Vilken 1000cc sporthoj är "bäst"?

PeterNorth

Bannad
Gick med
18 Mar 2007
Hoj
KTM 625 -06
Satt och lirade ett töntigt Superbike PC-spel från förra året och märkte att Yamaha R1 var helt överlägsen alla dom andra 1000cc ex Fireblade, ZX-R10, 999 mfl.

Är det så att R1 är den MC som anses vara mest overkill av alla sporthojar eller är det ett överreklamerat bambuskott?

Satt och lirade ett töntigt Superbike PC-spel från förra året och märkte att Yamaha R1 var helt överlägsen alla dom andra 1000cc ex Fireblade, ZX-R10, 999 mfl.

Är det så att R1 är den MC som anses vara mest overkill av alla sporthojar eller är det ett överreklamerat bambuskott?

För mig är yamaha överskattning

R1 är väl en av dom bästa 1000cc det beror väl lite på vem som kör hojen oxå :tungan Men just nu i tidningarna är väl GSX-R 1000 bäst :D

Den är BÄST :yoparty :banana

Jag skulle säga..

Hojen som är BÄST för MIG är den som JAG är snabbast på.
Sen spelar det ingen roll vad som står för hk i pappret, märke på tanken eller modell på sidokåpan.

Och om du måste FRÅGA om R1:ans rykte så..

Men det är väl bara att jämföra nuffror och specifikationer på de olika hemsidorna för att bilda sig en uppfattning om vilken som är "bäst".

/perris

Men det är väl bara att jämföra nuffror och specifikationer på de olika hemsidorna för att bilda sig en uppfattning om vilken som är "bäst".

/perris

Specs säger inget. Tänkte mer om det fanns tester ex i BIKE där dom hårdkör alla konkurrenterna och utser en vinnare(?)

Specs säger inget. Tänkte mer om det fanns tester ex i BIKE där dom hårdkör alla konkurrenterna och utser en vinnare(?)

Ett test i juni numret finns.
1: Suzuki GSX-R 1000
2:Yamaha YZF-R1
3: Honda Fireblade
4: Kawasaki ZX-10R
5: Ducati 1098

Så har de bedömt hojarna i sitt testresultat.
Går man efter deras poängsättning så byter Honda och Kawasakin plats, men helhetsbedömningen enligt dom är den ovan.

för en vanlig "dödlig" gatåkare så tror jag det kvittar effektmässigt

Däremot så ska man ju palla körställningen också.
Ett kapitel för sig..

Bara ut och prova...

av Radfyrorna har väl GSXR 1000 legat på topp de senaste 2-3 åren. Mv Augusta slår ju dock sukkan, men med en prislapp på nästan det dubbla.

för en vanlig "dödlig" gatåkare så tror jag det kvittar effektmässigt

Däremot så ska man ju palla körställningen också.
Ett kapitel för sig..

Bara ut och prova...

Jo instämmer i ovanstående.
Skiljer en del i körställning på de olika hojarna så det bästa är väl att känna efter själv och skita i vilken som vann ett test.
Personligen gillar jag CBR 1000, men jag satt bättre på R1án när jag testade nya R1 och CBR 1000.
Så som ovanstående säger, TESTA själv.

Då borde du hålla dig i sandlådan eftersom du inte kan ta kritik... Det är min åsikt, du tycker vad du vill jag tycker vad jag vill... :)
Vilka personliga erfarenheter baserar du ditt tyckande på? :)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman