Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Alla.Bojje skrev:Som rubriken lyder: Vilket hojmärke överskattar sina hojar mest? Då menar jag prestanda osv...
Eller vissa Kawasaki-ägare.Långa farbron skrev:Ja det borde ju vara alla tillverkare ,för vem har någonsin hört ett företag som lagt ut miljoner på forskning och utveckling på en ny modell,som sen säger -asch ni vet vi försökte men... det blev en skit-hoj köp den inte.![]()
Frågan borde väl egentligen vara vilka ägare som överskattar sina hojar mest.
Med hjälp av försäkringstatestiken borde det ju vara R1 ägarna......
Kay skrev:... men siffrorna säger ju sitt.

Kay skrev:men siffrorna säger ju sitt.

Flåklypa skrev:Tror det är en vanlig trångsynthet bland japsåkare. Hojåkning handlar mycket om känsla och passion...visst lät det dät fint?![]()
Jag uppfattade det som vem som "hypar" sina bågar mest... Kanske fel?Rigge skrev:Är det inte precis vad den här tråden handlar om, vilken tillverkare som ljuger mest med siffrorna?? Så uppfattade jag det![]()

Jag tolkade frågan som: vilken tillverkare överdriver prestanda på sina bågar mest? Ducati är väl de vars uppgivna effekt- och viktsiffror ligger närmast de man får fram på de bromsbänkar och vågar som vi och MC-pressen använder. Siffror säger dessutom mindre än man kan tro. Det är inte bara att gasa sig förbi en välkörd Ducce eller Aprilia-Twin precis. De går ruggigt hårt ut ur kurvorna.Kay skrev:Gathojar: Ducce... Ligger ju aldrig bättre till än jappsare varesig när det svänger eller rakt fram, prismässigt eller kvalitetsmässigt. Sedan förstår jag ju charmen; Designen, färgen, Ljudet, imagen, men som maskin verkar de klart överskattade. Har bara kört en monster nu va, men siffrorna säger ju sitt.
Gillar Ducce ändå![]()
kle1991 skrev:R1 förare...ja menar det är ju löjligt!! Redan 1987 gjorde Yamaha FZR 1000 som kör jämt med dagens R1r, inte väghållning o bromsar därefter..men i alla fall!!
Personligen skulle jag hellre ha en gammal Ulv i fårakläder än en ny ulv i fårakläder, Bää..![]()
Mavve skrev:Honda.

|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb
Svenska Antiqueweb avslutar... |
|
|
HJC stärker kundrelationen