn. Försök att hjälpa istället för att stjälpa.

Dominator-Rocks: Är du ens läskunnig? Om du läst ALLT så kanske du förstår att jag gjorde en jämförelse ang ett uttalande som en annan person hade gjort. Jag jämförde inte magsjuka med övergrep på barn, utan sjukdommar, övergrep på barn är inte en sjukdom, pedofilism är däremot det. Men om jag vore du så skulle jag kanske vara lite tystare med vad jag skrev för snart har vi väl infört skottpengar på dumma människor eftersom dom inte förstår lika bra som andra och då kan eliten känna sig hotad och då ligger du risigt till eftersom du inte kan läsa som folk! :rolleyes:

3076006 När fan ska ni tröghuven förstå att det är ingen sjukdom
att vara pedofil. Det är ett beteende. Cancer och hösnuva är en sjukdom. En cancerdrabbad har inte valt att ha cancer, en pedofil har valt att utöva pedofili. Ja, i detta fallet har han utövat pedofili. Att man har en dragning till barn kan vara en psykisk sjukdom, men att göra själva utövandet är inget annat än rent våldsdåd. Åt helvete med alla!

Dreggel har HELT RÄTT!

Blev lite fel ovan, men alla fattar nog vad jag vill ha sagt.
Så i detta fall har du valt att vara lika mogen som en 12-åring i ditt resonemang?! :va Vet du ens vad pedofili är? Och varför förstår inte du att det börjar med en sjukdom som till slut tar över och det resulterar i någon annans lidande.

3077054 Det behöver ju inte vara sant. USA te.x har väl en jävla massa andra problem med sitt samhälle som påverkar de resultaten? Bara för att de gör en massa andra fel så innebär väl inte det att ALLT de gör är fel?

De pralleller du drar är ju helt skeva. Så du menar att om vi skulle höja straffet på knarkinnehav så skulle vi bli Thailand nr2? Tveksamt.

Du har ju bevisligen fel. Om det vore som du säger, varför ökar pedofili relaterade brott då? De får ju vård nu? Och straffen i sverige är ju rent ut sagt milda.

Man behöver ju inte ha värst många hjärnceller för att se kurvan mildare straff och mer vård = fler pedofilbrott.

Jag säger inte att vård är fel. Jag säger att vård ISTÄLLET för hård straff är fel. Både och borde ju vara optimalt.
Jag har svårt att se att en pedofil kan utöva det fullständiga helvete han utsätter sina medmänniskor för när han sitter ordentligt inlåst i ett fängelse.
Jag har dessutom ingenting emot att betala skatt för att det kräket ska hållas ifrån människor så länge han lever.
Hur vore det om du tog reda på fakta istället för att sitta och hitta på egna spekulerade fantasisiffror. Vad du än tror så är det så att den vård som vi har att erbjuda pedofiler i Sverige är väldigt bra, så varför klanka ner på det? Du anser alltså att det är bättre att inte vårda pedofiler, låta dom bli så sjuka så dom begår övergrepp och SEN göra något åt saken... Hur många oskyldiga får lida då? Du är ju fan värre än en pedofil som resonerar på det viset, för jag antar att du iaf är vid dina sinnens fulla bruk. USCH!!!

Last edited:

Du har ju bevisligen fel. Om det vore som du säger, varför ökar pedofili relaterade brott då?
De som söker vård får det, give or take hur bra psyket fungerar på orten.
Tyvärr är det få som söker. Personer dömda för barnsexbrott (jag är inte hundraprocentigt insatt i den biten) blir bland annat behandlade med en såkallad kemisk kastrering som tar bort all sexdrift. Av de som genomgår den behandlingen är det mycket få återfall.

Att antalet pedofilbrott ökar beror förmodligen främst på att det blivit enklare att få tag på bilder via internet. Det är en tidigare begränsning i samhällets infrastruktur som försvunnit. Det går lättare att leva ut sina böjelser hemma framför datorn, och det går enklare att få kontakt. Men tänk också på att det har tillkommit ändringar i lagstiftningen som ändrar definitionen på vad som är brottsligt eller inte. Det var inte så länge sedan det blev olagligt att inneha barnporr.

Att man tycker att antalet fall av anklagade pedofiler ökar beror på att mediabevakningen ökar. Av olika orsaker (förmodligen främst sociopolitiska) ökar också polisiära insatser för att stävja den här brottsligheten. Bland annat genomförs som bekant stora razzior med Interpol då och då.

De får ju vård nu? Och straffen i sverige är ju rent ut sagt milda.
Man behöver ju inte ha värst många hjärnceller för att se kurvan mildare straff och mer vård = fler pedofilbrott.

Jag vill snarare säga att det är på grund av nackskottsattityden (som kvällstidningar mer än gärna sprider i jakt på lösnummer) som pedofiler inte söker vård. Det är ingen stämpel man vill ha, därför söker man inte hjälp.

Jämför med en könsjukdom. Det är grymt jävla jobbigt att få reda på att man är smittad med något, men så länge ingen annan vet något är det inte så jobbigt, det kanske går över.

Sen tycker jag att din liknelse om att det är enkelt att se lösningen på problemet är lite konstig. Juridik och psykologi är två väldigt invecklade saker som beror på en fruktansvärd massa faktorer.

Och jag håller med. En inlåst pedofil gör ingen illa. Men om en pedofils inlåsning innebär att en annan går under jorden så har man inget vunnit.

Du gillar att missförstå va? Poängen var att höga straff inte avskräcker. Därav exemplen.

Nej jag missförstår inte. Jag håller inte med dig. Det är en jävla skillnad.
Du däremot missförstår vad jag säger, jag hävdar att det finns andra faktorer i dessa länder som gör att de har fler brottslingar än vi har, OCH att det förekommer mer knark i Thailand oxå. Det behöver inte ha ett skit med det du skriver att göra.

Hur vore det om du tog reda på fakta istället för att sitta och hitta på egna spekulerade fantasisiffror. Vad du än tror så är det så att den vård som vi har att erbjuda pedofiler i Sverige är väldigt bra, så varför klanka ner på det? Du anser alltså att det är bättre att inte vårda pedofiler, låta dom bli så sjuka så dom begår övergrepp och SEN göra något åt saken... Hur många oskyldiga får lida då? Du är ju fan värre än en pedofil som resonerar på det viset, för jag antar att du iaf är vid dina sinnens fulla bruk. USCH!!!

Det kom från rätt käft! Jag har inte nämt en enda siffra i mitt inlägg förutom 2:an efter Thailand. Du kanske ska läsa inläggen själv innan du börjar gapa.

För det andra, du vägrar fortfarande begripa vad jag skriver, jag har inte klankat ner på vården. Jag tror det är 3:e gången jag skriver det nu. Jag skriver det igen: JAG HAR INTE KLANKAT NER PÅ VÅRDEN!.
Det jag klankar på är att folk slipper straff mer eller mindre och ISTÄLLET får vård.
Svara mig på 2 frågor:
1. Blir straffen för Pedofili-relaterade brott mildare i Sverige?
2. Ökar pedofil-relaterade brott i Sverige?

USCH säger du? Jag blir äcklad av folk som dig som sitter och käftar i all oändlighet om att förövare ska få vård i det oändliga, men inte ett jävla ljud om offren. Nej du och dina gelikar kan ta med er pedofilerna och flytta till Sibirien så kan ni bedriva er vård där.

Jag vill snarare säga att det är på grund av nackskottsattityden (som kvällstidningar mer än gärna sprider i jakt på lösnummer) som pedofiler inte söker vård. Det är ingen stämpel man vill ha, därför söker man inte hjälp.

Jämför med en könsjukdom. Det är grymt jävla jobbigt att få reda på att man är smittad med något, men så länge ingen annan vet något är det inte så jobbigt, det kanske går över.

Sen tycker jag att din liknelse om att det är enkelt att se lösningen på problemet är lite konstig. Juridik och psykologi är två väldigt invecklade saker som beror på en fruktansvärd massa faktorer.

Och jag håller med. En inlåst pedofil gör ingen illa. Men om en pedofils inlåsning innebär att en annan går under jorden så har man inget vunnit.

Japp juridik och psykologi är jätteinvecklade saker. Men orsak och verkan har varit densamma sen tidernas begynnelse.
Och jag tycker du gör en ANING skeva jämförelser nu va? En könssjukdom går de flesta och checkar om de ser symptom och varför? Jo därför att man kan bli steril av dom (läs: man kan få ett hårt straff för det). Och varför gör folk det? Självbevarelsedrift.
De som inte gör det pga symptom gör det pga spårningslagen. Om de inte infinner sig för test så kommer till slut farbror konstapeln och hämtar dig och det vill man ju inte (läs: man får en typ av straff för det).

Fler dåliga exempel?

Last edited:
Perfekt, nu börjar det likna nåt! Sibirienflytten är ju en genialist debattmetod. :lol

Själv blir jag äcklad av folk som häver ur sig dåligt underbyggda argument utan att själva fatta det.

Perfekt, nu börjar det likna nåt! Sibirienflytten är ju en genialist debattmetod. :lol

Själv blir jag äcklad av folk som häver ur sig dåligt underbyggda argument utan att själva fatta det.

Coolt. Du gjorde det själv just nu. Vilket argument är dåligt underbyggt och varför?

Min flickvän gjorde mig just medveten om en faktor i diskussionen som jag och ni har missat.
Pedofili, en sjukdom?
Det kanske är fastställt, av nån expertis, att pedofili är en sjukdom. MEN ett pedofili-relaterat brott är just ett brott. Sen kan ni argumentera hur mycket ni vill. Åtgärda sjukdomen med vård, men åtgärda brottet med straff.

Det jag argumenterar för här är att straffen i sverige är för milda. Det ni verkar argumentera för är att vård för förövaren är det viktiga.
Kan vi kanske inse att vi diskuterar 2 olika saker?

Last edited:
Coolt. Du gjorde det själv just nu. Vilket argument är dåligt underbyggt och varför?

Jag har inte lagt fram några argument i diskussionen ännu. Vad gäller dig kan vi börja med det du skriver här:

"Man behöver ju inte ha värst många hjärnceller för att se kurvan mildare straff och mer vård = fler pedofilbrott."

Du är välkommen att komplettera med referenser eller källa som stöder detta påstående.

Jag har inte lagt fram några argument i diskussionen ännu. Vad gäller dig kan vi börja med det du skriver här:

"Man behöver ju inte ha värst många hjärnceller för att se kurvan mildare straff och mer vård = fler pedofilbrott."

Du är välkommen att komplettera med referenser eller källa som stöder detta påstående.

Ok, sedan 1995 har Våldtäkt, inklusive grov, mot barn under 15 år ökat från ca 250 anmälda per år, till 1500 anmälda per år 2005.

Källa: http://www.pedofil.se/forskning/omfattning.html

Ok, sedan 1995 har Våldtäkt, inklusive grov, mot barn under 15 år ökat från ca 250 anmälda per år, till 1500 anmälda per år 2005.

Källa: http://www.pedofil.se/forskning/omfattning.html

Från samma sida...

"Sedan 1995 har det skett en ökning i antalet anmälda sexualbrott, ökningen beror främst på en ökad rapportering av påstådda brott. Den senaste tidens stora ökning av våldtäkt mot barn beror på att lagen har omdefinierat begreppet våldtäkt som numera även inkluderar sexuella kontakter där inget våld eller tvång har varit involverat."

oxå från samma sida:
"Genom analys av både nya och äldre studier så har inga belägg funnits för att det faktiska antalet sexbrott har ökat (Goldman & Padayashi, 2000)."

:corn

Det där säger ingenting om ditt första argument. Även om det är intressant läsning.

Jag orkar inte leta fram fakta på internet om att fler fall blir dömda till vård än rekorderliga straff nu för tiden, men jag tror de flesta vet att det är sant.

Nej jag missförstår inte. Jag håller inte med dig. Det är en jävla skillnad.
Du däremot missförstår vad jag säger, jag hävdar att det finns andra faktorer i dessa länder som gör att de har fler brottslingar än vi har, OCH att det förekommer mer knark i Thailand oxå. Det behöver inte ha ett skit med det du skriver att göra.

Det sista missförstod du ju ganska grovt t ex eftersom det inte ens i närheten var vad jag menade.

Vad är det jag missförstår då? Du säger att höga straff ska fungera förebyggande och minska antalet pedofilbrott eftersom "person Xs straff fungerar som en varning för person Y". Jag menar att det inte fungerar så och tog då upp exempel där höga straff inte hjälper.

Det är väl klart att det finns anledningar till att brottsligheten är högre i de länder jag tog som exempel. Jag menar inte att höga straff får brottsligheten att öka, jag menar däremot att det inte får den att minska. Om folk är tillräckligt motiverade att begå sina brott kommer dom att göra det oavsett vilket straff man hotar med.

När det gäller pedofiler så pratar vi om sjuka personer som har begär som vissa av dom helt enkelt inte kan stå emot. Jag kan hålla med om att straffen för dessa brott i exempelvis Sverige borde vara högre, men inte för att jag tror att det kommer att verka som förebyggande, utan för att jag tycker dom förtjänar det. Redan nu trots våra låga straff så riskerar dom, förutom fängelse, pedofilstämpel för resten av livet, samhällets eviga förakt, förlust av familj och vänner och vara dömda att leva resten av sina liv helt ensamma. Och ändå begår dom brotten.

Last edited:
Från samma sida...

"Sedan 1995 har det skett en ökning i antalet anmälda sexualbrott, ökningen beror främst på en ökad rapportering av påstådda brott. Den senaste tidens stora ökning av våldtäkt mot barn beror på att lagen har omdefinierat begreppet våldtäkt som numera även inkluderar sexuella kontakter där inget våld eller tvång har varit involverat."

oxå från samma sida:
"Genom analys av både nya och äldre studier så har inga belägg funnits för att det faktiska antalet sexbrott har ökat (Goldman & Padayashi, 2000)."

:corn

Jag skrev inget annat än anmälda brott heller.
Men å andra sidan så har ju inte brotten minskat heller, vilket i så fall borde bevisa att vården inte hjälper ett förbannade dugg?

Det sista missförstod du ju ganska grovt t ex eftersom det inte ens i närheten var vad jag menade.

Vad är det jag missförstår då? Du säger att höga straff ska fungera förebyggande och minska antalet pedofilbrott eftersom "person Xs straff fungerar som en varning för person Y". Jag menar att det inte fungerar så och tog då upp exempel där höga straff inte hjälper.

Det är väl klart att det finns anledningar till att brottsligheten är högre i de länder jag tog som exempel. Jag menar inte att höga straff får brottsligheten att öka, jag menar däremot att det inte får den att minska. Om folk är tillräckligt motiverade att begå sina brott kommer dom att göra det oavsett vilket straff man hotar med.

När det gäller pedofiler så pratar vi om sjuka personer som har begär som vissa av dom helt enkelt inte kan stå emot. Jag kan hålla med om att straffen för dessa brott i exempelvis Sverige borde vara högre, men inte för att jag tror att det kommer att verka som förebyggande, utan för att jag tycker dom förtjänar det. Redan nu, trots våra låga straff, så riskerar dom pedofilstämpel för resten av livet, samhällets eviga förakt, förlust av familj och vänner och vara dömda att leva resten av sina liv helt ensamma. Och ändå begår dom brotten.

Det där argumentet om att inte höga straff skulle förhindra brott indirekt suger ju getpung. Jag kan personligen räkna upp hundratals, antagligen tusentals exempel på där jag själv har avstått från att begå ett brott pga att det inte är värt det.
I de fallen (t.ex knarklangning) så ligger det ofta skulder med tillhörande dödshot bakom försäljningen, vilket kan innebära att knarklangarna väljer den minst riskfyllda utgången, dvs att kanske inte bli gripen.

Det där om pedofilerna och det att de riskerar pedofilstämpel stämmer ju inte riktigt. I dagens samhälle så är de ju hur anonyma som helst. Vi har ju förfan dömda pedofiler som jobbar på dagis.

Last edited:

Japp juridik och psykologi är jätteinvecklade saker. Men orsak och verkan har varit densamma sen tidernas begynnelse.
Och jag tycker du gör en ANING skeva jämförelser nu va? En könssjukdom går de flesta och checkar om de ser symptom och varför? Jo därför att man kan bli steril av dom (läs: man kan få ett hårt straff för det). Och varför gör folk det? Självbevarelsedrift.
De som inte gör det pga symptom gör det pga spårningslagen. Om de inte infinner sig för test så kommer till slut farbror konstapeln och hämtar dig och det vill man ju inte (läs: man får en typ av straff för det).
Fler dåliga exempel?

Det jag försökte jämföra (med dåligt ordval) var att om attityden mot könsjukdomar vore samma som mot pedofiler, hur många skulle testa sig då?
Vid misstanke går man och testar sig för att man vill bli av med skiten. Men man hade aldrig gjort det om man riskerat livstids misstanke om att vara en sjuk, störd individ.

Att ökningen av anmälningar våldtäkt mot barn har ökat säger inte mycket om att brotten ökar.
Jag vågar säga att alla som diskuterar här är ute efter barns bästa. Det är inte nödvändigtvis så att enklaste vägen är den bästa.

"Åtgärda sjukdomen med vård, men åtgärda brottet med straff. " Jag håller fullständigt med. Men straffet skall inte vara så utformat att det förhindrar den mest effektiva brottsbekämpningen nämligen den förebyggande. Det är alltså här orsak och verkan inte fungerar.

Det där argumentet om att inte höga straff skulle förhindra brott indirekt suger ju getpung. Jag kan personligen räkna upp hundratals, antagligen tusentals exempel på där jag själv har avstått från att begå ett brott pga att det inte är värt det.
I de fallen (t.ex knarklangning) så ligger det ofta skulder med tillhörande dödshot bakom försäljningen, vilket kan innebära att knarklangarna väljer den minst riskfyllda utgången, dvs att kanske inte bli gripen.

Ja mot mindre brott hjälper det säkert. Jag tror t ex inte att det skulle stjälas så mycket bilar om det var dödsstraff för bilstöld. Jag skrev att om dom var tillräckligt motiverade att begå sina brott så skulle dom göra det oavsett vilket straff dom får.

Jag kan personligen räkna upp hundratals, antagligen tusentals exempel på där jag själv har avstått från att begå ett brott pga att det inte är värt det.

- Men om det bara gett runt två-tre års fängelse, istället för 5-8 år för narkotikabrott, så hade du begått brotten?

- Men om det bara gett runt två-tre års fängelse, istället för 5-8 år för narkotikabrott, så hade du begått brotten?

Nu handlade det om 75 års fängelse i det här fallet. Vad får en pedofil i sverige? Nån som har statistik?
Nu hade jag inte pysslat med knarklangning om det så vore lagligt så jag kan inte svara på det. Men om det hade handlat om villkorligt jämfört med 35 år fängelse så kan jag ge mig fan på att fler hade langat knark om det var villkorlig dom på det.

Nu handlade det om 75 års fängelse i det här fallet..

Min fråga återstår..
- Om du hade riskerat blott 5 års fängelse istället för 75, hade du begått brottet då?!
Eller var det så att risken för fängelse oavsett antal år hade den avskräckande verkan som gjorde att det inte "var värt det"?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti