Vilken hoj skulle du INTE vilja äga ?

Någon typ utav trike. Fattar inte grejen med det :va Fast sedan brukar man väll få köra dessa med bilkort också, diskuterbart ifall det är hoj över huvud tagen :lol

P@trik skrev:
Vänder på frågan,och undrar alltså vilken hoj bortsett från guldvingen(det är fan ingen hoj) som du inte vill äga..

Sportboxern ligger högt upp på min lista..
Överhuvutaget bmw som jag tycker bygger ganska könslösa hojar,mycket teknik men ingen känsla..

Royal enfiled Disesel, skulle hellre åka moped då..

Rigge skrev:
Jag skulle inte vilja äga en offroadhoj som nån förstört genom att sätta på 17" hjul. När man kört 20+ mil i regn blir man ganska avundsjuka på folk som åker Goldwing, stora BMW, Pan European och sånt, då skulle jag lätt byta.

20 mil i regn= skulle hellre åka bil då. Man åker ju inte hoj för att transportera sig långa sträckor i regn...... :rolleyes:

ozeo skrev:
hellre en skithoj i garaget än ingen alls :tummenupp
Håller med, men många kids vill bara ha den nyaste modellen av allt, även video, tv, mobil, klocka mm.

Nytt eller inget så tänker många idag :kocko

stordrulen skrev:
Näää Katanan är en kulthoj :tummenupp

En som jag tycker är riktigt ful är Honda Cbr1000f typ -88,
ser ju ut som den är guten i plast.

VAFAN?!

Själv säger jag nog Goldwing

Firefly skrev:
Den är ju så grymt cool... Kolla upp lite siffror om den och ändra åsikt...

Trodde det var mer än prestanda som gällde när man snackar motorcyklar :rolleyes: Dessutom, hur svårt e det att kräma ur 260 hästar ur en tvålitersmotor med turbo? Inget som inte gjorts förut, fast då i en bil å då e det helt plötsligt stor skillnad? Såg en annons på blocket i veckan, en "vanlig" hoj med 250 bakhjulshästar, givetvis turboladdad, men det var en 750. http://www2.blocket.se/view/3259536.htm?caller=lu_s&l=0&c=1&city=11
När man ser sånna prylar blir Münch Mammut väldigt blek, för prestanda är ju det enda den har att komma med. :7peta

Last edited:
Skulle inte vilja äga dussinhojen No1:

Yamaha R1

(min åsikt, trotts att jag aldrig kört en sån! Kul att vara som alla andra, roligare att vara annorlunda)

Miss_Orchidee skrev:
om jag bara fick åka HD resten av mitt liv så skulle jag nog lägga ner det.....då har man ju tappat allt det där smidiga agresiva som är så roligt
att glida runt bara för att glida är inte mig grej helt enkelt......
Man får väl bygga om skiten? :D

Om vi snackar sporthojjar så finns det en del kandidater från 80-talet som går bort. Väldigt många när jag tänker efter. Mycket motor men tveksamma egenskaper i övrigt. Under denna period kom oxå power-custom hojjarna. Vad är det då? VF750C tex. Och Yamaha XS i alla former. Jag ryser vid tanken.

Sommaren innan jag tog upp hojåkandet igen, fick jag vara hojvakt till min chefs HD. När han kom hem till mig för att ställa in Road Kingen i mitt garage, så bad han mig att ta ut och lufta hojen emellan åt. Och då han skulle vara borta i två månader och det här var i mitten på juni månad, så det kändes roligt att ha tillgång till en hoj. Men det var ju det, att det här är en HD, tittade på den ett antal gånger i garaget. Men varje gång jag såg den, så kändes det så fel. Och jag lovar, att jag ville ut och köra rent mentalt, men varje gång jag såg hojen så kändes det som att HD är inget för mig. Jag provade t.o.m. att starta den en gång, men bara ljudet fick mig att gå och ta bilen istället. Så svaret blir: INGA GYNSTOLAR för mig, tack. :fakta

Tycker bara att alla här ska veta att det går att åka riktigt fort med HD också.
Jag är ingen HD älskare, tvärtom. Tycker inte om dom. Men vill ändå ge dom en ärlig chans.

Har en polare som kör en HD Sportster 1200. Lite trimmad.
Han drog bl.a. ifrån sin bror som körde R6:a på 0-100.
Och jag är rättså övertygad om att många här inne inte haft en chans att hänga på den här killen med HD:n på en kurvig väg även om ni åker på lite häftigare pvc-raketer.

Just my 50cents.

NO_FEAR skrev:
Tycker bara att alla här ska veta att det går att åka riktigt fort med HD också.
Jag är ingen HD älskare, tvärtom. Tycker inte om dom. Men vill ändå ge dom en ärlig chans.

Har en polare som kör en HD Sportster 1200. Lite trimmad.
Han drog bl.a. ifrån sin bror som körde R6:a på 0-100.

0-100 går dom flesta custom riktigt bra,men sen då...
Och inte fan skulle jag vilja knäskrapa med en HD.

P@trik skrev:
0-100 går dom flesta custom riktigt bra,men sen då...
Och inte fan skulle jag vilja knäskrapa med en HD.

Men det är ju bara 110 i Sverige. ;)
Knäskrap blir nog problem.

Jag är som sagt inte förtjust i HD.
Tänkte bara påminna om de "positiva" sidorna.
Tror att efter än tur med en HD är man mer "skakad" än "rörd". :D

NO_FEAR skrev:
Och jag är rättså övertygad om att många här inne inte haft en chans att hänga på den här killen med HD:n på en kurvig väg även om ni åker på lite häftigare pvc-raketer.

Just my 50cents.

Och jag är rättså övertygad om att du har fel.
Och om nu din kompis HD-åkeren skulle dra ifrån så är det helt och hållet beroende på att han är en bättre förare.
Men han skulle såklart vara snabbare på en R-hoj.

Jag förstår inte jämförelsen fö.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...