Vilken hoj blev aldrig din?

Ja, då blir ju frågan vilka intressanta hojar som står som lägst just nu? Kan tänka mig att äldre KTM med v-twin kommer att gå upp. Tusenkubikarna innan antispinn, abs osv?
Bland tusenkubikarna kommer R1M bli stekhet bland samlare världen över, garanterat. Kanske också nån av CBR1000SP-modellerna? Ligger väl magi i att de blivit pimpade direkt från fabrik.
Fabrikspimp är väl annars något som Ducati måste ha rekord i. Hur många kombinationer av R, S och P har de inte på sina modeller? :hihi
 
Jag övervägde faktiskt på allvar att 2015 gå all in och köpa en 400-milad BMW HP2 Sport som då var till salu med fulla garantier för 139.000 SEK hos BMW Motorrad Upplands Väsby.

Såhär tio år efteråt var det ju synnerligen dumt att jag inte köpte den.
 
Hittar man en fräsch 950SE så… hur man nu hittar en fräsch KTM.


Med vänlig hälsning,
:7petaHörru en grushoj som levt som en sån förtjänar i snart 20 år är välservad och fungerande men saknar den gruseksem och slitage så är den antingen inte körd eller körd av en som kör som en kärring o grushoj aldrig skulle haft 😉
Önskemålet om fräscha grushojar är inte rimligt och se:n är grym på grus och hög som fan så en som inte synat marken är lika ovanligt som en enhörning 😂lc8:an är skottsäker förutom tätningen på vattenpumpsaxel o bränslepump 😎
 
Offroadmodellerna är inte helt enkla då de flesta gått hårt i många år. Finns säker många avställda ute i garagen med renoveringsbehov, men få fina. Däremot går det att hitta äldre Superduke i bra skick för ca 40.000. Rc8:orna har aldrig varit billiga men det finns en del fina ex.

Tusenkubikarna från tiden innan elektroniken tror jag kommer att ha en dragningskraft lite på samma sätt som gamla muskelbilar eller Kawasaki tvåtakttrippel. Massor av kraft och ett rykte att vara livsfarliga.
Så är det kanske lite, nu lär ju inte de flesta adventure ha gått i endurospår precis.
För egen del skulle jag iofs gärna "rädda" ett undanställt vrak, bara priset är rätt, mycket hellre än att köpa en jättefin som man behöver vara rädd om. Framför allt bland äventyrshojarna.

RC8 är rätt häftig, men för egen del så sätter jag hellre de pengarna i en Ducce, eller en RSV Factory om jag ska ha den typen av hoj, så det är nog ingen hoj som letar sig in i mitt garage.
 
:7petaHörru en grushoj som levt som en sån förtjänar i snart 20 år är välservad och fungerande men saknar den gruseksem och slitage så är den antingen inte körd eller körd av en som kör som en kärring o grushoj aldrig skulle haft
Önskemålet om fräscha grushojar är inte rimligt och se:n är grym på grus och hög som fan så en som inte synat marken är lika ovanligt som en enhörning lc8:an är skottsäker förutom tätningen på vattenpumpsaxel o bränslepump

Exakt… och vem vill köpa en sådan.


Med vänlig hälsning,
 
Exakt… och vem vill köpa en sådan.


Med vänlig hälsning,
Många ,ha ordning och serva en hoj är inte svårt men grusåkare brukar inte leta hoj i mint condition från 2007-2008 .
putshojar är inte grushojar å tvärtom
Ktm har trots allt varit duktiga på att hålla nere plastpriset till skillnad från japanerna så man har råd att både köra halvförsäkrat och lägga hojen utan att gråta och ringa försäkringsbolaget
En 990r eller superenduro är trevligare på grus än en tenere 700
 
Många ,ha ordning och serva en hoj är inte svårt men grusåkare brukar inte leta hoj i mint condition från 2007-2008 .
putshojar är inte grushojar å tvärtom
Ktm har trots allt varit duktiga på att hålla nere plastpriset till skillnad från japanerna så man har råd att både köra halvförsäkrat och lägga hojen utan att gråta och ringa försäkringsbolaget
En 990r eller superenduro är trevligare på grus än en tenere 700

Nu pratar du brukshoj och där håller jag helt med, men jag menade snarare en åtråvärd hoj att skaffa och spara i fint skick.

Själv lägger jag hojen både nu och då, men det är den ju konstruerad för. Sportisen är jag däremot mer rädd om på det viset.


Med vänlig hälsning,
 
Nu pratar du brukshoj och där håller jag helt med, men jag menade snarare en åtråvärd hoj att skaffa och spara i fint skick.

Själv lägger jag hojen både nu och då, men det är den ju konstruerad för. Sportisen är jag däremot mer rädd om på det viset.


Med vänlig hälsning,
Det finns det nog en och annan men dom står nog hos ägarna i tryggt förvar inte många som säljer utan låter dom stå , sen har garanterat dom flesta gått hårt på grus så finna en mint är nära omöjligt
Gjorde så med xr650r:en också 2007 -handlade hem ett nytt original plastkitt med dekaler som ligger i bubbelplast på hyllor
Så ser dom iallafall fina ut trots gruseksemens spår
 
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Back
Top