Vilken v-twin ska man välja????

Frågan är väl egentligen vad du vill göra med din twin. Vill du ut och åka är det ju inte mycket som slår en Buell XB-modell vad gäller låga servicekrav. Håller du den med bränsle och olja är det inte mycket mer du behöver göra med den, motormässigt; inget ventilspel som behöver justeras, etc. Sen har väl italiernarna aningen mer riv i sina motorer, så det är en smaksak: På vanlig väg tycker jag min bulle räcker bra. En bana med mycket högfartssektioner hade nog däremot inte varit lika kul med amerrkajärnet...
 
Jag har en polare som hade en Falco...Någon vid startmotorn pajade, han fick vänta hela juli på delen. Needless to say kör han ingen Aprilia längre.

Det var någon som nämnde MT01...men är inte kraven för att köpa en sådan att man är över 55 och väger över 100 pannor...
 
Fan det finns en hel del alltså. Polaren kör en monster s4r tror jag den heter, helt sanslös mc, lite synd på utseenedet bara.

Då är det ju en Ducati 996 som du söker. Samma motor som Monster S4R, för övrigt lik 998:an dvs sporthoj med helkåpa och enkelsvingen. Fast det skiljer mycket i pris på en 996 och en 998, 996 hittar du oftare på begagnatmarknaden och de är inte lika dyra.
 
Det var någon som nämnde MT01...men är inte kraven för att köpa en sådan att man är över 55 och väger över 100 pannor...

Exakt :D
Ful futuristisk skapelse med trött stötstångsmotor från dragstar. Streetfighter eller custom, varför välja när man kan få det sämsta från två världar. (Nej, jag har tack och lov aldrig kört någon...)
 
Exakt :D
Ful futuristisk skapelse med trött stötstångsmotor från dragstar. Streetfighter eller custom, varför välja när man kan få det sämsta från två världar. (Nej, jag har tack och lov aldrig kört någon...)

Pekpinne:Yamaha Dragstar har inte stötstänger,men däremor Wildstar 1600.
 
"Each time I ride the TL1000, it's an adventure, a conquest, and I feel I've overcome the beast one more time. Mind you, it's not ugly, it's menacing, and I can hear it taunting me now: "Come on, Plummer, go for that big wheelie, powerslide me, you haven't come close to my limits yet, you ninny. So get off your ass and let's go riding!"


Om man har en trängd budget så skulle ja ta en TL, men om man är skitigt rik o vet vad man vill ha, då köper man en mille.
 
köper du en v-twin så lär du ligga sist och då kan ingen höra ditt muller ändå....:tungan
 
köper du en v-twin så lär du ligga sist och då kan ingen höra ditt muller ändå....:tungan

Under bikedagarna på Gelleråsen var den en kille på en Buell i näst snabbaste gruppen. Han låg inte sist! :fakta :lol

Min röst faller på Millen. Jag har ju en sån, alltså måste den vara bäst.
 
Mycket intressant tråd detta, jag söker också en twin inför nästa år. Det enda jag räknat ut helt är Ducati. Beror inte på hojarna i sig, utan på att jag helst skruvar själv, och desmoventilerna skrämmer mig lite (eftersom jag inte är någon riktig proffsmek). Alternativet är ju höga servicekostnader.

Jag har mest kikat på Suzuki SV1000 och RSV Mille. Den senare för att den verkar vara tillräckligt "storväxt" för mig, är 198cm och 100+ i vikt. Kanske blir en sådan om någon månad när säljarna är tillräckligt desperata :)

Vad gäller reservdelarna till Aprilia har jag ingen egen erfarenhet, men har hört att Aprilia hade problem med detta förr, men att det ska vara bra numera.
 
Under bikedagarna på Gelleråsen var den en kille på en Buell i näst snabbaste gruppen. Han låg inte sist! :fakta :lol

Min röst faller på Millen. Jag har ju en sån, alltså måste den vara bäst.

okey, jag ger mig. jag tycker också de är ballt med v-twin. mest avundsjuk på att jag kör en gapig radfyra:huvet fast den är rätt scharmig den mää...

håller med föregående talare: aprilia tuono:yoparty
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top