Vilken är Stockholms bästa kurva?

  • Thread starter Thread starter Dawe
  • Start date Start date
SSDD skrev:
2420340 :va
"Generator kurvan"

Meeh!!!
:mad:
fatta!Amatörer , Rookies , Snyt er och torka er bakom öronen!

:4skrika TRANSFORMATOR KURVAN


Kallas den för att det står/stog en grön transformator uppe i backen i "tangentens" riktning över ån där de flesta som kör av hamnar..


Å den e ball, Fast bara emot Waxholm , nerför ifrån Ellboda är den ju fjollig!

Tänker fortsätta säga Generatorkurva för det är det ända jag fått höra denna säsong. :arsele
 
Tjoffe skrev:
2416964 Bogan är bäst!

Kommer man från vaxholm kan man direkt efter slottet lägga ner knät i en lång svepande höger. Lätt på bromsen och sen upp för den lilla backen som svänger höger. Lägg över till vänster skön vänster och sen nerför backen med träsket på vänster sida. Över krönet, onwards!

Bästa gatåkat som finns.

Word, det där lilla krönet är häftigt. Samma sak i början av vägen om man åker mot Vaxholm, efter två S-partier så är det ett skönt hopp. Hela vägen är lite som en bergochdalbana. Kittlar skönt i kistan.
 
Dawe skrev:
2416820 Jag vet en bra på Bulten på väg mot Rosenhill.
Den börjar med en raka i lätt nedförsback i skogen. Sen kommer man ut på en liten äng där den lätt doserade vänster kurvan med bra asfalt kommer. Efter kurvan kommer en raka med skog på höger sida och äng på vänster vilket gör att det är fri sikt i kurvan. Efter rakan kommer en höger kurva.

Vet du någon bättre?

När jag fått tillräckligt många svar tänkte jag göra en poll av frågan.

Jag röstar på Kungens kurva..Har ni bara bulten att åka? Synd om er Stockholmare, välkommen till Västmanland någon gång om ni vill bli guidade i Kurvorgier.
 
SSDD skrev:
2420340 :va
"Generator kurvan"

Meeh!!!
:mad:
fatta!Amatörer , Rookies , Snyt er och torka er bakom öronen!

:4skrika TRANSFORMATOR KURVAN


Kallas den för att det står/stog en grön transformator uppe i backen i "tangentens" riktning över ån där de flesta som kör av hamnar..


Å den e ball, Fast bara emot Waxholm , nerför ifrån Ellboda är den ju fjollig!

:va
"Waxholm"

Meeh!!!
:mad:
fatta!Amatör , Rookie , Snyt dig och torka dig bakom öronen!

:4skrika VAXHOLM

Heter det ju...

:rolleyes:
 
Inte en väg utan en specifik kurva och försök beskriv den så tydligt som möjligt om jag skall hitta och fota den.

Kungens kurva- finns den kvar, i så fall vilken av alla kurvor är det:tomten
Ulrika- måste ha hennes telnr om vi skall kolla in hennes kurva:tungan
"Chikanen" ut från Tyresö- beskriv lite bättre:confused:
"Heliga Birgitta"- är det en kurva på den vägen:va
 
sporTlovEr skrev:
2420573 Jag röstar på Kungens kurva..Har ni bara bulten att åka? Synd om er Stockholmare, välkommen till Västmanland någon gång om ni vill bli guidade i Kurvorgier.
Japp, sporthoj åker man på bulten och bogesund, inga andra vägar. Helst ska hojarna köras dit på släp också. Eller jo, det finns ett ställe till, mcdonalds på sveavägen, dit måste man åka också :rolleyes:
Det tragiska är att hela området har massor av sköna hojvägar, som ingen vet om, bara för att bulten har nån slags kultstatus :huvet
 
Hoztic skrev:
2421069 Japp, sporthoj åker man på bulten och bogesund, inga andra vägar. Helst ska hojarna köras dit på släp också. Eller jo, det finns ett ställe till, mcdonalds på sveavägen, dit måste man åka också :rolleyes:
Det tragiska är att hela området har massor av sköna hojvägar, som ingen vet om, bara för att bulten har nån slags kultstatus :huvet

Men kom med ett förslag då!
 
Varje gång man åker mot tex Waxholm på E18 så finns det en sjukt knixig sväng vid Enebyberg eller vad det är, går stark högersväng som man kan se från motorvägen. Nån som åkt där? Glömmer alltid bort den men blir påminnd varje gång jag åker förbi.
 
BadToy skrev:
2416845 Generatorkurvan = Bogesund

En av de svåraste iaf...fel spårval i ingången och man åker rakt fram när det nyper till extra på mitten.

Annars gillar jag första vänsterböjen in i Södra Länkentunneln ned från Gullmarsplan..där brukar jag skrapa puck mot väggen :rolleyes:
 
påfarten till e18 tror jag det är vid kungsängen va?? (inte så hemma där) en lång sköndoserad påfart åt höger ut på e18...
 
Gottröra, Uppl.väsby :yoparty Där kan man köra med busan i från en och annan R-1. Skön väg :tummenupp
 
fazerfun skrev:
2424248 En av de svåraste iaf...fel spårval i ingången och man åker rakt fram när det nyper till extra på mitten.

Annars gillar jag första vänsterböjen in i Södra Länkentunneln ned från Gullmarsplan..där brukar jag skrapa puck mot väggen :rolleyes:

Been there, done that...
 
180graderskurvan efter rosenhill och ut mot skanssundet är grym, den tar ju fan aldrig slut!
 
don_tomazo skrev:
2455243 Här kommer transformatorkurvan för er som inte sett eller åkt den.

http://www.youtube.com/watch?v=21pNkjPOUT4


Suck ...Ifrån Fjollhållet

Ifrån Ellboda kan En 5åring med sin nakna röv å en blyertspenna rita ut ett spårval .Man ser ju allt uppifrån..


Det är ifrån Stan som kurvan skiljer "agnarna ifrån vetet" ,Då är det bara kvinnor å meän som har "hår på bröstet" som vågar hålla ner och se "spåret" ...

Tillägas ska att man ska f-n se till att man inte har nån chans å möta nån/nått där..
 
SSDD skrev:
2456296 Suck ...Ifrån Fjollhållet

Ifrån Ellboda kan En 5åring med sin nakna röv å en blyertspenna rita ut ett spårval .Man ser ju allt uppifrån..


Det är ifrån Stan som kurvan skiljer "agnarna ifrån vetet" ,Då är det bara kvinnor å meän som har "hår på bröstet" som vågar hålla ner och se "spåret" ...

Tillägas ska att man ska f-n se till att man inte har nån chans å möta nån/nått där..


Hehe lugn. Har ingen film på det bara.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top