Vilken kampsport ska man träna?

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Förbannat coolt när dom som kan gör men så sjukt töntigt när folk tränar.

Thai kan vara ett mysigt alternativ om man hittar ett bra ställe. Man får ta en titt på lokalerna i innerstan, annars finns närmaste i Haninge och där är det lite väl mycket latspread och onda ögat.

Alltid lika kul när man får svar där det spekuleras om att man som trådskapare har ett dolt budskap i stil med "Buhu, jag är så svag och alla mobbar mig. Men nu ska jag träna kampsport och slå dem på käften, då får de se på andra bullar."

Löpning har visat sig effektivt ett flertal tillfällen då man varit ensam, men när man som du säger inte är ensam så är det en annan femma. Plus att det är en vidrigt tråkig träningsform.

Vad jag är ute efter, uppdelat i tydliga punkter till er som inte riktigt förstår: :pannkyss
1. En rolig träning man ser fram emot att gå till.
2. Något man skulle ha praktisk nytta av om det skulle koka ner till en dålig situation.
3. En stil som inte kräver att man är där varenda träning för att få ut något vettigt av det.(som TKD tyvärr gör).

Eftersom det inte finns mycket annat man kan göra som har med motion att göra under vinterns vardagar så är det ett skönt alternativ.

Jag gråter inombords. Verkligen. :D

"Låt den utan synd kasta första stenen" ;)
Haha ja du det är inte jag som vill ha falsk leg för att inte hamna i bråk. Men vist har jag mina brister ;)

För att vara lite seriös så är enduro sjukt mkt mer tränning för hela kroppen än folk tror.

Last edited:
1. En rolig träning man ser fram emot att gå till.
2. Något man skulle ha praktisk nytta av om det skulle koka ner till en dålig situation.
3. En stil som inte kräver att man är där varenda träning för att få ut något vettigt av det.(som TKD tyvärr gör).

Det är inte lönt för dig att träna för att kunna försvara dig på gatan, du kommer förr eller senare stöta på någon som tränat betydligt mer och är tusen gånger tuffare än dig eller så träffar du på någon som är på din egen nivå fast bär kniv. Om du besitter någon form av intelligens ser du istället till att inte hamna i en situation där du behöver försvara dig, eller så kan du låna din flickvöns klänning och en peruk, man får ju inte slå tjejer :yoparty

Det är inte lönt för dig att träna för att kunna försvara dig på gatan, du kommer förr eller senare stöta på någon som tränat betydligt mer och är tusen gånger tuffare än dig eller så träffar du på någon som är på din egen nivå fast bär kniv. Om du besitter någon form av intelligens ser du istället till att inte hamna i en situation där du behöver försvara dig, eller så kan du låna din flickvöns klänning och en peruk, man får ju inte slå tjejer :yoparty
Det är ju pågrund av klänningen han behöver slås..

Fatta pinsamt att få stryck av någon med mer smink än ens morsa. :hihi

Jag har tränat kampsport i 15 år
shaolin
karate okinawa goju ryu
jujuitsu
aikido
kempo karate
shorinjo kempo
goshindo
judo
krav maga
Av alla stilar är krav maga totalt överlägset när det gäller självförsvar, förutom att det otroligt effektivt, så har det absolut snabbast inlärningstid.
mma och shootfighting är också stilar som är räknas som effektiva och snabblärda, jag har mött killar från dom stilarna, dom är grymt duktiga på marken, och knyter ihop dig på ett par sekunder

Jag har tränat kampsport i 15 år
shaolin
karate okinawa goju ryu
jujuitsu
aikido
kempo karate
shorinjo kempo
goshindo
judo
krav maga
Av alla stilar är krav maga totalt överlägset när det gäller självförsvar, förutom att det otroligt effektivt, så har det absolut snabbast inlärningstid.
mma och shootfighting är också stilar som är räknas som effektiva och snabblärda, jag har mött killar från dom stilarna, dom är grymt duktiga på marken, och knyter ihop dig på ett par sekunder

Inte då.
[YOUTUBE-ID]FrYlNNy929Y[/YOUTUBE-ID]

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma