FreddaAbborre
Fina fisken
- Gick med
- 29 Aug 2004
- Hoj
- Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Dax att byta Skoda pickisen mot en kombi. Bilen ska vara billig, både i inköp, drift och försäkring. Kommer åka mycket motorväg så den ska inte tokvarva vid 120-130. Dock inte tillräckligt ofta för att diesel ska löna sig. Bilen ska också vara relativt tyst. Hade tänkt hamna i prisklassen 15-25tkr. Gärna japanskt eller tyskt. (inte Ford, Opel, Volvo). Början till mitten av nittiotalet.
Bilar jag kikat på:
Audi 100
Passat
Mazda 626
Toyota Camry
mfl.
Vad bör jag kika på? Vad bör jag direkt hålla mig ifrån? Vilka kan man fixa saker själv på och vilka måste man lämna iväg?
Och har någon här på forumet något lämpligt att sälja eller kanske byta så kan ju det även vara en idé. (Skodan är jag andra ägare på första under 60 år, gått straxt över 7000mil, givetvis skattad och besiktad. Fick beröm av killen på bilprovningen om hur rostfri den var, dock finns klassiska rosten bak i ytterdelen på hjulhuset i flaket. SoV-däck, lucka över flaket. CD. (är inte en säljtråd, tolkas den så så deleta sista stycket om skodan).
Bilar jag kikat på:
Audi 100
Passat
Mazda 626
Toyota Camry
mfl.
Vad bör jag kika på? Vad bör jag direkt hålla mig ifrån? Vilka kan man fixa saker själv på och vilka måste man lämna iväg?
Och har någon här på forumet något lämpligt att sälja eller kanske byta så kan ju det även vara en idé. (Skodan är jag andra ägare på första under 60 år, gått straxt över 7000mil, givetvis skattad och besiktad. Fick beröm av killen på bilprovningen om hur rostfri den var, dock finns klassiska rosten bak i ytterdelen på hjulhuset i flaket. SoV-däck, lucka över flaket. CD. (är inte en säljtråd, tolkas den så så deleta sista stycket om skodan).