Jo nu är det så här att om en vecka kommer min RGV vara såld, och jag skall börja leta efter en 600, då jag skall köra R600 nästa år!
Har kollat runt lite och hittat en del intressanta hojar, men skulle gärna vilja ha lite åsikter av er gamla rävar där ute!
De hojarna som ser mest intressanta ut i dagsläget är R6 01-02, eller en 03 om priset är rätt. Även en GSX-R 600 01-03 är intressant, 04
rna är tyvärr för dyra...
Yammorna har ju fördelen (och nackdelen
) att de är vanliga ute på banorna, vilket gör det lätt att få tag på delar.
Däremot känns det bra med insprut på Gixxern, då ja är trött på att ombestycka förknasare!
R6 03 har iof. insprut, men den kostar i regel lite mer...
Men rent prestandamässigt, vilken av hojarna skulle ni valt? Vilken har bäst motor/chassie m.m?
Hade jag haft pengarna hade även CBR600RR och ZX6RR varit intressanta, men eftersom de i regel kostar en del mer så faller de tyvärr bort...
Sen kommer frågan om det är bäst att köpa en ex. SS hoj med massor av reservdelar, eller en mer standardbetonad hoj, men ofta med mindre delar till...
Hur mycket skiljer sig servicen och intervallerna från en SS trimmad hoj och en mer standardbetonad?
Jag har cirka 50-60k att leka med, så vad tycker ni jag skall investera mina slantar i?
Har kollat runt lite och hittat en del intressanta hojar, men skulle gärna vilja ha lite åsikter av er gamla rävar där ute!
De hojarna som ser mest intressanta ut i dagsläget är R6 01-02, eller en 03 om priset är rätt. Även en GSX-R 600 01-03 är intressant, 04

Yammorna har ju fördelen (och nackdelen

Däremot känns det bra med insprut på Gixxern, då ja är trött på att ombestycka förknasare!

Men rent prestandamässigt, vilken av hojarna skulle ni valt? Vilken har bäst motor/chassie m.m?
Hade jag haft pengarna hade även CBR600RR och ZX6RR varit intressanta, men eftersom de i regel kostar en del mer så faller de tyvärr bort...

Sen kommer frågan om det är bäst att köpa en ex. SS hoj med massor av reservdelar, eller en mer standardbetonad hoj, men ofta med mindre delar till...
Hur mycket skiljer sig servicen och intervallerna från en SS trimmad hoj och en mer standardbetonad?
Jag har cirka 50-60k att leka med, så vad tycker ni jag skall investera mina slantar i?
