vilken jävla idiot..jag sträckte på fingret!

Lilla_damen

Version 2.0 med horn
Gick med
26 Jul 2003
Hoj
Honda oldschool - i bitar
.. å så undrar ni varför försäkringspremierna är så förbannat höga. :kocko

Jag brukar aldrig ha ett ont ord att säga om sporthojsåkare,
men på väg till mc-verkstan tidigare ikväll så fräste jag både det ena och det andra inne i bilen då jag körde på en 90 väg med ca 20-30 meter till 740'n framför.. kör förbi en anslutande korsning som givetvis har väjningsplikt,
Vid korsningen står något som ser ut som en Gul TLR 1000.

Utan blinkers påslagna, helt stilla utan en tillstymmelse till att ens rulla.

Ser ju rätt lugnt ut med andra ord.

Jag håller koll på korsningen men tänker att..

"han måste ju ha vett nog att vänta tills jag passerat då luckan är så pass liten mellan mig och 740'n och det dels är väjningsplikt och dessutom väldigt mörkt ute"

Men förbanne mig,
stolpskottet till förare vräker sig ut före mig när jag är MITT FÖR KORSNINGEN!

(fortfarande bara ca 20 meter, högst, till 740'n)

Det blir till att tvärnita, väjja in mot korsningen och upp med fingret
-för det där var förbannat djävla fult, onödigt och omoget kört. :mad:

Hade han dundrat rakt in i sidan på mig så hade ju han inte haft ett dyft att sätta emot nåt försäkringsbolag,
det hade ju förmodligen nästan bara blivit dynga av hojjen dessutom..
En 240 är ju inte direkt en mjuk bil.. :3freak
(inte för att nån bil är det,men en liten micra kanske inte"tar emot" lika hårt..)

Självklart blir jag ju lite skärrad eftersom jag bara haft körkortet nån månad,
herregud, tänk om jag inte hunnit se honom, varit beredd, bromsat och väjjat.

Sicket jäkla stolpskott, :fatta!
det är ju sånna som inte tänker sig för och så ställer de till med en olycka som gör att premierna blir så höga.

Suck, ett helt meningslöst inlägg, men ändå..

ville bara skriva av mig, att det är ju inte alltid som hojföraren är den som råkar ut för puckade bilister, ibland är det faktiskt tvärtom!

Puckade Mcförare verkar det ju oxå finnas tydligen... :dummer

Fy helvete vad elak jag var då jag stormade in på verkstan..

:3freak hua det är sånna tillfällen man har rätt att bli arg......tyvärr så upplever ajg detta lite då å då på jobbet när jag är ute i företagsbilen, höll själv på att smälla med en tjej som inte kunna trafikreglerna.......annars så måste jag säga at många hojåkare är vettiga men det finns undantag......
Glad att du är okej och att det inte vart en smäll er i mellan.

// Kakan

Lilla_damen skrev:
.. å så undrar ni varför försäkringspremierna är så förbannat höga. :kocko

Jag brukar aldrig ha ett ont ord att säga om sporthojsåkare,
men på väg till mc-verkstan tidigare ikväll så fräste jag både det ena och det andra inne i bilen då jag körde på en 90 väg med ca 20-30 meter till 740'n framför.. kör förbi en anslutande korsning som givetvis har väjningsplikt,
Vid korsningen står något som ser ut som en Gul TLR 1000.

Utan blinkers påslagna, helt stilla utan en tillstymmelse till att ens rulla.

Ser ju rätt lugnt ut med andra ord.

Jag håller koll på korsningen men tänker att..

"han måste ju ha vett nog att vänta tills jag passerat då luckan är så pass liten mellan mig och 740'n och det dels är väjningsplikt och dessutom väldigt mörkt ute"

Men förbanne mig,
stolpskottet till förare vräker sig ut före mig när jag är MITT FÖR KORSNINGEN!

(fortfarande bara ca 20 meter, högst, till 740'n)

Det blir till att tvärnita, väjja in mot korsningen och upp med fingret
-för det där var förbannat djävla fult, onödigt och omoget kört. :mad:

Hade han dundrat rakt in i sidan på mig så hade ju han inte haft ett dyft att sätta emot nåt försäkringsbolag,
det hade ju förmodligen nästan bara blivit dynga av hojjen dessutom..
En 240 är ju inte direkt en mjuk bil.. :3freak
(inte för att nån bil är det,men en liten micra kanske inte"tar emot" lika hårt..)

Självklart blir jag ju lite skärrad eftersom jag bara haft körkortet nån månad,
herregud, tänk om jag inte hunnit se honom, varit beredd, bromsat och väjjat.

Sicket jäkla stolpskott, :fatta!
det är ju sånna som inte tänker sig för och så ställer de till med en olycka som gör att premierna blir så höga.

Suck, ett helt meningslöst inlägg, men ändå..

ville bara skriva av mig, att det är ju inte alltid som hojföraren är den som råkar ut för puckade bilister, ibland är det faktiskt tvärtom!

Puckade Mcförare verkar det ju oxå finnas tydligen... :dummer

Fy helvete vad elak jag var då jag stormade in på verkstan..

UrbanTiger skrev:
Sånnt borde förbjudas :4skrika
Såg du hans regnummer :rolleyes:

Han hade lite tur.

nej...hojjens arsle hann ju precis sno runt min huv...
Korsningen var på höger sida, jag körde i högra körfältet å dum-faan skulle till vänster... Jag hör på ljudet och känner nog igen den om jag ser den igen.

Finns inte så många plastraketer i stan.. :näsblod

Nästa gång har man väl honom på grillen om man inte tvärnitar redan vid åsynen av honom.

Har för mig att det var samma hoj som gjorde ett jäkla underligt och hastigt "körfältsbyte" i en snäv kurva framför mig oxå utan att blinka och utan att dra på så att det blev litet avstånd.. Suck, sicket pucko.. :4skrika

740 eller 240? Jaja, same shit, du har rätt.

Håll mer avstånd då.

Tänk dig honom då, han sitter där o skall svänga vänster o ser en lucka han tycker att han hinner på och det gjorde han ju - han hann.

Lilla_damen skrev:
nej...hojjens arsle hann ju precis sno runt min huv...
Korsningen var på höger sida, jag körde i högra körfältet å dum-faan skulle till vänster... Jag hör på ljudet och känner nog igen den om jag ser den igen.

Finns inte så många plastraketer i stan.. :näsblod

Nästa gång har man väl honom på grillen om man inte tvärnitar redan vid åsynen av honom.

Har för mig att det var samma hoj som gjorde ett jäkla underligt och hastigt "körfältsbyte" i en snäv kurva framför mig oxå utan att blinka och utan att dra på så att det blev litet avstånd.. Suck, sicket pucko.. :4skrika

Jag har för mig att Darwinismen förklarar att sådana där "chansare" brukar ta hand om problemet själva i slutändan. Tråkigt är det dock när oskyldiga kommer ivägen.

de bästa vore ju om han svarade på den här tråden... :D

Mavve skrev:
740 eller 240? Jaja, same shit, du har rätt.

Håll mer avstånd då.

Tänk dig honom då, han sitter där o skall svänga vänster o ser en lucka han tycker att han hinner på och det gjorde han ju - han hann.

740 framför, jag i 240 strax bakom.
Brukar hålla rätt bra med avstånd men antagligen släppte föraren i 740'n på gasen UT UR kurvan innan raksträckan och korsningen
(jag är van att gasa ur kurvor så jag kom lite nära, men inte farligt nära... :gnissla )

Jag fattar inte vad han såg för bra i den där "luckan" förutom en möjlig olycka, det var ju helt tomt på bilar bakom mig oxå, vilket syns bra från det håll han stod.

Ja, han hann. Den här gången.

Jag vill inte bli offer för den där, eller någon annan med lika lite tankeverksamhet den gången de INTE hinner.

wdac skrev:
de bästa vore ju om han svarade på den här tråden... :D

Jotack, då skulle damen fråga vars faan han håller hus å sen skulle jag åka dit, stampa min ena 35'a i backen och vråla att så där kör man fan inte när det är nästan mörkt ute... eller aldrig annars heller.

Det är ju sånna där tattare som ger hojåkare dåligt rykte!

Jag gjorde nått liknande för nån vecka sen. Skulle svänga vänster i en korsning, tittar mig inte för tillräckligt noga och upptäcker på väg ut en bil från vänster. Nu hann jag ju förbi med marginal men tutad på blev jag. Skämdes lite =) Kanske tl1000-ägarn gjorde med.

Förövrigt verkar det som att vissa bilförare hittar tutan före bromsen. Är verkligen det viktigaste att sätta nån på plats?

eisbaer skrev:
Jag gjorde nått liknande för nån vecka sen. Skulle svänga vänster i en korsning, tittar mig inte för tillräckligt noga och upptäcker på väg ut en bil från vänster. Nu hann jag ju förbi med marginal men tutad på blev jag. Skämdes lite =) Kanske tl1000-ägarn gjorde med.

Förövrigt verkar det som att vissa bilförare hittar tutan före bromsen. Är verkligen det viktigaste att sätta nån på plats?

Jo, jag kan ju visserligen förstå att det kan hända som brist på uppmärksamhet, men flera hundra meter innan såg ju jag att han stod HELT stilla, utan antydan till att ens rulla, utan att ens ha blinkers påslagna.

Han han borde dessutom ha sett att det inte kom nån efter mig,
och att det var lämpligare att köra ut då.

Jag blev mest chokad och lite skrämd så jag hann aldrig tuta,
utan fingret blev min spontana reaktion, samtidigit som hakan åkte ner i knä't.

Jag hoppas att han skämms iaf! :3freak

Lilla_damen skrev:
....
Jag fattar inte vad han såg för bra i den där "luckan" förutom en möjlig olycka, det var ju helt tomt på bilar bakom mig oxå, vilket syns bra från det håll han stod......
Känner inte närmare till just denna situationen, men annars är det la det mest :kocko - att inte kunna vänta sju sekunder till sista bilen passerat, när man ser att det är fritt bakom. Inte direkt intelligent om nåt händer :tummenner
/F.

Jag kan säga att jag inte tuttar för som jag ser de fyller de inte nån vettig funktion så jag svär högt i bilen i stället :lol :4skrika och sen glömmer jag insidenten. Vinner inte nå på att tutta mer än att föraren på hojen eller andra bilen inser att nå är fel.......men då är det redan försent så varför tutta???

eisbaer skrev:

Kakan skrev:
Jag kan säga att jag inte tuttar för som jag ser de fyller de inte nån vettig funktion så jag svär högt i bilen i stället :lol :4skrika och sen glömmer jag insidenten. Vinner inte nå på att tutta mer än att föraren på hojen eller andra bilen inser att nå är fel.......men då är det redan försent så varför tutta???
Många :tuttar blev det... :tummenupp

Kakan skrev:
Jag kan säga att jag inte tuttar för som jag ser de fyller de inte nån vettig funktion så jag svär högt i bilen i stället :lol :4skrika Vinner inte nå på att tutta mer än att föraren på hojen eller andra bilen inser att nå är fel......QUOTE]

Jag hann inte ens tänka att jag skulle tuta, vräkte upp fingret för att jag blev sur och förbannad.. :tomten

Med erfarenhet kommer vetskapen om att fingret gör varken från eller till. Ha båda händerna på styret och skaka på huvudet istället. Om du råkar träffa på samma hojförare igen senare i livet - gratulera denne till att ha lyckats spara ett av sina nio liv. Förr eller senare får Darwin rätt ivfsh...

japp det blir så oftast mmm eller en knytnäve i ratten är en slående sak hos mej mmmmm

Lilla_damen skrev:
Kakan skrev:
Jag kan säga att jag inte tuttar för som jag ser de fyller de inte nån vettig funktion så jag svär högt i bilen i stället :lol :4skrika Vinner inte nå på att tutta mer än att föraren på hojen eller andra bilen inser att nå är fel......QUOTE]

Jag hann inte ens tänka att jag skulle tuta, vräkte upp fingret för att jag blev sur och förbannad.. :tomten

visa ord från hedesunda :tummenupp

andersbrink skrev:
Med erfarenhet kommer vetskapen om att fingret gör varken från eller till. Ha båda händerna på styret och skaka på huvudet istället. Om du råkar träffa på samma hojförare igen senare i livet - gratulera denne till att ha lyckats spara ett av sina nio liv. Förr eller senare får Darwin rätt ivfsh...

Jasså lillen var ute o höll på att köra på en hoj med räsern.. en gul tl 1000 r ? finns det nån sån i stan? vars var det någonstans? Tycks inte har sett nån sån här i stan men vad vet jag.. kanske nån outsider som är van med sthlms trafik o vet att man måste ha lite tempo.. o som inte är van bonn tempot vi har.. eller så var det tvärt om.. nån ännu mer bonde.. som är van att det är mest traktorer som kör förbi o då brukar han hinna :huvet

TALLE skrev:
Jasså lillen var ute o höll på att köra på en hoj med räsern.. en gul tl 1000 r ? finns det nån sån i stan? vars var det någonstans? Tycks inte har sett nån sån här i stan men vad vet jag.. kanske nån outsider som är van med sthlms trafik o vet att man måste ha lite tempo.. o som inte är van bonn tempot vi har.. eller så var det tvärt om.. nån ännu mer bonde.. som är van att det är mest traktorer som kör förbi o då brukar han hinna :huvet

Haha, ja du är ju inte mycket större själv! :brinnerup
Ja, eller det kanske var nån på besök..

det var på svedjerakan, vid korsningen där du kan köra upp på e4'an mot stan igen, alltså inte nedanför rusta utan en bit bort mot åbergs mc-service..

Jo lillen blev elak å slog näven i ratten på twofourtyn.
Upp med fingret mot den 'smidige' hojåkaren oxå, bara för å visa att det var förbannat klumpigt gjort av han..

Haha, ja det kanske var nån ifrån Hufvudstaden, eller nån ännu mer bonne, men ändå, han måste väl kunna skilja min jordgubbsröda 240 mot en gamm' traktor utseendemässigt... men axxet är ju ungefär desamma på båda! :rofl

Har du varit upp till kubbe än? jag skrev i din tråd... :Rockbanan

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...