Vilken KTM ska man köpa??

Oförtjänt mobbning av 640:n

Har en 640 -05 med sebring dämpare, Mikuni TMR41:a och Rallye-kam.
Tycker den går minst lika som en polares avstrypta men i övrigt orginalskicks 660(ursäkta svenskan). Visst är det lite extravikt men nog är det schysst med elstart och möjlighet att skjutsa nån.
Jag gungar upp min på slangen på trean utan koppling. På tvåan är det bara att "ge på" så sticker den till väders oavsett hur jag sitter!
Ska man inte ÖVERVÄGANDE köra bana ser jag faktiskt ingen anledning till att 640:n inte skulle vara den ultimata "street-motarden"!

Men det är ju bara min åsikt!

Frolomp skrev:
2487408 Har en 640 -05 med sebring dämpare, Mikuni TMR41:a och Rallye-kam.
Tycker den går minst lika som en polares avstrypta men i övrigt orginalskicks 660(ursäkta svenskan). Visst är det lite extravikt men nog är det schysst med elstart och möjlighet att skjutsa nån.
Jag gungar upp min på slangen på trean utan koppling. På tvåan är det bara att "ge på" så sticker den till väders oavsett hur jag sitter!
Ska man inte ÖVERVÄGANDE köra bana ser jag faktiskt ingen anledning till att 640:n inte skulle vara den ultimata "street-motarden"!

Men det är ju bara min åsikt!

Motor mässigt så är ju kammen och förgasarn den största skillnaden mot 625an.. sen skiljer sig tanken och sadeln ( lite mer touring på 640..) men det är ju också utbytbart om man vill.. men största "felet" med 640n är ju förgasaren och det är ju en smal sak att ordna om man vill ha mer kräm i den! :tummenupp

-PLM- skrev:
2487126 Tycker de med 525 verkar lite väl insnöade på sin modell. Jag har ägt 625 -04 och har en 525 -05. För gata hade jag nog valt 625.an, även om den är betydligt klumpigare, men mer stånk i motorn.

Jag valde 525 eftersom jag hade provat det mesta i motardväg och tyckte den var roligast helt enkelt, så insnöad kanske man är men valet var inte helt taget ur luften.

Kan förstå att du kanske tycker 625 är smidig å rolig om du är van vid en hayabusa.
Det verkar finnas 2 läger med hojåkare, de som prioriterar motor och de som hellre har en lättare hoj med några färre hästar.
Gillar man när det svänger går ALLT vad lc4 heter bort enligt min mening..

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...