Sniglom
Gudomlig sporthojare
Hej,
Om jag ska köpa ett drivpaket till min hoj, som är minst lika bra som original, vad ska jag titta efter?
Original drivpaket heter 06406-MBW-D41 hos Honda, men jag lyckas inte hitta någon information om vilken typ av kedja eller drev som används.
Kenneths MC föreslog detta drivpaket
KRP JT&Regina Z-ring HO (27-HA022-03) ~2110kr hos Kenneths
Eller 1500kr från ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-CBR...n-Sprockets-/401082619317?hash=item5d626315b5
Jag har blivit tipsad om www.s-racing.se och www.addemoto.se, de ser båda ut att ha precis samma katalog. De har två kedjor som rekommendation till min hoj;
"Ekonomi" med O eller X ring ~2096kr
"Super" med quad X-ring ~2257kr
*Vad är skillnaden på Z-ring, O/X-ring och Quad X-ring?
Edit:
Jag har hittat att O-ring har högre friktion än X-ring.
Z-ring verkar vara en regina-specifik variant av X-ring.
Quadra X-ring verkar vara EK:s namn på X-ring.
O/X-ring är inte en typ, utan att addemoto/s-racing inte specar ekonomikedjans typ i katalogen.
Här är en bild som visar O-ring och X-ring

*525 är original på min, finns det någon anledning att byta? Jag har förstått det som att detta är tyngd/tjocklek på kedjan.
*Finns det någon anledning till att köra på originalpaketet över ett bra tredjeparts?
Kan tillägga att jag sökt en hel del innan jag postade, utan att hitta svar på mina frågor.
Det jag har hittat är följande:
Bra märken på kedja: EK/RK/REGINA
Bra märke på drev: JT
Bra affärer i sverige: addemoto/s-racing
Om jag ska köpa ett drivpaket till min hoj, som är minst lika bra som original, vad ska jag titta efter?
Original drivpaket heter 06406-MBW-D41 hos Honda, men jag lyckas inte hitta någon information om vilken typ av kedja eller drev som används.
Kenneths MC föreslog detta drivpaket
KRP JT&Regina Z-ring HO (27-HA022-03) ~2110kr hos Kenneths
Eller 1500kr från ebay:
http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-CBR...n-Sprockets-/401082619317?hash=item5d626315b5
Jag har blivit tipsad om www.s-racing.se och www.addemoto.se, de ser båda ut att ha precis samma katalog. De har två kedjor som rekommendation till min hoj;
"Ekonomi" med O eller X ring ~2096kr
"Super" med quad X-ring ~2257kr
*Vad är skillnaden på Z-ring, O/X-ring och Quad X-ring?
Edit:
Jag har hittat att O-ring har högre friktion än X-ring.
Z-ring verkar vara en regina-specifik variant av X-ring.
Quadra X-ring verkar vara EK:s namn på X-ring.
O/X-ring är inte en typ, utan att addemoto/s-racing inte specar ekonomikedjans typ i katalogen.
Här är en bild som visar O-ring och X-ring

*525 är original på min, finns det någon anledning att byta? Jag har förstått det som att detta är tyngd/tjocklek på kedjan.
*Finns det någon anledning till att köra på originalpaketet över ett bra tredjeparts?
Kan tillägga att jag sökt en hel del innan jag postade, utan att hitta svar på mina frågor.
Det jag har hittat är följande:
Bra märken på kedja: EK/RK/REGINA
Bra märke på drev: JT
Bra affärer i sverige: addemoto/s-racing
Last edited: