Vilken KTM ska man köpa??

WEEEEDMAN

WEEEEDMAN
Gick med
20 Aug 2006
Hoj
KTM 660
Hej

Sitter och tittar på beg.ktm motard på Blocket typ 525,640,660 Men har ingen erfarenhet av vilken som e fetast:yoparty

Vilken ska jag köpa???

Köp min 660... Annars 525, den är ju stört ball...

WEEEEDMAN skrev:
2483915 Hej

Sitter och tittar på beg.ktm motard på Blocket typ 525,640,660 Men har ingen erfarenhet av vilken som e fetast:yoparty

Vilken ska jag köpa???

525an är smidig och bra klipp i, 640 borde du inte ens tänka på då skulle jag snegla på 625 istället. 660 är en grym hoj helt enkelt. Men har inte testat dem andra modellerna så vet inte men kan tänka mig att 525an är en riktigt rolig hojj. Fast skulle aldrig byta bort min :). Allt beror på vad du tycker är roligt, om du gillar mecka etc. Ska du bara köra gata och inte gillar att mecka men vill ha bra drag är nog 660 bäst (om du inte är rädd för kicken) :D

jag äger både en ktm 660 motard och en ktm 525sx motorcross. om det inte vore för att de landsvägsreggade 525 motarderna finns i så fruktansvärt litet utbud på begmarknaden så skulle jag köpt en 525 motard istället. det känns som att 525'an väger 50kg mindre än 660'in. innan jag köpte min 660 så letade jag 525 motarder men det få som fanns tyckte jag var förbannat dyra.
måste sen även säga att motorkaraktären i 525'an är helt överlägsen 660'in. 660'in skramlar och har sig. 525'an går silkeslent på alla vartal och är helt vibrationsfri i jämförelse.

525!

Allt annat är bara olika nyanser av brunt..

hallå
Gör som jag köp en ktm 525 exc med motard-kit, jag har ingen som helst erfarenhet av motard men jag kan säga att köper du en katoom blir du inte besviken, jag får min om ca. 2 v.
Livet på ktm är skööönt:tummenupp

Skit också får lust att sälja min Sprint ST och konvertera från sporthojs-nörd till motard/offroad-bög. Är så sugen på en KTM 525 XC Desert Racing.

Bifogat

• 525_XC_Eur_gr_tank_07_640_90.jpg
    525_XC_Eur_gr_tank_07_640_90.jpg
    104.7 KB · Visningar: 56
Vantskruv skrev:
2486833 Skit också får lust att sälja min Sprint ST och konvertera från sporthojs-nörd till motard/offroad-bög. Är så sugen på en KTM 525 XC Desert Racing.

Ser någon dig ute på stan med motarhjul och den tanken blir du tjettad omgående..

ps... det heter sporthojs nörd/bög, motard huligan :yoparty

Tycker de med 525 verkar lite väl insnöade på sin modell. Jag har ägt 625 -04 och har en 525 -05. För gata hade jag nog valt 625.an, även om den är betydligt klumpigare, men mer stånk i motorn.

560 smr, sen en superduke för gata. Jobbigt att kompromissa...:yoparty

Monobike skrev:
2487037 Ser någon dig ute på stan med motarhjul och den tanken blir du tjettad omgående..

ps... det heter sporthojs nörd/bög, motard huligan :yoparty

Kan inte föreställa mig att en man med stringtrosor och läderhandskar passande sitter på en sporthoj. Känns mer naturligt om det skulle vara en motard... Jag tror bög hör ihop med motard bättre än med sporthoj. :tungan

Edit: Förresten, vad är det fel med att sätta motard-hjul på en KTM 525 XC Desert Racing (se bild föregående inlägg från mig).

Last edited:
WEEEEDMAN skrev:
2483915 Hej

Vilken ska jag köpa???
För gata en 660 av dom du räknat upp.Annars en Husaberg 650 om du ska ha en smidigare hoj.Mycket mer motor än i 525 EXC.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti