Vilken är Stockholms bästa kurva?

  • Thread starter Thread starter Dawe
  • Start date Start date
tåberg skrev:
2455167 180graderskurvan efter rosenhill och ut mot skanssundet är grym, den tar ju fan aldrig slut!

Kan du inte beskriva lite bättre. Kommer inte ihåg någon 180 graders där.
 
Sköna kurvor

Tjoffe skrev:
2416964 Bogan är bäst!

Kommer man från vaxholm kan man direkt efter slottet lägga ner knät i en lång svepande höger. Lätt på bromsen och sen upp för den lilla backen som svänger höger. Lägg över till vänster skön vänster och sen nerför backen med träsket på vänster sida. Över krönet, onwards!

Bästa gatåkat som finns.



Ahh Heliga Birgitta!


Gillar att ta den från andra hållet. Störtskön böj med höjdskillnad. Ligg lågt och rör inte bromse, ge gas. let it go.

Ahhhh, stööööön Heliga Birgitta igen.

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
 
EPO skrev:
2461759 Gillar att ta den från andra hållet. Störtskön böj med höjdskillnad. Ligg lågt och rör inte bromse, ge gas. let it go.

Ahhhh, stööööön Heliga Birgitta igen.

:yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty


Frågar igen är Heliga Birgitta en kurva? I så fall var?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top