Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man ska inte träna någon kampsport när man är vuxen.
![]()
Man ska inte träna någon kampsport när man är vuxen.
![]()
Om det är effektivitet på gatan man är ute efter finns det väl egentligen bara tre alternativ:
Jojo, det är nyanserade uttalanden som detta vilka sänker diskussionen till sandlådenivå.
När jag gick en livvaktsutbildning så fick vi lite grundutbildning i "Ninjutsu". Påminner lite om Aikido och var oerhört effektiv självförsvar. Handlar mycket om att bryta i leder och gå på ömma punkter osv.
En liten flicka tar hand om en stor och stark man utan problem om hon är duktig på Ninjutsu.
Skippa dreadsen och den vita kavajen så riskerar du inte att få stryk på gatan.![]()
mm en psykolog skulle grabben behöva..Satsa på mentalträning annars, absolut det bästa du kan ha på "gatan"![]()
Men om man ska vara seriös en stund:
Visst är löpning bra men kondition kan man ju träna i samband med/gör ändå när man kampsportar. Och sen i verkligheten så är ju inte alla skapta så att dom lubbar gärnet med vetskapen om att flickvännen/farfar/polaren etc inte skulle hålla tempo utan gärna försvarar sina nära o kära.
Då tycker jag att krav maga verkar rätt, inte tränat det men kompisar har och enligt dom ska det vara catfight deluxe!![]()
Lär inte vara tråkigt heller..?
Men om du vill åt en mer sportig kamp så skulle jag säga Thaiboxning! ^^ Sketakul varenda meter, relativt enkelt, och jag tror inte så mkt på att brotta ner någon på marken på gatan, iaf inte när hans polare ska komma o sparkas.. :s
Klockrent
![]()
mm en psykolog skulle grabben behöva..
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |