Vilket hojmärke överskattar sina hojar mest?

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Som rubriken lyder: Vilket hojmärke överskattar sina hojar mest? Då menar jag prestanda osv...

R1 förare...ja menar det är ju löjligt!! Redan 1987 gjorde Yamaha FZR 1000 som kör jämt med dagens R1 :or, inte väghållning o bromsar därefter..men i alla fall!!

Personligen skulle jag hellre ha en gammal Ulv i fårakläder än en ny ulv i fårakläder, Bää.. :D

Själv tycker jag att Ducatis är väldigt överskattade både prestandamässigt och designmässigt. *Tar Skydd*

Ja det borde ju vara alla tillverkare ,för vem har någonsin hört ett företag som lagt ut miljoner på forskning och utveckling på en ny modell,som sen säger -asch ni vet vi försökte men... det blev en skit-hoj köp den inte. :va
Frågan borde väl egentligen vara vilka ägare som överskattar sina hojar mest.
Med hjälp av försäkringstatestiken borde det ju vara R1 ägarna......eller så är det så att dom överskattar sig själva.

Last edited:
Långa farbron skrev:
Ja det borde ju vara alla tillverkare ,för vem har någonsin hört ett företag som lagt ut miljoner på forskning och utveckling på en ny modell,som sen säger -asch ni vet vi försökte men... det blev en skit-hoj köp den inte. :va
Frågan borde väl egentligen vara vilka ägare som överskattar sina hojar mest.
Med hjälp av försäkringstatestiken borde det ju vara R1 ägarna......
Eller vissa Kawasaki-ägare.

Gathojar: Ducce... Ligger ju aldrig bättre till än jappsare varesig när det svänger eller rakt fram, prismässigt eller kvalitetsmässigt. Sedan förstår jag ju charmen; Designen, färgen, Ljudet, imagen, men som maskin verkar de klart överskattade. Har bara kört en monster nu va, men siffrorna säger ju sitt.

Gillar Ducce ändå :)

Kay skrev:
... men siffrorna säger ju sitt.

Tror det är en vanlig trångsynthet bland japsåkare. Hojåkning handlar mycket om känsla och passion...visst lät det dät fint? :tungan

Flåklypa skrev:
Tror det är en vanlig trångsynthet bland japsåkare. Hojåkning handlar mycket om känsla och passion...visst lät det dät fint? :tungan

Nej, det handlar om prestanda man har på pappret, så man kan säga att man är snabbare än andra, trotts att man inte kan behärska fordonet. Basta. :fakta

Nämen nu handlade det ju om TILLVERKARNA och överskattning av sina bågar.... Ellerhur? :D

Rigge skrev:
Är det inte precis vad den här tråden handlar om, vilken tillverkare som ljuger mest med siffrorna?? Så uppfattade jag det :va
Jag uppfattade det som vem som "hypar" sina bågar mest... Kanske fel? :va

Kay skrev:
Gathojar: Ducce... Ligger ju aldrig bättre till än jappsare varesig när det svänger eller rakt fram, prismässigt eller kvalitetsmässigt. Sedan förstår jag ju charmen; Designen, färgen, Ljudet, imagen, men som maskin verkar de klart överskattade. Har bara kört en monster nu va, men siffrorna säger ju sitt.

Gillar Ducce ändå :)
Jag tolkade frågan som: vilken tillverkare överdriver prestanda på sina bågar mest? Ducati är väl de vars uppgivna effekt- och viktsiffror ligger närmast de man får fram på de bromsbänkar och vågar som vi och MC-pressen använder. Siffror säger dessutom mindre än man kan tro. Det är inte bara att gasa sig förbi en välkörd Ducce eller Aprilia-Twin precis. De går ruggigt hårt ut ur kurvorna.

kle1991 skrev:
R1 förare...ja menar det är ju löjligt!! Redan 1987 gjorde Yamaha FZR 1000 som kör jämt med dagens R1 :or, inte väghållning o bromsar därefter..men i alla fall!!

Personligen skulle jag hellre ha en gammal Ulv i fårakläder än en ny ulv i fårakläder, Bää.. :D

Lika rimligt påstående som att GSX1100R skulle dra jämnt med GSX1000R eller Fireblade -92 skulle dra jämnt med Fireblade -04...

En FZR1000 -87 har inte så värst mycket att ställa upp med jämfört med en R1...upp till kanske 150 skiljer det nog inte mycket, men det gör det ju inte mot nyare 600cc heller isf.

Honda verkar iaf vara ett av de märken som kommer närmast verkligheten när det gäller fabrikssiffrorna på sina maskiner f.ö.

Knepig formulering!

Benelli överskattar väl sina hojjar rätt mycke innan de släpper ut dem på marknaden då de tydligen har rätt lätt för att skära (enligt bike då mest)
Däremot överskattar väl Honda sina hojjar i motoGP, eftersom de inte höll kvar rossi hårdare (?)
Sen överskattade väl Honda sina hojjar med 5 års garanti på XR650 litegrann (vilket de har ändrat nu, vad jag hört)

Ägare som överskattar sina hojjar mest måste ju va HDförare iaf ;P

Nyheter
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...