Vilken SM skulle du valt??

Emmi skrev:
Från 04 fick väl 660n kylfläkt med, gör ju ganska mycket om man kör mycket inne i stan och sånt.

helt riktigt så man undrar ju vad som kommer till -06 handtag med fransar eller sissybar kanske. :D

Josefsson skrev:
helt riktigt så man undrar ju vad som kommer till -06 handtag med fransar eller sissybar kanske. :D

HA ha..ja det vore ju läckert :rolleyes: Ja d lutar mer och mer åt en ktm 660 smc...Nån som vet nån bra hemsida med tillbehör till sånna, typ avgassystem mm.

Lv reg.

Kan vi i denna tråd reda ut exakt vilka cyklar som är Landsväg registrerade? Då menar jag vilka modeller hos KTM, HONDA, YAMAHA, HUSABERG och SUZUKI som är registrerade som LV cyklar.

Skriv ner alla, har inte hittat bra information i detta ämnet! :D

Tja :fyllisar

Espen skrev:
Kan vi i denna tråd reda ut exakt vilka cyklar som är Landsväg registrerade? Då menar jag vilka modeller hos KTM, HONDA, YAMAHA, HUSABERG och SUZUKI som är registrerade som LV cyklar.

Skriv ner alla, har inte hittat bra information i detta ämnet! :D

Tja :fyllisar

tillbehör ja det finns rätt mycke fräna grejer till 660:n i ktm:s powerparts-katalog som du kan se på tex www.superbike.se.
Jag har haft en 660 -03 förut med Akrapovic helsystem och valet för min -04:a som jag har nu var givet, ett likadant så klart. Kanske kostar nån krona mer men va fan gör det. Bättre att köpa upp pengarna innan dom tar slut. :tummenupp

ktm:s vägmaskiner 625, 640, 660 samt duke2 kommer givetvis lv-reggade sen är alla exc-modeller (enduro) lv-reggade också.

bebbe skrev:
Vad är det för Service intervall på en KTM 660??

Tror det var 250 mil likaså för 625. 500mil för 640 och Duke.
Men tror inte det är nån dum jäkel som kör så länge utan att byta olja men vem vet? :rolleyes:

Varken 660, 625 ,640 är svårstartade men om du nu är lite kräsen så bör du kanske välja 625 eller 640 eller duken som har elstart.

Stor sett är alla KTM hojar LV-reg

Yamaha har nog bara sin XT modell ännu som motardutförande

Honda har ju sin nya FMX650 och CRF450 som LV-reg, vet ej hur XR650 är nu om den är E-reg eller nåt?

Många av Husabergs modeller är även de LV-reg som KTM är.

Suzuki har bara sin DRZ400sm ännu

Sen har vi lite udda märken men kända som t,ex Gas Gas, Vor, TM, CCM, Vertemati mm som även en del är LV-reg.

Personligen så föredrar jag hellre den gamla KTM lc4 än de nya 05 med dubbla rör och andra kåpor + uber ful lykta i fram.
-------------------------------------------------------------------
Emmi Wrote:
Från 04 fick väl 660n kylfläkt med, gör ju ganska mycket om man kör mycket inne i stan och sånt.

Man ska väl inte stå och köa med en motard? :tungan

Last edited:
Fasen att ingen kan bygga en motard hoj som inte nödvändigtvis har en jäkla massa effekt men fortfarande är lätt. Det hade ju gjort att man fått en pigg hoj utan att för den delen behöva serva den hela tiden :va

motardnisse skrev:
-------------------------------------------------------------------
Emmi Wrote:

Man ska väl inte stå och köa med en motard? :tungan
Nee, men kylfläkt e fortfarande bra varma dagar när man kör inne i stan.

Sm

Dainese skrev:
Nu är det bestämt...jag ska köpa en motard...den får kosta mellan 60-70k...den ska andvändas på gata, typ till och från jobb, busåka, kanske lite bana. Problemet är att jag vet inte vad jag skall välja för hoj...har ni några tips och kanske vet om nån som är till salu....allt av intresse.

:) Varför inte börja med billigare hoj....
köp min blååååååa TTR600 -01
din för 38000:-
släng sedan på ett par motardhjul för några tusenlappar...
duger gott !!! :tummenupp

bebbe skrev:
Fasen att ingen kan bygga en motard hoj som inte nödvändigtvis har en jäkla massa effekt men fortfarande är lätt. Det hade ju gjort att man fått en pigg hoj utan att för den delen behöva serva den hela tiden :va
GasGas 450 -05 låter som din hoj ;) Som jag hört så verkar dom fått bort sina tidigare problem. Så där har du en relativt driftsäker "inte top of the line-effekt"-hoj som är lätt.

Emmi skrev:
Nee, men kylfläkt e fortfarande bra varma dagar när man kör inne i stan.

Är det kö, står man inte still med sin motard... Eller är det vid rödlusen du menar?

Äääälskar känslan att swischa förbi köer!

Zana skrev:
Är det kö, står man inte still med sin motard... Eller är det vid rödlusen du menar?

Äääälskar känslan att swischa förbi köer!

Körkortet blir så kortvarigt om köerna beror på röda lampor i skyn..

Rödlusen måste vara ett illa sinnat skadedjur....

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Körkortet blir så kortvarigt om köerna beror på röda lampor i skyn..

Rödlusen måste vara ett illa sinnat skadedjur....

//jaG

Hehe... Ok, you got me.

Fattar noll av din första rad, tröttheten omsköljer mitt sinne i dimma.

Men om jag fattat det rätt så menar du att man förlorar lappen när man brummar förbi köer? Varför då... Tror du att snuten skulle följa efter, tror du dom skulle ha en chans att följa efter eller ens påkalla uppmärksamheten?

Har tusentals gånger sett mcsnutar köra slalom på essingeleden. Ibland vid rullande kö...

Och som jag förstått det är det helt ok att köra mellan köbildning när denna står helt still, för då räknas bilarna som hinder... :näsblod

bebbe skrev:

Därför kom de med XT660X, FMX650 och DRZ400SM :rofl

Tycker du 250mil är för kort tid att serva. Vad pratar vi om! lite olja, oljefilter, lite ventiljustering kanske tändsift men inte nödvändigt. Säg inte att du tycker det är jobbigt att göra detta, Det tar ju inte så lång tid. Du som är besatt i motorcyklar! :hihi

Zana skrev:
Hehe... Ok, you got me.

Fattar noll av din första rad, tröttheten omsköljer mitt sinne i dimma.

Men om jag fattat det rätt så menar du att man förlorar lappen när man brummar förbi köer? Varför då... Tror du att snuten skulle följa efter, tror du dom skulle ha en chans att följa efter eller ens påkalla uppmärksamheten?

Har tusentals gånger sett mcsnutar köra slalom på essingeleden. Ibland vid rullande kö...

Och som jag förstått det är det helt ok att köra mellan köbildning när denna står helt still, för då räknas bilarna som hinder... :näsblod

Han menade att man inte får ha kvar körkortet så länge om man kör om köer som står still för det är rödljus.
Köer står man inte i med hoj, de glider man förbi.

rSEXa skrev:

Har haft en sån Honda motard. Kan säga att den INTE funkar att åka gata
med. Smörjningen är inte gjord för det. Och trots att jag försökte att aldrig
åka på konstantgas, så..... :huvet
Ev. kan en Husa eller KTM hålla bättre, om du trivs med att serva (och då
innebär det även att klyva motorn med jämna mellanrum, förhoppningsvis
innan nåt har hänt...!)

Men ska du ha kul och bekymmersfritt hojbus, åka bana utan att aspirera på
sm-titeln och kunna bruksåka till o från jobbet så är det en KTM med LC4
motor du söker.

Nightwish skrev:
Men ska du ha kul och bekymmersfritt hojbus, åka bana utan att aspirera på
sm-titeln och kunna bruksåka till o från jobbet så är det en KTM med LC4
motor du söker.

WORD :fakta

Men man kommer aldrig ifrån att vissa vill ha det tuffaste som finns
men orkar inte skruva!

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back