Vilken Plasma?

Tysken skrev:
Måste man inte ha hyffsat mörkt för att använda en halvbillig projektor?
svar ja säger jag som inte är expert, en polare har en modern projektor och det bör vara mörkt.
Jag tycker själv det är enklare med en TV jävel man slår på o bara kollar på om du förstår, men jag antar att man får lida lite om mna vill ha ut det sista och kolla på filmer osv.

Silwer skrev:
svar ja säger jag som inte är expert, en polare har en modern projektor och det bör vara mörkt.
Jag tycker själv det är enklare med en TV jävel man slår på o bara kollar på om du förstår, men jag antar att man får lida lite om mna vill ha ut det sista och kolla på filmer osv.

Men vem kollar på film mitt på dan? Det gör man ju på kvällen ändå!

Tysken skrev:
Måste man inte ha hyffsat mörkt för att använda en halvbillig projektor?

Det beror på vad för modell du köper..Om du kollar på till exempel pricerunner, så hittar du projektorer som den här ..

LG RD-JT91
DLP, 1700 ANSI Lumen, SVGA (800x600), 4:3, 16:9, 89 mm, 3.1 kg, 25 dB, manuell linsfokus, manuell linszoom

1700 ANSI Lumen, står alltså (på ren svenska) för ljusstyrkan..Ju högre desto bättre, och denna ligger helt klart på topp..Sen är LG ett väldigt bra märke oxå inom displayer..

Priset lite över 10kkr.. Halva priset av en shysst plasma? Då får du även lite pengar över till chips, en shysst dvd spelare, samt ett par snygga gardiner (ifall du tycker det behövs) :tummenupp

Personligen hade jag inte köpt en plasma framför en lcd, sätt en plasma bredvid en lcd och jämför bilden. Plasmans bild är ju sunkig i jämförelse. Hade hellre pungat ut lite mer stålar och köpt mig en lcd. Fast allra helst en proj, mycket roligare :banana

tycon1 skrev:
Det beror på vad för modell du köper..Om du kollar på till exempel pricerunner, så hittar du projektorer som den här ..

LG RD-JT91
DLP, 1700 ANSI Lumen, SVGA (800x600), 4:3, 16:9, 89 mm, 3.1 kg, 25 dB, manuell linsfokus, manuell linszoom

1700 ANSI Lumen, står alltså (på ren svenska) för ljusstyrkan..Ju högre desto bättre, och denna ligger helt klart på topp..Sen är LG ett väldigt bra märke oxå inom displayer..

Priset lite över 10kkr.. Halva priset av en shysst plasma? Då får du även lite pengar över till chips, en shysst dvd spelare, samt ett par snygga gardiner (ifall du tycker det behövs) :tummenupp

Kan man använda en sån till normalt tv-tittande för en helt normal Svenssonfamilj med 2,3 barn och Volvokombi?
Den ska inte bara användas som nån sorts hemmabio alltså.

Dufva skrev:
Personligen hade jag inte köpt en plasma framför en lcd, sätt en plasma bredvid en lcd och jämför bilden. Plasmans bild är ju sunkig i jämförelse. Hade hellre pungat ut lite mer stålar och köpt mig en lcd. Fast allra helst en proj, mycket roligare :banana

Men asså, LCD finns ju inte i de storlekarna som jag vill ha. :confused:

tycon1 skrev:

LG RD-JT91

Skulle inte rekomendera en så ljusstark projektor för tv o filmtittning.Blir ansträngande för ögonen,oftast är dom ljusstarkare projarna s.k visningsprojor som ska användas i aulor o liknande i dagsljus.Bättre att köpa en bra mellanklassare o satsa på lite mörkerutrustning oxå.Själv har jag motordrivna mörkergardiner som går ner när jag startar projan(macrostyrt) :tungan Kommer över sånt billigt för jag har en polare som har en av-firma.Har jobbat åt honom förut,riktigt kul jobb faktiskt.I den lägenhet jag har nu är vardagsrummet lite för kort på den ledden jag vill ha utrustningen,så jag skulle nog ha haft en plasma istället.Kan bara köra upp ca 150" om man ska kunna ha nån glädje av bilden.Men i nya lägenheten blir det ca 5 meter till duken,så då blir det nog bättre. :tungan

Tysken skrev:
Kan man använda en sån till normalt tv-tittande för en helt normal Svenssonfamilj med 2,3 barn och Volvokombi?
Den ska inte bara användas som nån sorts hemmabio alltså.

Ibland är faktist storleken och inlevelsen som en projektor ger, lite skrämmande.. Är du ovan och börjar titta mycket på det, kan man lätt bli illa mående..Men jag rekommenderar att du går till en butik och kollar själv! En del kan inte titta på en duk till mer än filmer, en del kan även titta på nyheterna..

Sen beror allt på om du har rätt utrymme för projektorn ( då man helst inte vill sitta 1,5m från duken/väggen)

Eftersom det rör sig om så mycket pengar, så ska du absolut gå till en butik och kolla vad som passar dig bäst! Jag ville bara framföra att det inte är något fel på dagens projektorer, och att dom konkurerar med plasma och lcd....

Skulle aldrig köpa projektor - tycker inte bildet är like bra som plasma, särskilt inte om du har bakis och vill se film på dagen (ljus). Kan inte heller acceptera larmen från en sån - man ska ju ha ljuden på max för att kunde höra nånting??

LCD är inte mycket bättre - gå och kolla i en affär, och se skillnad i kvalite på LCD och plasma - jag lover att plasma är MYCKET bättre :tummenupp

//Ronni

Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back