Vilken hoj skulle du INTE vilja äga ?

jo jag anser nog att de nya kinesiska hojarna är av b-märke, men det kanske bara är jag det.

sgtpepper skrev:
Jag talade om vad jag själv inte skulle vilja köra. Jag har full respekt för att folk med handikapp väljer en trike framför att inte köra hoj alls.

Men man ska inte glömma att det finns många som kör trike utan att vara handikappade för fem öre, det är konstigt :).
Jag håller med ,det är konstigt.

jompa54 skrev:
Om ämnet skulle va om bilar skulle d givna svaret vara Skoda, ett riktigt b-märke i bilindustrin...bland mc e d svårare..nåt riktigt b-märke finns väl egentligen inte bland mc? Men d äldre BMW modellerna m för mycke plast på känns som modeller man helst slipper gränsla :7peta .
Jag skulle inte tveka att köpa en Skoda om jag behövde en bil. Att det skulle vara ett B-märke håller jag inte med om, självklart är BMW/Mercedes/Volvo/etc mer påkostade, men det återspeglar sig ju också i priset.

Men nu var det ju iofs hojar vi pratade om :).

Turture skrev:
Det var väl ungefär det ja mena.Vadå gasta?
Det var en kommentar om att nån skrev att han alrdrig skulle åka trike, men då menade jag att om det värsta hände och man kanske blev förlamad, skulle man då hellre köra bil än trike.
Jag menar det är ju lätt att sitta och säga att trike är skit när man kan gå.

Och nej det var inte du som skrev det men det var du som menade att du kände någon som var i den situationen, så det var inte ett påhopp:)

Det finns ju faktiskt en handikappad kille här i sverige som har modifierat en R1 med ett par hydrauliskt(?) styrda stödhjul som fälls ut när han kör sakta, det är coolt.

Jag skulle inte vilja äga en offroadhoj som nån förstört genom att sätta på 17" hjul. När man kört 20+ mil i regn blir man ganska avundsjuka på folk som åker Goldwing, stora BMW, Pan European och sånt, då skulle jag lätt byta.

Poacher skrev:
Det var en kommentar om att nån skrev att han alrdrig skulle åka trike, men då menade jag att om det värsta hände och man kanske blev förlamad, skulle man då hellre köra bil än trike.
Jag visste inte att vi skulle väga in eventuella framtida handikapp i ekvationen. Jag utgick från mig själv i detta nu och med de förutsättningarna kan jag säga att jag INTE skulle vilja äga en trike.

Och vore jag förlamad så skulle jag nog faktiskt hellre köra en schysst cabriolet.

UrbanTiger skrev:
Münch Mammuth :zpy

breitseite.jpg
Den är ju så grymt cool... Kolla upp lite siffror om den och ändra åsikt...

Firefly skrev:
Den är ju så grymt cool... Kolla upp lite siffror om den och ändra åsikt...
speciellt vikten.

Jag skulle nog inte säga nej, men jag skulle inte vilja leva med en sån där, vilket monster.

sandstream skrev:
Man kan ha kul med en sån också :D
Svårt fråga! Måste nog va CB 250 eller nån HD variant. Hatar dom inte, men det är inte min grej riktigt. Fast jag tar ju hellre nån av dom än ingen alls!

P@trik skrev:
Överhuvutaget bmw som jag tycker bygger ganska könslösa hojar,mycket teknik men ingen känsla..

Prova nya R1200GS så är jag 100% säker på att du ändrar din uppfattning. Själv har jag också varit en skeptiker tidigare men en provkörning räckte för mig.

CorbenDallas skrev:
Mellanraderna så menar jag att ZX9an kanske inte heller är en sporthoj... :)
Nähe, och vad skulle vara en sporthoj om inte en ZX-9R är det?

img40ffac62ed7f8.jpg

Fö skulle jag inte villja äga något riktigt exotiskt. Jag skulle förmodligen inte ha råd att köra med den.
Och Jag tycker det är synd när fina hojar bara står.

Last edited:
Har för mig att de körde en ZX9R i 24-timmars på Lemans för nått år sedan och plaserade sig rätt bra så visst fan är det en sporthoj.

Nisse Järnet skrev:
Man kan ha kul med en sån också :D
Svårt fråga! Måste nog va CB 250 eller nån HD variant. Hatar dom inte, men det är inte min grej riktigt. Fast jag tar ju hellre nån av dom än ingen alls!

om jag bara fick åka HD resten av mitt liv så skulle jag nog lägga ner det.....då har man ju tappat allt det där smidiga agresiva som är så roligt
att glida runt bara för att glida är inte mig grej helt enkelt......

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti