Vilken hoj blev aldrig din?

Ducati 1098 var en sån jävla blöt dröm när den kom, tyvärr var jag bara gammal nog att köra 125a då så det var en dröm som fick läggas på hyllan, och ytterligare på hyllan några år senare när jag insåg hur jäkla dyrt det var att försäkra en sporthoj.

Nu en bra tid senare så hittade jag spontant lillebror 848 på blocket och till min förvåning så gick den att försäkra för en inte helt orimlig peng, dagen efter så skrevs det på och jag hade äntligen fått mig en riktig sporthoj.

Aldrig tidigare känt att jag velat behålla en hoj för evigt men denna prickar rätt på allt.
Horribel komfort, dyrt ägande och ett sånt jävla leende varje gång man sätter sig på den.
Min tidigare drömhoj skalades fort ner i kubik och här hade man fan hittat hem.
Ger den 10/10 pizzor.

duc.jpg

Dom är även jag ledsen att du inte köpte, det hade varit värdeökning och mysfaktor på dom.

Vart är alla WR 2-trac i dag? Det tillverkades väl ändå en del?

Nej, det såldes inte så många 2-trac och det var väl därför Yamaha la ner den produktionen ganska snabbt.

Man kunde ju tänka sig att någon skulle vilja sälja dessa Öhlins 2wd som eftermarknadskit till dagens hojar men inte heller det verkar ha funnits efter Yamaha.

Däremot finns det någon mekanisk variant.

jag hade chansen att köpa en fin vfr750r -88, även kallad RC30 för det blotta summan 88 tusen kronor året 2005... DÅ tyckte jag det var dyrt..... den hade lätt dubblat pengarna idag.
tycker den fortfarande är läcker som fan

annars e ju RD500 en som e på listan
Överhuvud taget är det så man blir gråtfärdig när man läser annonser i hojtidningar från 80-90-talet. De gamla elvahundrorna kunde säljas för 10.000 och just RD500 för 25. Om man haft en spåkula...

Nej, det såldes inte så många 2-trac och det var väl därför Yamaha la ner den produktionen ganska snabbt.

Man kunde ju tänka sig att någon skulle vilja sälja dessa Öhlins 2wd som eftermarknadskit till dagens hojar men inte heller det verkar ha funnits efter Yamaha.

Den blev ganska dyr att tillverka har jag för mig, i förhållande till hojens totala kostnad, så marknaden blev liten.
Öhlins-komponenterna var standard, så priset blev inte lägre av det.
Den var ju framgångsrik i Dakar-rallyt, så det verkar ju ha varit bra prylar.
Får lägga den på min lista till samlingen :)

Den blev ganska dyr att tillverka har jag för mig, i förhållande till hojens totala kostnad, så marknaden blev liten.
Öhlins-komponenterna var standard, så priset blev inte lägre av det.
Den var ju framgångsrik i Dakar-rallyt, så det verkar ju ha varit bra prylar.
Får lägga den på min lista till samlingen :)

Den klarade ju inte reglementet i Dakar men visst, den kördes ju utom tävlan nån gång och det gick ju bra.

Jag har sett siffror på mellan 500-1000 totalt, så några måste ju finnas i cikulation

Det skulle väl vara Desmosedici RR... Annars blir det nog snart en 1098 som nämnts tidigare i tråden, mest för att ha haft en nån gång. Sjukt snygg hoj ändå.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park