Vilket fetto!!!

Pips

Guest
Ja, de senaste 16-19 åren har den kommit och gått... Hoppas det är lugnt de NÄRMSTA 16-19 åren.. =)
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Situpsen gör inga mirakel för förbränningen direkt. Om du dock tränar mage och rygg får du en bättre hållning. Men om det är det lösa fettet du vill bli av med så är det mer rörelse o bättre mat som gäller. Det går med bara det ena men då ger det sämre resultat. Någon skrev att du skulle sluta med potatis men jag tycker du ska börja(sluta) med dom värsta grejjerna så som läsk, alkohol, kakor, godis m.m. För många är just läsken boven. Käka ofta, regelbundet och betydligt mindre. Sluta ät när du börjar bli mätt, inte när du är så mätt att du inte kan gå. Det enda det handlar om som sagt är att hamna på minus-sidan av kaloristrecket.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Situpsen gör inga mirakel för förbränningen direkt. Om du dock tränar mage och rygg får du en bättre hållning. Men om det är det lösa fettet du vill bli av med så är det mer rörelse o bättre mat som gäller. Det går med bara det ena men då ger det sämre resultat. Någon skrev att du skulle sluta med potatis men jag tycker du ska börja(sluta) med dom värsta grejjerna så som läsk, alkohol, kakor, godis m.m. För många är just läsken boven. Käka ofta, regelbundet och betydligt mindre. Sluta ät när du börjar bli mätt, inte när du är så mätt att du inte kan gå. Det enda det handlar om som sagt är att hamna på minus-sidan av kaloristrecket.
Fler bra råd. Tack! Det blev snabbt lätt att se flera genomförbara förändringar som säkert kommer ge resultat. Känner mig nästan lite ivrig att prova. :tungan

-> Gustav: 185 cm, 85 kg och ingen valk...? :7peta :)
 

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
-> Gustav: 185 cm, 85 kg och ingen valk...? :7peta :)

Väger själv 94 pannor & är 185 cm. Visst har jag en liten valk men folk är rätt så olika byggda. Tränar rätt hårt med styrketräning och har en riktigt kraftig benstomme vilket gör att jag väger rätt mycket. Enligt BMI är jag kraftigt överviktig men jag lovar att så inte är fallet. F.ö. väger väl riktiga män över 90? Så står det på min kaffemugg iaf.? :hihi
 

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Ort
wd
Hoj
Ingen
Omständiga ni är. :rolleyes:

Det finns EN bra lösning:

Gör av med mer energi per dag än vad du tar in.

Så!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2890418 Jag slutar äta innan jag är mätt, men efter 10 minuter är jag mätt ändå. Förklara det någon.:va

Ett glas vatten före maten gör också att man äter mindre.
Det är ungefär 10 min fördröjning på mättnadskänslan.

2890432 Omständiga ni är. :rolleyes:

Det finns EN bra lösning:

Gör av med mer energi per dag än vad du tar in.

Så!
Jo, det har ju skrivits ungefär 10 ggr i tråden redan... Det vet alla, det svåra är att realisera.
 
Last edited:

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Enligt BMI är jag kraftigt överviktig men jag lovar att så inte är fallet. F.ö. väger väl riktiga män över 90? Så står det på min kaffemugg iaf.? :hihi

BMI suger kråkpung, på mig stämmer det inte alls. Jag skall enligt den lida av fetma, visst jag är inte anorektiskt byggd men inte fan lider jag av fetma. Snarare kroppsbyggnad som en bonndräng.

En kompis som är sjuksköterska svamlade en massa om BMI en gång, då bad jag henne räkna på mig. Hennes reaktion blev då "oj! nu blev det nåt fel vi måste ha räknat fel" Men icke! det stämde mycket väl.

~185cm ~0,1ton
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ät frukost.
Om möjligt: Gå till jobbet.
Ät lunch.
Använd ALDRIG hiss.
Ät middag.
Kör enduro.
Fortsätt med öl, skippa läsken.
Ät inte uppenbart fet/söt mat. Vanlig husmanskost.
Hund är kanon! Promenader rockar! Motionspromenader utan hund ÄR GHEY!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
2890522 BMI suger kråkpung, på mig stämmer det inte alls. Jag skall enligt den lida av fetma, visst jag är inte anorektiskt byggd men inte fan lider jag av fetma. Snarare kroppsbyggnad som en bonndräng.

En kompis som är sjuksköterska svamlade en massa om BMI en gång, då bad jag henne räkna på mig. Hennes reaktion blev då "oj! nu blev det nåt fel vi måste ha räknat fel" Men icke! det stämde mycket väl.

~185cm ~0,1ton
Det står alltid med när man räknar ut BMI att detta inte stämmer för alla. Det bästa är att mäta midjan, avslappnad. De måtten stämmer även om man är vältränad.
 

USID

Snön är död! Fast nu lever den igen!
Gick med
11 Feb 2006
Ort
I ett tegelhus
Hoj
Turistbuss för grus.
Det står alltid med när man räknar ut BMI att detta inte stämmer för alla. Det bästa är att mäta midjan, avslappnad. De måtten stämmer även om man är vältränad.

Vältränad? vem? jag? näääää :D
Möjligtvis lite tränad, men inte vältränad.
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Jag känner en person som har gått ned närmare 20kg sedan i vintras.
Receptet har egentligen varit så enkelt som att hoppa över colan, stripsen och såsen till maten och en timmes motion om dagen.
Bytt ut ljust bröd mot mörkt och mellanmjölk mot lättmjölk. Bregott mot minilätta och fettsnål ost.
Godis 1 dag i veckan, skräpmat 1 gång varannan eller var tredje vecka lite beroende på humör.
 

FreddaGädda

Guest
Du gillar inte valken, men du är alltså inte beredd att göra något åt den?
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
komm tibaks när ni är 190 o väger 100+++ :tummenupp
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top