vilken typ av hjälm skall jag ha

Kanske en hybrid ?

sonora_tc10.jpg

Du kan ta bort visiret och köra med goggles om du vill köra mer aktivt och flåsar som fasen.

Master Chief kör alltså shoei? :confused:

om du med master chief avser darth vader så, svar ja! bara att hans e svartlackad och har mörkt visir! Om du däremot syftar på herr supermoto så vet jag inte:tungan

Ze mastah chief himself

Bifogat

• masterchief.jpg
    masterchief.jpg
    23.6 KB · Visningar: 61
  • masterchief 1.jpg
    masterchief 1.jpg
    34 KB · Visningar: 457
Last edited:
nä men så kan du ju inte tänka... du köper ju inte den sunkigaste moppen du kan hitta bara för att du inte kan leverera. :confused:

Alla måste börja nånstans o kärringstopp tror jag inte du får, finns ju tillräckligt med bottestamp i motarden för att starta lätt ;)
Blir mer förvånad över folk som kör som fan utan eller med lite/dåliga skydd än folk som har bra prylar och är nybörjare

nä men så kan du ju inte tänka... du köper ju inte den sunkigaste moppen du kan hitta bara för att du inte kan leverera. :confused:

Alla måste börja nånstans o kärringstopp tror jag inte du får, finns ju tillräckligt med bottestamp i motarden för att starta lätt ;)
Blir mer förvånad över folk som kör som fan utan eller med lite/dåliga skydd än folk som har bra prylar och är nybörjare

a du har ju onekligen en poäng i det! ju sämre man e desto bättre prylar behöver man ju faktiskt om man tänker så. jag får nog tänka om på den punkten. e det någon som kör med motardställ och som vet om det e värt att köpa eller funkar ett vanligt ställ lika bra? om vanligt funkar lika bra så ökar ju chanserna att hitta ngt på blocket.. antaqr att 2delat funkar lika bra till motard bara att det e lite bökigare att hålla ryggskyddet på plats?

Jag hade definitivt kollat åt en stelt om jag vore du! Finns ju utan massa spex på tex helvit/helsvart om man vill vara lite mera neutral.. Jag köpte min hjälm + massa annat nytt godis till mig själv billigt från dirtbikeexpress. Det kan jag verkligen rekommendera!

http://www.dirtbikexpress.co.uk/motocross_helmets/airoh_motocross_helmets

a jag får nog åka till lelles och prova mig fram, dom verkar ju ha stort utbud på just stelt-hjälmarna och även integral. finns det ngn annan bra butik med stort utbud som man kan åka till och prova i affären? hellst i sthlm området? ingen som hade ngn input om motardställ?

Motardställ och vanligt ställ är väldigt lika varandra. Enda jag kan komma på som skiljer dom är att vanligt ställ har knäpuckar.

2-delat är helt klart att föredra.

Motardställ och vanligt ställ är väldigt lika varandra. Enda jag kan komma på som skiljer dom är att vanligt ställ har knäpuckar.

2-delat är helt klart att föredra.

Motardställen är gjorda för upprätt körställning, bra ventilation då de ska tävlas med, bättre rörlighet m.m.
2-delat e ghey :D

tack för alla svar! :tummenupp jag får helt enkelt palla mig iväg och prova vad jag tycker sitter bäst! varför e 2delat att föredra? förövrigt e jag nybliven och lycklig ägare av en 660 årsmodell 04, min första hoj:banana lite jobbigt bara att den står i polarens garage så jag inte kan pílla på och beundra den när jag vill! sen om jag e seg på att svara i tråden e det inte för att jag inte bryr mig om alla svar jag får men min data har lägligt nog valt att krascha (nu när den som mest behövs för att läsa allt jag kan komma över om 660).. nu e jag hos m&p och passar på att kolla in sh! ses och hörs!:yoparty

Motardställen är gjorda för upprätt körställning, bra ventilation då de ska tävlas med, bättre rörlighet m.m.
2-delat e ghey :D

Word!

Anledningen till att jag köpte mitt 2-delat var att om man skulle ta någon kort sträcka så skulle man bara köra med jackan men så vart det inte de gånger man gjorde de utan man körde utan stället istället. Sen tycker jag helställ är skönare då man slipper dragkedjan som går runt midjan.

Sen kör jag även med crosshjälm då jag tycker det är skönare, fast öronproppar är ett måste, i alla fall för mig.

jag vill inte vara dum på något sätt, men kör man motard e det crosshjälm som gäller, jag e gammal hjälmfanatiker som älskar integralhjälmar och deras egenskaper speciellt smallface-hjälmar men kör man motard så gör man!!
Själv kör jag FOX bra hjälm till bra peng!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti