Vilken v-twin ska man välja????

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Jag är i bytas-tankar och har provkört några nya modeller men inte riktigt fastnat för nånting annat än v-twin mullret. Så det enda jag vet är att jag SKA HA en v-twin men frågan är: Vilken ska jag välja???? Hjälp mej för helvete annars kommer min polare att vinna över mej till "Ducati-monster-sidan" och det får väl inte ske.

Kände att jag bara måsta lägga till följande text:

Många som läst den här tråden och bara förespråkar risbrännande rad-4:or, tänker inte på att det faktiskt var en ducati som tog hem MotoGP serien förra året, dvs alla rad-4:or hamna efter i tabellen och om Casey Stoner skärper till sej och inte lägger omkull sej varje tävling när han leder med 3-4 sekunder efter 3 varv så kommer nog rad-4:orna få ligga kvar efter Ducatin i tabellen i år igen.

:yoparty kommer jag att få skit för att jag skrev det där nu eller???:yoparty

Last edited:
Helst inte helt naket, åker det nu å man får ju klamra sej fast som en bäver i en stubbe när det passerar 150. Kvartskåpa typ firestorm eller helkåpa.

Och ursäkta min okunnighet men vad är Touno för skapelse? Har inte hört talas om förut, men den ser frän ut på bilderna.

Last edited:
Ska det vara naket? Touno då.

Tuono? inte en chans, KTM Superduke! :yoparty

Ska du ha twin med kåpor så köp en ducati 900 SSIE, 916, 996, 998, 1098 eller aprilia rsv 1000rr, SL Falco eller Suzuki TL1000S, TL1000R, SV1000 eller Honda SP1,SP2, VTR eller Skramlaha vad dom nu heter.

Så nu har du lite att välja på.

Last edited:
Helst inte helt naket, åker det nu å man får ju klamra sej fast som en bäver i en stubbe när det passerar 150. Kvartskåpa typ firestorm eller helkåpa.

Och ursäkta min okunnighet men vad är Touno för skapelse? Har inte hört talas om förut, men den ser frän ut på bilderna.
Aprilia Mille men utan kåpor. Fin hoj, bra komponenter. Tänkte på texten över din avatar, "KÅPOR? Naket är alltid bäst!!!!!!!" därför.

Med kåpa så, själv kör jag Firestorm och det kan rekommenderas. Aprilia Falco, Suzuki TL eller varför inte just Aprilia Mille. Honda SP1 eller 2 är en drömhoj.

Last edited:
Tuono? inte en chans, KTM Superduke! :yoparty

Ska du ha twin med kåpor så köp en ducati 900 SSIE, 916, 996, 998, 1098 eller aprilia rsv 1000rr, SL Falco eller Suzuki TL1000S, TL1000R, SV1000 eller Honda SP1,SP2, VTR eller Skramlaha vad dom nu heter.

Så nu har du lite att välja på.
Aprilia Tuono för KTM, alla dagar i veckan :yoparty
Yamaha TRX antar jag att du syftade på ovan. Fin hoj, men ingen V-twin. MT-01 är en helt annan grej i mina ögon.

Fan det finns en hel del alltså. Polaren kör en monster s4r tror jag den heter, helt sanslös mc, lite synd på utseenedet bara.

sv1000s är en otroligt trevlig hoj! bra på allt :) o ljudet.. hade dubbla devil racer i kolfiber på min. alla andra hojjar lät som moppar :yoparty

Kör själv en tl1000s och hade en sp1 innan.

Har faktiskt roligare på den billigare tl:en.....

Hej:D
Det fins inte så mycket att välja på:yoparty om man vill ha väghållning och ett gött muller:D :D Skaffa en Aprilia mille så har du allt:tummenupp

:D :tuttar :D :tuttar

Vilken prisklass hade du tänkt dig?

Runt 50 K finns ju TL1000R, SP-1, Aprilia m.fl.

I högre prisklass finns ju vadsomhelst...

...... Köp min vetja... kom med ett bud :tummenupp

/ Rickar

Om utseendet spelar stor roll rekommenderar jag RSV:n, råare får man leta efter ;) Här är min pärla:

visabild.php

Ja fy faaaen, RSV:n är gudomligt snugg, men lappen på den känns lite väl stor. Kanske får 40-45 för min i inbyte, slänger jag på en 20:a på det så borde jag nog fan hitta nått häftigt ändå.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT