Vilket fetto!!!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Så tänker jag om mig själv när jag ser den valk som har lagt sig runt midjan och blir allt mer påtaglig för varje månad. Hur får man bort den??!!

Jag är 180 cm och väger 73-74 kg. Bortsett valken är jag alltså relativt smal och just därför ser den så j-a oklädsam ut. Som sagt: vad gör jag? Somliga har rekommenderat träning av typen löpning: låg intensitet men under lång tid. Andra har sagt sit-up´s. Ytterligare andra att man måste äta rätt. Men vad funkar verkligen? Jag har för dålig karaktär för att ägna mig åt träning som inte ger resultat; då ledsnar jag och risken att valken då växer ytterligare är överhängande. Det sista var f.ö. ett passande ord. Fy fan...

Så: vad funkar?

Något särskilt fel på TrÄningstråden som innehäller typ 7000 olika svar på dina frågor? :)

Twinner startade den, seså: sök.

Ps. Alla tre ska du göra.

Jag skulle påstå att den bästa lösningen på detta problem är en timmes (minst) ansträngande gång varje morgon (minst 5 dagar i vecka) INNAN frukost. Med ansträngande gång menar jag promenad i mycket rask takt där man gör stora armrörelser... så stora att det är på gränsen att det ser fånigt ut.

Jag kan garantera att detta kommer att ge ett mycket gott resultat på bara 4 veckor. Börja imorgon. Pizza, kebab och hamburgare ska du glömma såvida du inte har en mycket hög metabolism.

Lycka till! :tummenupp

Edit: Vi vill ha före och efterbilder här :)

börja ät oftare bara och lite nyttigare...

jag har gått ner ca 10 kilo på det. ändå lever jag på flöt och bärs på helgerna.

Dra ner på snabba kolhydrater (pasta, potatis, bröd, ris osv.)
Socker är ett nono. Börja kuta 1h varannan dag.

Jag skulle påstå att den bästa lösningen på detta problem är en timmes (minst) ansträngande gång varje morgon (minst 5 dagar i vecka) INNAN frukost. Med ansträngande gång menar jag promenad i mycket rask takt där man gör stora armrörelser... så stora att det är på gränsen att det ser fånigt ut.

Jag kan garantera att detta kommer att ge ett mycket gott resultat på bara 4 veckor. Börja imorgon. Pizza, kebab och hamburgare ska du glömma såvida du inte har en mycket hög metabolism.

Lycka till! :tummenupp

Edit: Vi vill ha före och efterbilder här :)
Tack för bra svar! Ska faktiskt följa ditt råd och återkommer - om skäl finns - angående resultatet.

Och givetvis ingen mat från Emanuel eller Sibylla är det som gäller.
Sen att bara ut och gå/cyckla brukar vara bästa knepet att bli av med fett bältet..

valk, 180 cm och väger 73-74 kg

183 cm 68-69kg, tänker lägga in stöten inför sommarsäsongen så jag kollar inte tipsen, lät jobbigt sluta med bröd och pasta, är inte fullkornspasta och fullkornsbröd godkänt?, får väl om inte annat dra ner på pizza, GB-glass och annat.

Aaah. Den berömda "shit-jag-är-snart-fyrtio-år-valken-som-inte-kommer-att-försvinna"

Ledsen.. Det är kört för dig =(

är det så? får väl kolla om det stämmer när man är 40

själv tänkte jag komma i form till sommaren då det brukar bli en hel del pizza på sommaren, och vintern, så det inte blir för mycket av det goda

Hoho. Tror att majoriteten får en valk/"ölmage" vid den åldern. Kanske mest beror på att man inte är lika aktiv som när man var 20?

Vette fan om jag kommer att få en ändå, min ämnesomsättning är helt mongo. Kan äta äta äta utan att de skulle synas på kroppen. Ska jag kunna bli större måste jag verkligen överdriva all matintag och träna på gym. Orka liksom... :näsblod

lite aktivitet i kombination med större intag kan nog lätt bli i överkant när man blir äldre, har provat det där med träna och äta för att öka i vikt, visst ger det resultat men inte utan att man lägger ner en del tid och engagemang

Hoho. Tror att majoriteten får en valk/"ölmage" vid den åldern. Kanske mest beror på att man inte är lika aktiv som när man var 20?

Vette fan om jag kommer att få en ändå, min ämnesomsättning är helt mongo. Kan äta äta äta utan att de skulle synas på kroppen. Ska jag kunna bli större måste jag verkligen överdriva all matintag och träna på gym. Orka liksom... :näsblod

Ät inte vad som helst för det, även om man inte blir tjock kan man få problem av sån mat. det är nästan bättre om man blir tjock om man äter onyttigt, blir man inte det kan det vara ett tecken på att fettet sätter sig på insidan av kärlen, vilket är mycket farligare.:mattias

jag ska köra 2-3 veckor på cambridgekuren, träna styrketräning och gå morgonpromenader. Behöver minska 5-6 kg känner jag.
183cm / 92kg.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...