kommer börja köra motard till sommaren och kollar nu runt på prylar jag behöver. bla hjälm. personligen tycker jag det är snyggare med crosshjälm till motard än integralhjälm. men sen tänker jag förnuftigt och kommer snabbt fram till att det måste va tystare och bekvämare med integral. Och eftersom jag mest kommer köra gata/landsväg så undrar jag också om en integralhjälm inte är säkrare? den är väl ändå utvecklad för vurpor (ta i trä) i hög hastighet mot asfalt? och en krosshjälm utvecklad för kraschar i lite lägre farter och mjukare underlag? eller e det inte ngn skillnad på det sättet? eller e jag helt ute och cyklar

har åkt mycket snowboard och det bästa vi visste var att se ngn i backen med senaste prylarna som såg snabb som fan ut men knappt kunde ta sig upp för liften.. många sköna garv fick man pga sånt! alltså, ser man ut som darth vader på hojjen så bör man fan kunna leverera! tycker jag ivartfall.. det här med skinnställ då? funkar det lika bra med "vanligt" eller e det värt att skaffa ett motardställ på en gång. gör det stor skillnad i känsla/bekvämlighet när man kör eller e det bara bull?