Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tysken skrev:Jag ska handla en jätteteve tänkte jag. Kan inget om sånt men det lär ju ni andra göra.
Lär mig!
Vad ska jag ha?
Funatic skrev:Den som visar mest halvnakna kvinnor.
tycon1 skrev:Vore det inte idé att skaffa en kanon istället? stööörre bild..och dagens projektorer är riktigt bra både kvalités mässigt och ur tittarens synpunkt
Jorrd skrev:Tycker du ska kolla på LCD teves istället för Plasma. Har hört att de har en otroligt mycket längre "brinntid" än plasma skärmarna.
Snackar vi bildkvalitet så är det i stort sett lika bra oavsett. Men just det att LCD'n håller längre gör den till mitt personliga val iaf (hatar när skärmarna piper, "leker tiger" = ränder överallt, eller bara jävlas med mig i övrigt)
Tysken skrev:Hur lång är "brinntiden" på en plasma vs LCD?
Vart hittar jag LCD runt 46"?
Jag är en nolla på det här alltså...![]()
Jorrd skrev:Brinntiden är väsentligt längre, vi kan ju säga (teoretiskt) att om plasman har 6000 timmar så har LCD'n 30000 timmar.
Största LCD'n jag hittade är 30" 26kkr på ONOFF, 42" Plasma för 27kkr på ONOFF också.
Byter man tv lite oftare, så kanske man ska kika på en lite större modell eftersom brinntiden inte är speciellt intressant.
42" vs 30" är ändå rätt väsentligt stor skillnad.
EDIT: Hittade en 42" LCD på siba för 27kkr
Länk: http://www.siba.se/Product/Product.aspx?Identifier=SEP42SX&sName=TV+-+Plasma+&+LCD-TV
Tysken skrev:Hur lång är "brinntiden" på en plasma vs LCD?
Vart hittar jag LCD runt 46"?
Jag är en nolla på det här alltså...![]()
Jorrd skrev:Brinntiden är väsentligt längre, vi kan ju säga (teoretiskt) att om plasman har 6000 timmar så har LCD'n 30000 timmar.
Största LCD'n jag hittade är 30" 26kkr på ONOFF, 42" Plasma för 27kkr på ONOFF också.
Byter man tv lite oftare, så kanske man ska kika på en lite större modell eftersom brinntiden inte är speciellt intressant.
42" vs 30" är ändå rätt väsentligt stor skillnad.
EDIT: Hittade en 42" LCD på siba för 27kkr
Länk: http://www.siba.se/Product/Product.aspx?Identifier=SEP42SX&sName=TV+-+Plasma+&+LCD-TV
Silwer skrev:lcd lär väl vara som en TFT skärm, dvs det är celler som utgör bilden.
och nu tycker jag dom flesta snackar i nattmössan o spekulerar rätt mycket.pho skrev:Första plasma skärmarna var ca 5-6000 timmar idag har det nya panelerna ca 20000 timmar och att lcd inte bränner in var ett slagord också bränner in lika mycket som plasma, sen kan man också tillägga att lcd är bakgrundsbelyst vilket inte plasman är som lyser av sig själv.
Casca skrev:Okej. Jag har med lite funderingar på att köpa en ny tv alt. en projektor. men det måste gå att koppla in xboxen utan problem. Funkar det på projektorn? Det är jobbigt att spela Rallisports challenge 4 man på en 28"
//J
tycon1 skrev:Vad plasma vs. projektor beträffar, så skulle jag vilja säga att bildkvaliten på en projektor inte hamnar så långt bakom plasman.
Har använt båda sorterna ett antal ggr i plugget, kopplad till dator. och då har vi föredragit projektorn varje gång..dels för att bilden är så mycket större (lättare att ta fram en projektor oxå) och att kvaliten är helt klart godkänd ...och det från en s-video out. Så det skulle knappast se dåligt ut med att titta på tv på en projektor.
Ni vet ju alla som har använt tv-out till en tv, hur det tenderar till att bli en ruskigt dålig bild (oavsett radeon eller nvidia) jämnfört med en datorskärm..
Och jag skulle vilja påstå att skillnaden från datorskärm - Projektor är ganska hårfin för hobbyanvändare..Så det är vad jag skulle satsa på!
Det är idag också ganska billigt med bra projektorer jämnfört med plasma...
Men men, smaken är som baken..![]()
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten