Vilken 600?

McFille

Hojlös i Barcelona!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös! :(
Jo nu är det så här att om en vecka kommer min RGV vara såld, och jag skall börja leta efter en 600, då jag skall köra R600 nästa år!
Har kollat runt lite och hittat en del intressanta hojar, men skulle gärna vilja ha lite åsikter av er gamla rävar där ute!

De hojarna som ser mest intressanta ut i dagsläget är R6 01-02, eller en 03 om priset är rätt. Även en GSX-R 600 01-03 är intressant, 04:orna är tyvärr för dyra...

Yammorna har ju fördelen (och nackdelen :gnissla ) att de är vanliga ute på banorna, vilket gör det lätt att få tag på delar.
Däremot känns det bra med insprut på Gixxern, då ja är trött på att ombestycka förknasare! :rolleyes: R6 03 har iof. insprut, men den kostar i regel lite mer...

Men rent prestandamässigt, vilken av hojarna skulle ni valt? Vilken har bäst motor/chassie m.m?

Hade jag haft pengarna hade även CBR600RR och ZX6RR varit intressanta, men eftersom de i regel kostar en del mer så faller de tyvärr bort... :(

Sen kommer frågan om det är bäst att köpa en ex. SS hoj med massor av reservdelar, eller en mer standardbetonad hoj, men ofta med mindre delar till...

Hur mycket skiljer sig servicen och intervallerna från en SS trimmad hoj och en mer standardbetonad?

Jag har cirka 50-60k att leka med, så vad tycker ni jag skall investera mina slantar i? :va
 
Kollar du på annonsforumet finns det ju en cbr600rr till salu i dina trakter för 60kkr.
 
Jo, har sett den, men det verkar lite skumt när han säljer utan kåpor...luktar crashskadad...men men, ja har skickat ett mail och frågat mera...
 
McFille skrev:
Jo, har sett den, men det verkar lite skumt när han säljer utan kåpor...luktar crashskadad...men men, ja har skickat ett mail och frågat mera...


Den kan också ha varit såld av en mc-handlare som behållt kåporna och på så sätt gjort att hojen blev billigare i inköp? Orginalkåporna kanske har sålts till nån annan stackare!? :)
Annars: du ska väl själv bomba med den ändå? Hojar på gatan behöver inte mycket skador för att lösas in..

Ser ut som om det är Lilja som säljer den och då är det av en som har bra koll på sina grejjer!
 
McFille skrev:
Jo, har sett den, men det verkar lite skumt när han säljer utan kåpor...luktar crashskadad...men men, ja har skickat ett mail och frågat mera...

Ska du rejsa eller glänsa? Är hojen bara rak o fin i övrigt är det ju inga bekymmer..
Petjo har nog fått den där cykeln till bra pris från claesson's, och kan väl sätta priset därefter.
 
Tja, förhoppningsvis leder det ena till det andra... :)
Nä, men jag har iaf. skickat ett mail och frågat, får se vad han säger...

Ser ut som om det är Lilja som säljer den och då är det av en som har bra koll på sina grejjer!

Ja, jag såg det...verkar onekligen bra! Får se vad han säger...
 
Mitt tipps är R6:a. Det dräller av reservdelar och de är roliga och lättkörda. Det finns alltid någon i depån som har den delen man behöver.

Kolla med DQ han har en väldigt trevlig, före detta VM R6:a, till salu.
 
Mad Moose skrev:
Kolla med DQ han har en väldigt trevlig, före detta VM R6:a, till salu.

Jamenvisst, som jag inte ens har hunnit engagera mig i att sälja. Men den står redo att rejsas. Snabb e den också. Skicka ett PM vettja om du är intresserad!
 
DonQs är riktig vass, och prisvärd eftersom Donkey behöver deg nu när han skrivit på köpekontraktet till en sproijtans ny Kawa som ska kraschas sönder nästa år. :tungan
 
r6

mitt tipps är yamaha r6 !!! om nått drastiskt skulle hända så finns det delar i depån så du kan nästan bygga hel ny hoj !!! ps jag har en snabb race-hoj till salu om du vill vinna ! har lyckats att plocka hem ca 8-9 första plattser med den :fyllisar trotts en hel del bakfylla :fyllisar
 

Bifogat

  • B_race_Knutstorp_04_05_15_139.thumb.jpg
    B_race_Knutstorp_04_05_15_139.thumb.jpg
    10.8 KB · Visningar: 406
  • IMG_0011.thumb.jpg
    IMG_0011.thumb.jpg
    10.6 KB · Visningar: 403
  • mGlQA9GhDd.jpg
    mGlQA9GhDd.jpg
    69.2 KB · Visningar: 110
  • 6D7F6646.jpg
    6D7F6646.jpg
    99.6 KB · Visningar: 69
  • dq.jpg
    dq.jpg
    114.6 KB · Visningar: 80
  • bp-bw2004-2954-130.jpg
    bp-bw2004-2954-130.jpg
    6.6 KB · Visningar: 396
Last edited:
Kolla med DQ han har en väldigt trevlig, före detta VM R6:a, till salu.[/QUOTE]



ha ha ! den är inte vass nog !!! :7peta
 
spyan skrev:
mitt tipps är yamaha r6 !!! om nått drastiskt skulle hända så finns det delar i depån så du kan nästan bygga hel ny hoj !!! ps jag har en snabb race-hoj till salu om du vill vinna ! har lyckats att plocka hem ca 8-9 första plattser med den :fyllisar trotts en hel del bakfylla :fyllisar

Jag tycker du kan skänka dina guldfälgar (fuskfälgar) till mig. :tungan :hihi
 
Mad Moose skrev:
Jag tycker du kan skänka dina guldfälgar (fuskfälgar) till mig. :tungan :hihi



dom är ju åxå till salu !! snabba fälgar + snabb affär = billigt ! :tummenupp
spezel price for you my frend only to day..............
 

Bifogat

  • oz_wheel_alu_copy5.jpg
    oz_wheel_alu_copy5.jpg
    8.2 KB · Visningar: 382
spyan skrev:
ha ha ! den är inte vass nog !!! :7peta

Dumheter, din slutkörda möghoj hade som enda fördel att du hade fjäderlätta guldfälgar på samt att du är liten och klen och därmed har ett solklart viktövertag! :7peta ;)
 
Don Quixote skrev:
Dumheter, din slutkörda möghoj hade som enda fördel att du hade fjäderlätta guldfälgar på samt att du är liten och klen och därmed har ett solklart viktövertag! :7peta ;)

Annat är det när man har råd att äta gräddsås varje dag som DQ och jag, då är det inte så lätt...
 
Ja du OScar. Du är verkligen känd för din gräddsåsgödda lekamen. J*vla spinkis.
 
Visst är det praktiskt och bra med en R6, men rent prestanda- och körmässigt, någon som har provat både GSX-R 01-03 och R6?
Har en viss förkärlek till GSX-R...alltid tradigt att vara praktisk! :)

Hur är serviceintervallerna, och hur skiljer sig servicen på era VM hojar till skillnad från standardmaskiner då?
Är främst ute efter en standard-aktig, främst pga. billigare service, men allt är som sagt av intresse...

Ps. Sluta spamma sönder min tråd! :7peta
 
Om man inte har otur så ska en kittad hoj, om den är bra byggd, hålla fint. Både jag och Spyan har kört helt problemfritt. Det är fantastiskt mycket roligare med en supersport mot en standard! Och om du vill veta hur en gixxer står sig mot en R6 så fråga Jorpes. Hans mantra "det går inte åka fortare på min hoj (gixxer) ekade i depåerna hela året ;)

McFille skrev:
Visst är det praktiskt och bra med en R6, men rent prestanda- och körmässigt, någon som har provat både GSX-R 01-03 och R6?
Har en viss förkärlek till GSX-R...alltid tradigt att vara praktisk! :)

Hur är serviceintervallerna, och hur skiljer sig servicen på era VM hojar till skillnad från standardmaskiner då?
Är främst ute efter en standard-aktig, främst pga. billigare service, men allt är som sagt av intresse...

Ps. Sluta spamma sönder min tråd! :7peta
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top